Spravovať najmenej 14 značiek po celom svete nie je pre slabé povahy. Platí to najmä vtedy, keď vezmete do úvahy, že medzi niekoľkými spoločnosťami existuje konkurencia. Napriek riziku kanibalizácie predaja sa v najbližšom období meniť nič nebude.
V novom vyhlásení Stellantis hovorí, že sa „neusiluje o odštiepenie žiadnej zo svojich značiek“ a opätovne potvrdzuje svoj záväzok voči všetkým štrnástim z nich. Okrem toho pôvodný prísľub z roku 2021, zachovať všetky výkonné a ikonické značky, stále platí. To znamená, že značky ako Lancia, DS Automobiles, Abarth, Maserati a zvyšok zostanú súčasťou Stellantisu minimálne do konca desaťročia.
Výstižná tlačová správa Stellantisu je odpoveďou na video, ktoré nedávno zverejnil pravnuk Waltera P. Chryslera. V ideálnom prípade by Frank B. Rhodes Jr. chcel, aby Dodge a Chrysler zo Stellantisu vytvorili novú spoločnosť Chrysler Corporation. To sa však ľahšie povie, ako urobí, pretože na to treba investorov.
Tento opätovne potvrdený dlhodobý záväzok prichádza len mesiac po tom, čo generálny riaditeľ koncernu Stellantis Carlos Tavares naznačil, že stratové značky by mohli byť odstavené. Carlos Tavares vyhlásil, že stratové značky, že “ak nezarobia peniaze, zatvoríme ich. Nemôžeme si dovoliť mať značky, ktoré nezarábajú.”
Postupné profilovanie
Bezprostredne po tomto vyhlásení agentúra Reuters citovala odborníkov, ktorí uviedli, že Maserati by mohlo byť na predaj a že Lancia alebo DS Automobiles by mohli byť postupne vyradené. Zdá sa však, že nič z toho nie je pravda, pretože všetkých 14 značiek bude pokračovať pod Stellantisom. Teraz by naozaj nemalo zmysel ukončiť Lanciu, keďže talianska značka konečne predstavuje nové modely a opäť sa rozširuje mimo svojho domáceho trhu.
Maserati tiež osviežuje svoje vozidlá, takže potrebuje čas, aby preukázal svoju hodnotu. Čo sa týka DS, Stellantis ho označuje ako prémiovú značku popri Alfe Romeo a Lancii, zatiaľ čo Maserati je „luxusné“. Francúzska značka nenaznačila žiadny úspech, odkedy sa v roku 2014 stala samostatnou. Mnohí sa stále snažia pochopiť, prečo sa odčlenila od Citroënu. Zmysluplnejšie by bolo ponechať DS ako špičkovú úroveň výbavy.
Abarth je od roku 2007 nezávislým subjektom a predáva vylepšené Fiaty. Situácia na americkej strane je rovnako komplikovaná. Chrysler teraz len spomína na svoju slávu. Portfólio Dodge taktiež nie je bohaté, ale po pridaní modelu Hornet je tu aspoň väčšia rozmanitosť, hoci ide o prerobenú Alfu Romeo Tonale. Nový Charger prichádza ako elektromobil alebo s radovým šesťvalcom. Vidlicový osemvalec je, bohužiaľ, minulosťou.