Talianska automobilka Ferrari plánuje ukončiť výrobu hneď dvoch svojich aktuálnych modelov. Skončí sa tak jedna éra a začne nová.
Ikonická automobilka z Maranella sa pomaly, ale isto pripravuje na vstup do úplne novej éry. Prvým krokom je rozlúčka s aktuálnou generáciou modelov. Automobilka so vzpínajúcim sa koňom v znaku na to ide zhurta. Na koniec svojho výrobného cyklu prišli hneď dva modely, ktoré však prekvapivo končia už po piatich rokoch.
Začali zdola
Aktuálne sa na pomyselnej pyramíde modelov na najnižšom stupienku nachádza Ferrari Roma. Tento sympatický grandtourer s konfiguráciou sedadiel 2+2 bol predstavený v roku 2019. Pod jeho prednou kapotou tróni 3,9-litrový osemvalec dopovaný dvojicou turbodúchadiel. S výkonom 620 koní je tak výborným spoločníkom na dlhé trasy. Vstupná brána do sveta Ferrari so základnou cenovkou presahujúcou hranicu 200 000 eur však nečakane končí. Ani nie po piatich rokoch musíte tak na lístok medzi elitnú smotánku šetriť o niečo dlhšie. Žezlo najlacnejšieho modelu značky preberá totožný model, akurát vo verzií Spider.
Ďalší nečakaný koniec
Okrem najlacnejšieho modelu sa ikonická automobilka rozhodla ukončiť aj ďalší, mierne kontroverznejší model. Ferrari SF90 Stradale sa názvom inšpirovalo v kráľovnej motoršportu, keď v roku 2019 Scuderia Ferrari oslavovala 90. výročie. Tento model pri svojej premiére rozprúdil diskusie hlavne kvôli svojmu plug-in hybridnému pohonu. V tomto prípade je 4-litrový motor V8 umiestnený za kabínou. Samotný agregát je dvakrát preplňovaný a okrem turboduchadiel mu pomáhajú aj tri elektromotory. Jeden je umiestnený na prevodovke a ostatné dva na prednej náprave. Tento rýdzi superšport tak disponuje systémovým výkonom 780 koní. Pokiaľ ste si robili zálusk, hlavu v smútku mať nemusíte. K dispozícií stále ostávajú verzie s prívlastkom XX v oboch prevedeniach.
Čo chystajú?
Redukcia portfólia modelov vytvorila miesto pre novšie modely. Automobilka presne vie, čo robí. Dokazujú to aj predaje, keď v ostatných rokoch automobilka poslala na cesty približne 13 000 exemplárov ročne. V roku 2024 to v polovici roka bolo už niečo vyše 7 000 kusov. Pravdepodobne automobilka tak presiahne svoje predajné maximum. S určitosťou značka usilovne pracuje na prvom modeli s čisto elektrickým pohonom, priamom nástupcovi modelu SF90, ale aj nasledovníkoch modelov F40, F50 a LaFerrari.