Neoddeliteľnou súčasťou značky Rolls-Royce je už viac ako storočie soška Spirit of Ecstasy. Jej narodeniny oslavuje značka limitovaným modelom Phantom Scintilla.
Pred 120 rokmi prišlo k vzniku partnerstva medzi Charlesom Rollsom a Henrym Royceom. V roku 1911 si táto dvojica nechala patentovať sošku, ktorá sa stala legendou. Automobilka je od roku 2000 súčasťou koncernu BMW, ktorý spravil z automobilky synonymum luxusu. V prípade limitovaného Rolls-Royce Phantom Scintilla tomu nie je inak.
Záblesk pôvodnej myšlienky
Dodatkové označenie Scintilla má latinský pôvod. V preklade iskra reflektuje pôvodnú myšlienku Clauda Johnsona, vtedajšieho prevádzkového riaditeľa automobilky. Tento človek stojí za vznikom samotnej Spirit of Ecstasy. Konečnou tvorbou bol poverený Charles Sykes, ktorý spočiatku čerpal inšpiráciu v helénistickej soche bohyne víťazstva, a neskôr v milenke priekopníka motorizmu, lorda Montagueho. Podobný vzhľad si prepožičala aj aktuálna verzia legendárnej sošky. Biela farba pripomínajúca mramor však bola dosiahnutá pomocou povrchovej úpravy z keramiky. V podobnom duchu sa nesie aj dvojfarebné lakovanie karosérie. Farby Andalusian White a Thracian Blue sú farby mora pri gréckom ostrove Samothraké.
Najzložitejší interiér
Novinka sa podľa samotnej automobilky pýši najzložitejším interiérom zo všetkých exemplárov automobilky s legendárnou soškou na kapote. Vývoj a vyhotovenie tohto špeciálneho interiéru odborníkom zo zákazkového oddelenia značky zabralo viac než dva a pol roka práce. Vo vnútri limuzíny s predĺženým rázvorom nájdeme 869 500 švov, pričom to zabralo viac ako 40 hodín práce. Ozdobný motív vĺn nájdeme prakticky v celom interiéri, pričom najviac pozornosti púta na bočniciach dverí a samotných sedadlách. Odkaz Spirit of Ecstasy nájdeme aj na palubnej doske, kde hliníkové lamely, taktiež v keramickej povrchovej úprave, pripomínajú vlajúce stuhy.
Máte smolu
Automobilka túto striktne limitovanú edíciu predstavila počas automobilového týždňa v Monterey, v slnečnej Kalifornii. Síce nezverejnila cenu, ale dodala, že táto séria desiatich kusov patrí k jednej z najdrahších na trhu minimálne v USA. To nám síce veľa nepovedalo, ale rozhodne to nie je lacná záležitosť. Pre tých z vás, ktorí už vyťahovali peňaženku, máme, bohužiaľ, smutnú správu. Všetkých desať exemplárov tejto slávnostnej edície bolo vypredaných už pred samotným predstavením.