Domov SPRÁVY News Po Škode šalejú nielen na Slovensku a v Česku – historický úspech...

Po Škode šalejú nielen na Slovensku a v Česku – historický úspech predaja v Európe

Škoda Octavia Sportline (foto: Škoda Auto)
Foto: Škoda

Škoda Auto dosiahla v prvých šiestich mesiacoch tohto roka solídne predajné a hospodárske výsledky.

Silnú pozíciu značky Škoda dokazujú kľúčové finančné ukazovatele: tržby vo výške 13,652 miliardy eur zostávajú síce na úrovni prvého polroka 2023 (-0,7 %), no prevádzkový zisk vzrástol na 1,149 miliardy eur (+26,1 %) a rentabilita tržieb sa zvýšila na 8,4 % (pred rokom: 6,6 %). Čistý peňažný tok dosiahol 1,408 mld. eur (+135,8 %). Pozitívny vývoj prevádzkového zisku je výsledkom najmä zlepšenia štruktúry predaných vozidiel, priaznivého vývoja výmenných kurzov a dôsledného dodržiavania opatrení na úsporu nákladov v rámci programu Next Level Efficiency+.

Od januára do júna automobilka dodala zákazníkom 448 600 vozidiel, čo je o 3,8 % viac ako v rovnakom období minulého roka. Model Octavia potvrdil svoju úlohu najpredávanejšieho modelu s nárastom dodávok o 24,1 % a plne elektrický model Enyaq zostáva jedným z najpredávanejších elektromobilov na významných trhoch, napríklad v Nemecku. V posledných mesiacoch automobilka výrazne zmodernizovala svoje portfólio modelov s úspornými spaľovacími motormi, ako aj plug-in hybridným, mild-hybridným a plne elektrickým pohonom.

Škoda Kodiaq
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

V prvom polroku boli na trh uvedené nové generácie modelov Superb a Kodiaq, ako aj modernizované verzie modelových radov Scala, Octavia a Kamiq. Za osobitnú zmienku stojí úspech najpredávanejšieho modelu Octavia: dodávky zákazníkom sa medziročne zvýšili o 24,1 %. Napriek nestabilnej situácii na trhu zostáva plne elektrický model Enyaq jedným z najžiadanejších elektrických vozidiel v Európe, a zaznamenal mimoriadny úspech v Nemecku s nárastom dodávok o 22,4 % na 9 600 kusov.

Škoda Enyaq
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Škoda je 4. najpredávanejšia značka v Európe

V rámci svojej stratégie Next Level Strategy 2030 si automobilka stanovila cieľ zaradiť sa medzi päť najpredávanejších značiek v Európe. Tento cieľ v prvom polroku prekonala a dosiahla svoj historicky najlepší výsledok na európskom trhu, keď sa dostala na štvrtú pozíciu medzi najpredávanejšími značkami v Európe.

Tento úspech je výsledkom dôsledného zamerania sa na potreby zákazníkov v jednotlivých regiónoch. Najväčší absolútny nárast bol zaznamenaný v Nemecku (91 100 vozidiel; +13 800), Poľsku (31 500; +4 300), Francúzsku (21 500; +3 800) a Spojenom kráľovstve (37 600; +3 400). Mimoriadne pozitívny je aj rast v krajinách južnej Európy, ako je Chorvátsko (5 500; +2 100), Španielsko (17 500; +1 900) a Taliansko (19 300; +1 800). Významný je aj vývoj v Turecku (18 800; +1 300).

Rekordné výsledky v Nemecku

Dodávky vozidiel Škoda zákazníkom v Nemecku sa v prvom polroku zvýšili o 17,8 %, čo upevnilo pozíciu Nemecka ako celosvetovo najväčšieho trhu českej automobilky. Aj tu Škoda zaznamenala historický posun na štvrté miesto s trhovým podielom 6,2 %. Štatistiku pozitívne ovplyvnili najmä dodávky v júni, kedy Škoda dosiahla historicky najlepšie druhé miesto v počte registrácií. Ďalšími najväčšími trhmi z hľadiska dodávok v prvom polroku boli Česká republika (41 300 vozidiel), Spojené kráľovstvo (37 600), Poľsko (31 500) a Francúzsko (21 500).

Škoda Superb
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos
Pokračujúca elektrifikácia a väčšia dostupnosť

Škoda bude ďalej rozširovať svoju ponuku elektrických vozidiel. Už na jeseň tohto roku predstaví nový model Elroq z kategórie kompaktných SUV, ktorá je objemovo najväčším čiastkovým trhom v Európe. Vďaka svojmu výraznému dizajnu je nové SUV prvým modelom značky Škoda, ktorý využíva nový dizajnový jazyk Modern Solid. Na jar automobilka odhalila dizajnovú štúdiu ďalšieho zo šiestich nových elektromobilov, ktoré uvedie na trh v najbližších rokoch: mestský crossover Škoda Epiq bude stáť približne 25 000 eur. V budúcom roku automobilka predstaví nový Enyaq. V roku 2027 zase predstaví malý elektromobil, ktorý vznikne v rámci koncernovej objemovej značky Brand Group Core.

Globálne dodávky vozidiel v prvej polovici roka 2024 vo vybraných predajných regiónoch:
Predajný región január–jún 2024 január–jún 2023 zmena
Západná Európa 260 100 236 900 +9,8 %
Nemecko (najväčší trh) 91 100 77 300 +17,8 %
Stredná Európa 95 800 92 800 +3,3 %
Česká republika 41 300 43 900 −6,0 %
Východná Európa 24 400 22 600 +7,7 %
Čína 7 100 12 800 −44,3 %
India 16 000 23 800 −32,6 %
Celkovo na svete 448 600 432 200 +3,8 %
Foto: Škoda
Dodávky vozidiel Škoda zákazníkom v prvom polroku 2024 (podľa modelu v kusoch, zaokrúhlené; zmena v % v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2023):
Model január–jún 2024 zmena
Škoda Octavia 121 300 +24,1 %
Škoda Kamiq 61 100 +4,7 %
Škoda Fabia 56 800 +17,5 %
Škoda Karoq 53 000 +0,7 %
Škoda Kodiaq 51 100 −9,0 %
Škoda Superb 30 600 −11,5 %
Škoda Enyaq 29 400 −5,9 %
Škoda Scala 29 100 −6,2 %
Škoda Kushaq 8 400 −33,5 %
Škoda Slavia 7 800 −17,6 %

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokIný počítač už ani nechceme. HP Envy Move 24 je malý zázrak pre rodiny aj kreatívcov
Nasledujúci článokElektrický skúter HONDA EM1 e je už na Slovensku, poznáme cenu