Generálny riaditeľ značky Lamborghini Stephan Winkelmann otvorene pomenoval, vďaka čomu zažíva automobilka najlepšie obdobie vo svojej histórii. Dôvody sú celkom prosté.
Talianska značka v posledných rokoch prekonáva svoje vlastné rekordy. Každým rokom vyrobí a dodá viac než vozidiel než ten predchádzajúci. Stephan Winkelmann počas premiéry najnovšieho modelu Temerario celkom otvorene povedal, prečo predávajú stále viac áut, aj keď ekonomická situácia v mnohých regiónoch sveta nie ej úplne ideálna. Hlavný dôvod v dnešných časoch až tak neprekvapí.
Lamborghini za prvých 6 mesiacov tohto roka predalo už 5558 áut, takže by opäť mohlo prekonať svoje vlastné maximum, pretože ide o medziročný nárast o 14 %. V čom teda tkvie tajomstvo úspechu Lamborghini? Stephan Winkelmann hovorí, že značke pomáha skutočnosť, že mnohí ľudia si uvedomujú filozofiu “žijeme len raz”. Počas pandémie covid-19 totiž zistili, že by si všetky svoje sny mali splniť neodkladne. A to aj napriek tomu, že z finančného hľadiska nemusí ísť vždy o rozumnú voľbu. Ono utratiť za auto 300-tisíc eur nie je nikdy úplne ideálne, ale ak niekto po tom veľmi túži a urobí mu to radosť, ide do toho. Pretože každý deň môže byť tým posledným. A aj najnovší model je z tých, ktorý dokáže vyčariť úsmev na tvári.

Temerario
Lamborghini v Kalifornii predstavilo nástupcu modelu Huracán – športové kupé Temerario s preplňovaným vidlicovým osemvalcom a plug-in hybridným systémom. Automobilka tak pokračuje v tradícii pomenovávania svojich modelov podľa býkov, ktorí bojovali v koride s toreadormi. Býk Temerario sa v koride predstavil v roku 1875 a jeho meno znamená „divoký“ alebo „odvážny“. S Lamborghini Huracán definitívne odišiel atmosférický vidlicový desaťvalec, ale záujemcovia o extrémne rýchle vozidlá značky Lamborghini nemusia smútiť. Náhrada je viac než adekvátna – štvorlitrový osemvalec doplnený o tri elektromotory, maličkú batériu, so schopnosťou točiť až 10 000 otáčok za minútu a výkonom 920 koní. Z 0 na 100 km/h vďaka tomu zrýchli za 2,7 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 340 km/h.

Spaľovací motor je úplne nový, aj keď jeho koncepcia vychádza z dvakrát preplňovaného štvorlitra od Porsche a Audi. Jeden elektromotor je umiestnený vzadu medzi motorom a osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ďalšie dva sú umiestnené vpredu a poháňajú predné kolesá. Čiže áno, v čisto elektrickom režime, v ktorom Temerario dokáže prejsť len niekoľko jednotiek kilometrov, je z tohto Lamborghini auto s pohonom predných kolies. Inak ide, samozrejme, o štvorkolku s driftovacím režimom, kedy elektronika pošle viac krútiaceho momentu na zadné kolesá. Batéria má kapacitu 3,8 kWh. Na nabíjačke s výkonom 7 kWh sa tak nabije za 30 minút, ale počas jazdy ju nabije spaľovací motor už za 6 minút.

Ľahšia a tuhšia karoséria s lepším prítlakom
Vizuálne si Temerario berie viacero dizajnových prvkov z väčšieho a staršieho súrodenca Revuelto. Predné svetlomety sú zoštíhlené na minimum a o denný kukuč sa starajú šesťuholníkové LED svetlá umiestnené pod nimi. Na boku si všimnite masívny nasávací otvor, ktorý je podstatne väčší než v prípade Huracánu a vďaka nemu sa prítlak zadnej nápravy v porovnaní s Huracánom Evo zvyšuje o viac než 100 %. Šasi je vyrobené z hliníka, čo prináša 50 % pokles spotreby materiálu, 80 % menej tepelne zváraných spojov a 20 % zvýšenie torznej tuhosti. Interiér je oproti svojmu predchodcovi priestrannejší, podľa automobilky sa sem bez problémov zmestí priemerný hráč NBA. Aj s prilbou.

Plug-in hybridný systém zvyšuje hmotnosť vozidla v porovnaní s Huracánom o približne 270 kg. Výsledná hodnota 1690 kg je však stále akceptovateľná, špeciálne, ak by sme Temerario porovnaní s BMW M5, ktoré takisto využíva výkonný plug-in hybridný pohon s osemvalcom. K dispozícii budú aj balíky s karbónovými doplnkami, vrátane karbónových diskov kolies. Temerario sa na cesty dostane v roku 2025, ale automobilka už teraz hlási, že má vypredané na tri roky dopredu. S oznámením ceny sa tak zatiaľ neponáhľa.