Domov SPRÁVY News Stellantis má problémy so softvérom, lacné EV z Trnavy mešká

Stellantis má problémy so softvérom, lacné EV z Trnavy mešká

Foto: Citroen

Koncern Stellantis čelí oneskoreniam so spustením sériovej výroby modelu Citroen e-C3. Na vine sú softvérové chyby.

O téme informuje portál Automotive News Europe. Podľa zdrojov blízkych koncernu Stellantis model Citroen e-C3 mešká s výrobou kvôli oneskoreniam s finálnymi kontrolami softvéru. Automobil sa mal dostať k prvým zákazníkom ešte v priebehu Q2, ale stane sa až po letných prázdninách. Citroen mal doteraz prijať okolo 30-tisíc objednávok na toto vozidlo.

Automotive News Europe taktiež píšu, že problémom čelil aj Peugeot e-3008. Sériová výroba bola poznačená problémami s komponentmi v hnacom ústrojenstve. Peugeot dnes vydal správu, podľa ktorej po dvoch mesiacoch odo dňa spustenia predaja novej generácie 3008 prijal 50-tisíc objednávok, pričom štvrtina z nich znie na čisto elektrickú verziu a viac než polovica na luxusne vybavený variant GT.

Koncern Stellantis vykázal za prvý polrok 2024 čistý zisk nižší takmer o polovicu v porovnaní s rokom 2023. Vedenie Citroenu počítalo s tým, že dostane e-C3 k zákazníkom v dostatočnom predstihu pred novým plne elektrickým 5 E-Tech od Renaultu, ktorého počiatočná cena je nastavená na 33 490 eur. Citroen je pritom o 10-tisíc eur lacnejší.

Foto: Peugeot
Problémy so softvérom mali aj iní

Stellantis nie je sám, kto narazil na nespoľahlivý softvér. Problémy Volkswagenu oddialili uvedenie elektrického Porsche Macan zhruba o dva roky, čakalo sa aj na Audi Q6 e-tron a A6 e-tron, vodiči VW ID.3 často museli bojovať s technickými závadami. Dlhé mesiace meškala výroba modelu Volvo EX90, pričom automobilka vyhlásila, že prvé kusy sa k zákazníkom dostanú nekompletné, resp. nebudú môcť prvé týždne využívať všetky funkcie vozidla. General Motors ukončil predaj elektromobilu Chevrolet Blazer po tom, čo sa vypínali obrazovky infotainmentu. Stellantis je v USA uprostred zvolávacej akcie na 1,2 milióna vozidiel kvôli chybe, ktorá môže neúmyselne deaktivovať spätné kamery. Navyše, podľa agentúry Bloomberg, plánuje Stellantis zrušiť viac ako 1200 inžinierskych pozícií v USA, Európe a Číne.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutomotive News Europe
Predchádzajúci článokVeľká cena SR sľubuje množstvo akcie aj zábavy
Nasledujúci článokS Fordom zvládnete prejsť 3000 km cestu bez držania volantu