Domov SPRÁVY News Dizajn Range Roveru za cenu Škody. Do SR prišlo SUV “novej” značky

Dizajn Range Roveru za cenu Škody. Do SR prišlo SUV “novej” značky

KGM Actyon
Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš

Na slovenský trh oficiálne vstúpilo do predaja nové SUV-kupé KGM Actyon (predtým SsangYong).

Nový investor, ktorý prebral najstaršiu kórejskú automobilku SsangYong (dva draky) ešte v roku 2022, sa rozhodol uviesť nový model Actyon aj na slovenskom trhu už pod novým názvom KGM. Na našom trhu si medzičasom značka SsangYong získala pomerne slušné postavenie. Medzi obľúbené modely patria SUV Korando, ale aj pick-up Musso Grand, väčšie SUV Rexton, kompaktný crossover Tivoli alebo veľký elektromobil Torres EVX. V prípade vozidiel značky SsangYong rozhodne platí, že ponúkajú vysokú pridanú hodnotu za rozumné peniaze. A vďaka novým investorom a vynovenej identite značky by jej mohlo svitať na lepšie časy a priniesť ďalšie nové zaujímavé modely. Jedným z nich je určite aj novinka Actyon.

Prvá generácia modelu Actyon bola celosvetovým priekopníkom konceptu SUC (Sports Utility Coupe) už v roku 2005. Podľa predstaviteľov spoločnosti názov „Actyon“ symbolizuje autentickosť značky KGM ako špecialistu na SUV so 70-ročnou históriou na trhu a začiatok novej výzvy smerom k budúcej mobilite. Novodobý Actyon je elegantné, dynamické a moderné mestské SUV, navrhnuté tak, aby spájalo štýlovú estetiku s praktickými funkciami, ktoré zdôrazňujú všestrannosť.

KGM Actyon
Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš

Pomenovanie prvej generácie modelu Actyon bolo založené na spojení slov Act+Young, teda akčný a mladý. Symbolizujúce vášeň, priekopníckeho ducha a dynamiku. Nový Actyon stavia na tomto základe, pridáva k existujúcemu názvu nové významy a označuje silné zámery KGM pre nový začiatok prostredníctvom „rýchleho konania a zasvätenia“.

Vonkajší dizajn odráža aktuálny dizajnový jazyk značky, ktorý sme mohli vidieť aj na elektromobile Torres EVX. Zahŕňa modernú a štýlovú siluetu i športové dizajnové prvky s klasickým robustným dizajnom SUV. Stelesňuje filozofiu dizajnu KGM „Powered by Toughness“ a jej rôzne smery k vylepšeniu. Dizajn prednej a zadnej časti pôsobí čistým, no mohutným dojmom, rovnako ako jeho súrodenec Torres. Logo dvoch drakov zostáva na vozidle zachované. Actyon ponúka vnútorný priestor stredne veľkého SUV s dĺžkou 4740 mm, šírkou 1920 mm, výškou 1680 mm a rázvorom osí kolies 2680 mm. So sklopenými zadnými sedadlami ponúka Actyon 1568-litrový batožinový priestor. Štandardom sú 20-palcové kolesá s diskami z ľahkých zliatin.

KGM Actyon
Foto: startstop.sk, Karol Gajdoš

Motor a cena

Na pohon bude zo začiatku slúžiť jediná pohonná jednotka – preplňovaný štvorvalec GDi s objemom 1,5 litra s maximálnym výkonom 170 koní a krútiacim momentom 280 Nm. Šesťstupňová automatická prevodovka posiela výkon štandardne na predné kolesá. Za príplatok 1 990 € je dostupná aj verzia s pohonom oboch náprav. Výbava je k dispozícii iba jedna – Premium za sumu 38 990 € vrátane DPH. Obsahuje všetky komfortné a asistenčné systémy, ktorá má momentálne automobilka k dispozícii. Jedinými príplatkovými položkami, okrem spomínaného pohonu všetkých kolies, je 360-stupňová parkovacia kamera (850 €), panoramatické strešné okno (1 190 €) a metalízy (590 €), ktoré je možné kombinovať s čiernou strechou (990 €).

Konkurenčná Škoda Kodiaq so základným benzínovým motorom 1,5 TSI s výkonom 150 koní a 7-stupňovou automatickou prevodovkou stojí aktuálne v základnej výbave Selection akciových 37 260 €. Zákazníci Škoda môžu v prípade Kodiaqu siahnuť aj po naftovej motorizácii 2,0 TDI alebo plug-in hybride.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa startstop.sk – Stop Magazín (@startstopsk)

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 13

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokCeny palív podlezú dôležitú hranicu. Slováci trpia kvôli zásadnej nevýhode
Nasledujúci článokChcete auto, ktoré vás prežije? Crossover s 2,5 l atmosférou je vhodnou voľbou
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.