Domov SPRÁVY News Žijem len raz, kúpim si Lambo. Kvôli zmene postoja ľudí nestíhajú vyrábať

Žijem len raz, kúpim si Lambo. Kvôli zmene postoja ľudí nestíhajú vyrábať

Foto: Lamborghini

Generálny riaditeľ značky Lamborghini Stephan Winkelmann otvorene pomenoval, vďaka čomu zažíva automobilka najlepšie obdobie vo svojej histórii. Dôvody sú celkom prosté. 

Talianska značka v posledných rokoch prekonáva svoje vlastné rekordy. Každým rokom vyrobí a dodá viac než vozidiel než ten predchádzajúci. Stephan Winkelmann počas premiéry najnovšieho modelu Temerario celkom otvorene povedal, prečo predávajú stále viac áut, aj keď ekonomická situácia v mnohých regiónoch sveta nie ej úplne ideálna. Hlavný dôvod v dnešných časoch až tak neprekvapí. 

Lamborghini za prvých 6 mesiacov tohto roka predalo už 5558 áut, takže by opäť mohlo prekonať svoje vlastné maximum, pretože ide o medziročný nárast o 14 %. V čom teda tkvie tajomstvo úspechu Lamborghini? Stephan Winkelmann hovorí, že značke pomáha skutočnosť, že mnohí ľudia si uvedomujú filozofiu “žijeme len raz”. Počas pandémie covid-19 totiž zistili, že by si všetky svoje sny mali splniť neodkladne. A to aj napriek tomu, že z finančného hľadiska nemusí ísť vždy o rozumnú voľbu. Ono utratiť za auto 300-tisíc eur nie je nikdy úplne ideálne, ale ak niekto po tom veľmi túži a urobí mu to radosť, ide do toho. Pretože každý deň môže byť tým posledným. A aj najnovší model je z tých, ktorý dokáže vyčariť úsmev na tvári.

Lamborghini Temerario
Foto: Lamborghini
Temerario

Lamborghini v Kalifornii predstavilo nástupcu modelu Huracán – športové kupé Temerario s preplňovaným vidlicovým osemvalcom a plug-in hybridným systémom. Automobilka tak pokračuje v tradícii pomenovávania svojich modelov podľa býkov, ktorí bojovali v koride s toreadormi. Býk Temerario sa v koride predstavil v roku 1875 a jeho meno znamená „divoký“ alebo „odvážny“. S Lamborghini Huracán definitívne odišiel atmosférický vidlicový desaťvalec, ale záujemcovia o extrémne rýchle vozidlá značky Lamborghini nemusia smútiť. Náhrada je viac než adekvátna – štvorlitrový osemvalec doplnený o tri elektromotory, maličkú batériu, so schopnosťou točiť až 10 000 otáčok za minútu a výkonom 920 koní. Z 0 na 100 km/h vďaka tomu zrýchli za 2,7 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 340 km/h.

Foto: Lamborghini

Spaľovací motor je úplne nový, aj keď jeho koncepcia vychádza z dvakrát preplňovaného štvorlitra od Porsche a Audi. Jeden elektromotor je umiestnený vzadu medzi motorom a osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ďalšie dva sú umiestnené vpredu a poháňajú predné kolesá. Čiže áno, v čisto elektrickom režime, v ktorom Temerario dokáže prejsť len niekoľko jednotiek kilometrov, je z tohto Lamborghini auto s pohonom predných kolies. Inak ide, samozrejme, o štvorkolku s driftovacím režimom, kedy elektronika pošle viac krútiaceho momentu na zadné kolesá. Batéria má kapacitu 3,8 kWh. Na nabíjačke s výkonom 7 kWh sa tak nabije za 30 minút, ale počas jazdy ju nabije spaľovací motor už za 6 minút.

Lamborghini Temerario
Foto: Lamborghini
Ľahšia a tuhšia karoséria s lepším prítlakom

Vizuálne si Temerario berie viacero dizajnových prvkov z väčšieho a staršieho súrodenca Revuelto. Predné svetlomety sú zoštíhlené na minimum a o denný kukuč sa starajú šesťuholníkové LED svetlá umiestnené pod nimi. Na boku si všimnite masívny nasávací otvor, ktorý je podstatne väčší než v prípade Huracánu a vďaka nemu sa prítlak zadnej nápravy v porovnaní s Huracánom Evo zvyšuje o viac než 100 %. Šasi je vyrobené z hliníka, čo prináša 50 % pokles spotreby materiálu, 80 % menej tepelne zváraných spojov a 20 % zvýšenie torznej tuhosti. Interiér je oproti svojmu predchodcovi priestrannejší, podľa automobilky sa sem bez problémov zmestí priemerný hráč NBA. Aj s prilbou.

Lamborghini Temerario
Foto: Lamborghini

Plug-in hybridný systém zvyšuje hmotnosť vozidla v porovnaní s Huracánom o približne 270 kg. Výsledná hodnota 1690 kg je však stále akceptovateľná, špeciálne, ak by sme Temerario porovnaní s BMW M5, ktoré takisto využíva výkonný plug-in hybridný pohon s osemvalcom. K dispozícii budú aj balíky s karbónovými doplnkami, vrátane karbónových diskov kolies. Temerario sa na cesty dostane v roku 2025, ale automobilka už teraz hlási, že má vypredané na tri roky dopredu. S oznámením ceny sa tak zatiaľ neponáhľa.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Lamborghini
Predchádzajúci článokSenzácia roka – z ľudového auta je lifestylové SUV, ktoré budú Slováci milovať
Nasledujúci článokBatéria vás trápiť nemusí. Nemci poukazujú na skutočnú slabinu jazdených elektromobilov
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.