Domov SPRÁVY News Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y oslavuje jubileum motoršportu

Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y oslavuje jubileum motoršportu

Front, Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport Front, Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport

Mercedes-AMG tento rok oslavuje krásnych 130 rokov v motoristickom športe. Model, ktorý predstavil, nesie odkaz na výročie prvých automobilových pretekov, ktorých trasa viedla z Paríža do Rouenu. Uskutočnili sa 22. júla 1894 a skončili víťazstvom licenčného motora Daimler. Pri príležitosti tohto historického míľnika Mercedes predstavuje limitovaný model AMG GT3 Edition 130Y Motorsport. Motto znie jasne – „Racing Legend Remastered“.

Vysoko exkluzívna edícia vozidla GT3 spája dve ikonické éry motoristického športu. Najmodernejšia technológia motoristického športu sa stretáva s tradičnými dizajnovými prvkami legendárnych pretekárskych áut z 50. rokov minulého storočia. S výkonom 680 koní je nehomologovaný špeciálny model najvýkonnejším vozidlom GT3, aké kedy bolo v Affalterbachu vyrobené. Ide zároveň o poslednú verziu Mercedes-AMG GT3, ktorú poháňa atmosférický motor. Exkluzívna edícia sa dostane do celého sveta, ale iba ako zberateľský kúsok v limitovanej edícii 13 vozidiel.

Foto: Marcedes-AMG
Aktualizácia Aero a systém redukcie odporu

Na rozdiel od základného modelu nepodlieha Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport limitom homologizácie. Z tohto dôvodu dostal legendárny 6,3-litrový atmosférický motor AMG V8 ďalšie optimalizácie. Bez vzduchového obmedzovača a so špeciálnym výfukovým systémom vyvinie výkon 680 koní, respektíve 500 kW. Aerodynamické komponenty tiež prešli rozsiahlym vývojom a zvyšujú prítlak o 15 percent v porovnaní so základným modelom GT3. Pre dosiahnutie maximálneho výkonu prepracovali aj predný splitter a vývody vzduchu v predných krídlach. Zmeny v oblasti prahov, podlahy a zadného difúzora tiež zvyšujú prítlak.

Foto: Marcedes-AMG

Širšie zadné krídlo pomáha optimalizovať rozloženie obtekajúceho vzduchu. Systém redukcie odporu (DRS) inšpirovaný Formulou 1 je novou a ústrednou funkciou. Stlačením tlačidla na volante sa hlavný prvok zadného krídla presunie do inej polohy a zníži sa odpor vzduchu. Pre udržanie balansu sa súčasne vysúvajú aktívne prvky na prednej podlahe. Vďaka tejto technológii môže tento model dosiahnuť maximálnu rýchlosť cez 315 kilometrov za hodinu. To aj napriek v podstate vysokému prítlaku. Počas priečneho zrýchlenia alebo spomalenia sa aktívne prvky okamžite vrátia do pôvodnej polohy. Brzdový systém našiel svoju inšpiráciu rovnako v monopostoch F1. Na rozdiel od oceľových kotúčov povinných v predpisoch GT3 sú brzdové kotúče vyrobené z karbónu. Svoj podiel majú aj na tom, že edícia je výrazne ľahšia ako homologovaná verzia GT3.

Foto: Marcedes-AMG
Bezpečnosť na prvom mieste a inšpirácia minulosťou

Výkon sa prenáša cez sekvenčnú šesťstupňovú pretekársku prevodovku s upravenými prevodovými pomermi. Rovnako ako u všetkých pretekárskych vozidiel Mercedes-AMG je prevodovka transaxle namontovaná na zadnej náprave. S motorom ju spája torzne tuhá tyč z uhlíkových vlákien. Podvozok dostal do vienka plne nastaviteľné 4-cestné tlmiče naladené špeciálne pre jazdu na okruhu. Zberateľský kúsok ponúka všetky overené bezpečnostné atribúty Mercedes-AMG GT3. Nesmie chýbať bezpečnostný rám z uhlíkových vlákien prepojený s podvozkom, päťbodové bezpečnostné pásy, bezpečnostné siete, hasiaci systém, bezpečnostnú nádrž a núdzový poklop.

Pretekársky športový automobil Mercedes-Benz 300 SL W 194 z roku 1952 poslúžil ako dizajnová inšpirácia. Klasické štylistické prvky z prvého uzavretého špičkového pretekárskeho automobilu značky sa prenášajú aj do modelu Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y. Špeciálna povrchová úprava laku v exkluzívnej striebornej farbe pripomína legendárne „Strieborné šípy“. Modré kosoštvorce na predných krídlach a farebný rámik masky chladiča sú odkazom na historicky úspešné autá. Víťazné autá, ktoré v roku 1952 jazdili Hans Klenk a Karl Kling v Carrera Panamericana a Hermann Lang a Fritz Riess v pretekoch 24 hodín Le Mans.

Foto: Marcedes-AMG
Mysleli na všetko

Hmotnostne optimalizované 18-palcové horčíkové disky a rozsiahla implementácia karbónových prvkov vytvárajú most k pretekárskym športovým autám modernej éry spolu s výrazným znakom AMG na streche. Úzke prepojenie medzi tradíciou a modernou vidno prakticky všade. Ovládanie vozidla podporujú pokročilé technológie motoristického športu. Do tohto zoznamu patrí napríklad displej v kokpite Bosch DDU 10 so zväčšenou obrazovkou a grafikou s vysokým rozlíšením. Vizuálne sa interiér inšpiroval modelmi Mercedes-Benz SLR 300 z roku 1955. Za volantom tohto modelu exceloval napríklad aj Juan Manuel Fangio. Ďalším vrcholom je špeciálne vyvinutý volant s eloxovanými tlačidlami a rukoväťami z orechového dreva. Okrem toho každý zo špeciálnych modelov z limitovanej edície nesie odznak edície pripevnený na stredovej konzole.

Foto: Marcedes-AMG

“Jedinečný Mercedes-AMG GT3 Edition 130Y Motorsport je korunou slávy súčasného portfólia motoristického športu značky Mercedes-Benz. Nielenže je prísne obmedzený na 13 kusov, ide aj o poslednú verziu GT3 s ikonickým 6,3-litrovým motorom V8 s prirodzeným nasávaním. V tejto exkluzívnej edícii ukazujeme aj to, čo možno dosiahnuť mimo oficiálnej homologácie. Do modelu sa integrovalo množstvo technických vylepšení a ľahkých komponentov. Ide tak o ďalší míľnik v jubilejnom roku značky a záujemcom prináša produkt, ktorý prináša obrovskú dávku emócií,“ povedal Christoph Sagemüller, šéf Mercedes-AMG Motorsport.

Foto: Marcedes-AMG

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTeraz predávajú len dve EV, no do roku 2030 dajú zbohom spaľovacím motorom
Nasledujúci článokBMW pre fajnšmekrov – Osmička s V10 z M5 a manuál