Audi po niekoľkých rokoch čakania oficiálne predstavuje A6 Sportback e-tron a jeho praktickejšieho súrodenca Avant.
Celkom nová generácia radu A6, ktorá ponesie plne elektrický pohon, je skonštruovaná na koncernovej podvozkovej platforme PPE, na ktorej stojí napríklad aj Q6 e-tron alebo nový Macan.
Dizajn je veľmi podobný konceptu, čo je veľmi fajn. Automobil je vizuálne atraktívny, má nadčasový dizajn, je športový, no zároveň si stále ponecháva punc elegancie. Aj v Audi naskočili na vlnu rozdelených predných svetiel, takže adaptívne Matrix-LED svetlá sa nachádzajú pod samostatným pásom denných svetiel s konfigurovateľným svetelným podpisom. K dispozícii sú taktiež kamery namiesto vonkajších spätných zrkadiel, zapustené kľučky dverí a zadné partie riešené v štýle liftback, čo je určite praktické.
So špecifickým aerodynamickým dizajnom kolies a bočnými kamerami je súčiniteľ odporu vzduchu karosérie len 0,21, čo je úžasná hodnota. Netreba sa preto čudovať, že práve A6 e-tron je vôbec najdynamickejšie cestné auto v histórii Audi a zároveň ide o najefektívnejší produkt celého koncernu Volkswagen. Kto si ešte spomína na priekopníka v aerodynamike – VW XL1 – tak toto vozidlo disponovalo aerodynamickým súčiniteľom odporu vzduchu 0,189. Pre verziu Avant platí Cd 0,24.
Predná časť, respektíve zapracovanie svetelnej techniky potom nesie jasnú inšpiráciu v už skôr predstavenom BMW radu 7.
Interiér je nápadne podobný nedávno predstavenému modelu A5, takže aj tu sa predný spolujazdec môže tešiť na takmer 11-palcový dotykový displej. Pred vodičom sa nachádza 11,9-palcový digitálny prístrojový panel a v strede je umiestnená 14,5-palcová dotyková obrazovka multimediálneho systému MMI. Ten využíva pripojenie na Audi Application Store s možnosťou stiahnutia aplikácií tretích strán či umelú inteligenciu ChatGPT. V položkách príplatkovej výbavy sa objaví napríklad audiosystém Bang & Olufsen s 20 reproduktormi a výkonom 830 W, panoramatická strecha alebo head-up displej s rozšírenou realitou.
100 kW akumulátor
Batéria s kapacitou až 100 kWh (94,9 kWh netto) zabezpečí dojazd 756 kilometrov (A6 Sportback e-tron) alebo 720 kilometrov (A6 Avant e-tron). So systémovým výkonom 270 kW v modeli A6 Sportback/Avant e-tron performance zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Jeho maximálna rýchlosť je 210 km/h. Práve táto špecifikácia je vôbec prvou limuzínou so štyrmi kruhmi v znaku, ktorá disponuje pohonom výhradne zadných kolies. Keby sme chceli v minulosti nájsť iné Audi s náhonom na zadné kolesá, museli by sme sa presunúť až ku koncu 30. rokov minulého storočia, kedy vyšiel model 920. Odvtedy v Audi vyrábali výhradne vozidlá s pohonom predných alebo všetkých kolies. Výnimkou sú ešte modely R8 a Q4 e-tron, ktoré sa takisto objavili vo verziách s pohonom zadných kolies, avšak v tomto prípade ide o kupé, resp. SUV.
Variant S6 e-tron poskytuje systémový výkon 370 kW (405 kW s launch control) a zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je 240 km/h. Jeho dojazd je v tomto prípade 675 kilometrov, resp. 647 km v prípade S6 Avant e-tron. Pri uvedení na trh budú k dispozícii A6 e-tron performance s pohonom zadných kolies a S6 e-tron s pohonom všetkých kolies. V závislosti od trhu budú neskôr nasledovať ďalšie modely s pohonom zadných kolies alebo pohonom všetkých kolies.
Nabíjanie s výkonom do 270 kW
Vďaka 800 V architektúre a nabíjaciemu výkonu 270 kW možno nabiť 310 km za 10 minút. Stav nabitia (SoC) sa zvýši z 10 na 80 percent za 21 minút. Inteligentný vysokovýkonný a prediktívny tepelný manažment sú kľúčovými komponentmi tohto pôsobivého nabíjacieho výkonu. Vozidlo vybavené funkciou Plug & Charge sa po pripojení nabíjacieho kábla autorizuje na kompatibilných nabíjacích staniciach a aktivuje proces nabíjania. Nabíjanie striedavým prúdom do 11 kW je možné na štandardných domácich nabíjačkách. Neskôr bude ponúkaná možnosť nabíjania striedavým prúdom do výkonu maximálne 22 kW.
Základná cena Audi A6 E-Tron bude v Nemecku začínať na sume 75 600 eur. Objednávať vozidlo bude možné od septembra. Nová generácia A6 so spaľovacími motormi príde neskôr, niesť však už bude označenie A7.