startstop

Stellantis má problémy so softvérom, lacné EV z Trnavy mešká

Foto: Citroen

Koncern Stellantis čelí oneskoreniam so spustením sériovej výroby modelu Citroen e-C3. Na vine sú softvérové chyby.

O téme informuje portál Automotive News Europe. Podľa zdrojov blízkych koncernu Stellantis model Citroen e-C3 mešká s výrobou kvôli oneskoreniam s finálnymi kontrolami softvéru. Automobil sa mal dostať k prvým zákazníkom ešte v priebehu Q2, ale stane sa až po letných prázdninách. Citroen mal doteraz prijať okolo 30-tisíc objednávok na toto vozidlo.

Automotive News Europe taktiež píšu, že problémom čelil aj Peugeot e-3008. Sériová výroba bola poznačená problémami s komponentmi v hnacom ústrojenstve. Peugeot dnes vydal správu, podľa ktorej po dvoch mesiacoch odo dňa spustenia predaja novej generácie 3008 prijal 50-tisíc objednávok, pričom štvrtina z nich znie na čisto elektrickú verziu a viac než polovica na luxusne vybavený variant GT.

Koncern Stellantis vykázal za prvý polrok 2024 čistý zisk nižší takmer o polovicu v porovnaní s rokom 2023. Vedenie Citroenu počítalo s tým, že dostane e-C3 k zákazníkom v dostatočnom predstihu pred novým plne elektrickým 5 E-Tech od Renaultu, ktorého počiatočná cena je nastavená na 33 490 eur. Citroen je pritom o 10-tisíc eur lacnejší.

Foto: Peugeot
Problémy so softvérom mali aj iní

Stellantis nie je sám, kto narazil na nespoľahlivý softvér. Problémy Volkswagenu oddialili uvedenie elektrického Porsche Macan zhruba o dva roky, čakalo sa aj na Audi Q6 e-tron a A6 e-tron, vodiči VW ID.3 často museli bojovať s technickými závadami. Dlhé mesiace meškala výroba modelu Volvo EX90, pričom automobilka vyhlásila, že prvé kusy sa k zákazníkom dostanú nekompletné, resp. nebudú môcť prvé týždne využívať všetky funkcie vozidla. General Motors ukončil predaj elektromobilu Chevrolet Blazer po tom, čo sa vypínali obrazovky infotainmentu. Stellantis je v USA uprostred zvolávacej akcie na 1,2 milióna vozidiel kvôli chybe, ktorá môže neúmyselne deaktivovať spätné kamery. Navyše, podľa agentúry Bloomberg, plánuje Stellantis zrušiť viac ako 1200 inžinierskych pozícií v USA, Európe a Číne.

Exit mobile version