startstop

Audi RS3 dostalo mnoho vylepšení, päťvalec ostal

Foto: Audi

Po vytvorení rekordu najrýchlejšieho kompaktného automobilu na okruhu Nürburgring je nové Audi RS3 pripravené uzrieť svetlo sveta. Facelift päťvalcovej rakety má prepracovanú prednú masku a matrixové LED svetlomety s voliteľným vzorom denných svetiel.

Diamantový vzor na mriežke chladiča sa nesie aj na nových otvoroch prívodu vzduchu, ktoré majú vertikálne čierne lamely. Pre agresívnejší postoj Audi RS3 sú po novom nad predným splitterom tri otvory, ktoré vytvárajú ilúziu širšieho auta. Audi tvrdí, že nový vzhľad pripomína Quattro S1 Pikes Peak z roku 1987.

Foto: Audi

Zadné svetlá majú novú grafiku, zatiaľ čo nový nárazník obsahuje dva bočné vertikálne odrazky a jeden reflektor pretínajúci difúzor. Známe farby karosérie Kyalami Green a Kemora Grey dopĺňajú metalická modrá Ascari a červená Progressive Red. Audi po prvýkrát ponúka RS3 v sivej farbe Daytona s matným povrchom. Mriežka chladiča a difúzor sa vždy dodávajú v čiernej farbe, či už vo vysokom lesku alebo v matnom prevedení.

Foto: Audi

19-palcové štandardné kolesá majú tiež matnú čiernu povrchovú úpravu a môžu byť nahradené voliteľnými zliatinovými diskami prevzatými z RS3 Performance Edition, ktoré môžete mať v matnej tmavosivej farbe alebo v lesklej čiernej metalíze s dvojfarebným dizajnom.

Foto: Audi
Nové karbónové sedadlá

Zreteľnejšie zmeny sa udiali vo vnútri, kde RS3 dostáva voliteľné predné škrupinové sedadlá z karbónu. Kombinujú kožu Nappa na bočných opierkach s mikrovláknom pre stredy a matnú karbónovú zadnú časť. Bežné športové sedadlá potiahnuté kožou Nappa sú stále k dispozícii pre tých, ktorí preferujú pohodlie nad surovou športovosťou.

Foto: Audi

Ďalšia významná zmena sa nachádza na volante, ktorý má po novom plochú hornú aj spodnú časť. Nechýba červená značka 12 hodín a tlačidlá rýchleho výberu pre jazdné režimy. Audi tiež dalo radiacej páke plochejší dizajn spolu s červenými akcentmi pre vetracie otvory.

Foto: Audi

Audi udržiava päťdverový hot hatch v podobe RS 3 Sportback v Európe pri živote, zatiaľ čo Američanom ostal iba štvordverový sedan. Európania sú rozmaznaní, pokiaľ ide o kompaktné výkonné autá od skupiny Volkswagen.

Foto: Audi
Motor bez zmeny výkonu

Nová RS3 si ponechala všetkých päť valcov, ale bez akéhokoľvek navýšenia výkonu. Slávny 2,5 TFSI naďalej produkuje 395 koní v európskej špecifikácii. Američania majú k dispozícií o 6 koní viac, teda 401.

Foto: Audi

Napriek tomu, že výkon ostal rovnaký, Audi urobilo niekoľko vylepšení v útrobách. Adaptívne tlmiče reagujú lepšie vďaka novému algoritmu. Okrem toho inžinieri z Ingolstadtu ďalej zlepšili vektorovanie krútiaceho momentu, aby umožnili vyššie rýchlosti v zákrutách. K dispozícii sú nové štandardné pneumatiky na mieru alebo voliteľné semisliky Pirelli P Zero Trofeo R.

Foto: Audi

V Nemecku, kde sa objednávky spustia koncom augusta, stojí RS3 Sportback od 66 000 €. Za RS3 Sedan si Audi pýta 68 000 €.

Exit mobile version