Domov SPRÁVY News Jazdca rally posadili do novej Octavie RS. Povedal, že je…

Jazdca rally posadili do novej Octavie RS. Povedal, že je…

Foto: Škoda

Najnovšia verzia modelu Škoda Octavia RS má pod kapotou preplňovaný dvojlitrový motor TSI s výkonom 265 koní. Teraz sa za volant športovo orientovanej Octavie posadil profi jazdec Oliver Solberg, a takéto boli jeho dojmy. 

Okamžite dostupný výkon je skvelý. Nemusíte premýšľať nad zaradenou rýchlosťou, ale stačí sa dotknúť plynu v podstate pri akejkoľvek rýchlosti a Octavia vystrelí vpred. Páči sa mi aj zvuk nového výfuku, ktorý znie výborne hlavne v režime Sport. Je to správny športový zvuk, ktorý ani nepotrebuje reproduktory v interiéri. Režim Sport ponúka aj ostrejšiu odozvu motora, vďaka čomu je reakcia na plyn ešte rýchlejšia,” povedal Solberg.

Škoda Octavia RS
Foto: Škoda

Na kľukatých cestách ocenil tiež o 15 milimetrov nižší podvozok. “Nižšie ťažisko má podobne ako v pretekárskom aute veľký vplyv na jazdnú dynamiku. Octavia RS je v rýchlych zákrutách krásne agilná a brzdy toho znesú ozaj veľa,” tvrdí Solberg. Octavia RS si okrem toho udržala vysoký komfort posádky na dlhých cestách. Auto je pevné a presné, ale nastavenie tlmičov nie je príliš tvrdé. “Kombináciu rýchlosti a komfortu vodiči ocenia najmä na bežných cestách. Je to vďaka podvozku, ktorý je citlivý a presný, ale napriek tomu nie príliš tuhý,” vysvetľuje.

Oliver Solberg drives the upgraded Škoda Octavia RS

Spokojný bol aj s ďalšou vlastnosťou, ktorá je dôležitá pri rýchlej jazde. “Páči sa mi aj vyváženie. Octavia má vďaka veľkému kufru pomerne masívny previs za zadnou nápravou. V porovnaní s hatchbackom tak vzadu máte väčšiu hmotnosť, a to je vždy kľúč k zábave z jazdy. Je to citeľné najmä pri nájazde do zákrut, kde sa Octavia do oblúku celá pekne stočí a dokáže byť veľmi neutrálna. So stabilizačným systémom v režime ESC Sport môže byť auto dokonca aj ľahko pretáčavé, a to sa mi páči,” dodáva Oliver s tým, že hovorí o ostrej jazde na okruhu.

Škoda Octavia RS
Foto: Škoda

Nová Škoda Octavia RS je u nás v predaji od 39 900 €. Náš test Octavie RS 4. generácie pred faceliftom si môžete prečítať TU.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Škoda
Predchádzajúci článokMýtus Slovákov: Treba vypnúť motor pri tankovaní?
Nasledujúci článokFiat stiahne z trhu svoje najpredávanejšie auto