Z britských ostrovov prichádza Aston Martin Vanquish v novej, brutálnejšej podobe. Je to však naozaj on? Nápis na karosérii by ste hľadali márne.
Tradičná britská automobilka Aston Martin prežívala nie veľmi produktívne obdobie. To je však dávno za nami a v novej ére značky si idú tvrdo za svojim cieľom. Svojim najnovším počinom si trúfajú poraziť taliansku konkurenciu. Podarí sa im to?
Najvyšší výkon
Prvou disciplínou, na ktorej si vo Veľkej Britání dali záležať bol výkon. V tejto súťaži svojich protivníkov porazili. Pod prednou kapotou znovuzrodenej legendy sa ukrýva majestátny motor V12. Tomu pomáha dvojica turbodúchadiel, ktoré dopomohli k výkonu 835 koní. Krútiaci moment je na úrovni rovných 1000 Nm. Ide tak o vôbec najvýkonnejší model v histórií značky. Rekordmanom je novinka aj v maximálnej rýchlosti. Medzi bežne produkovanými autami značky nenájdete žiadne, ktoré dosiahne rýchlosť 345 km/h. Poháňané sú výlučne zadné kolesá, na ktoré prenáša výkon 8-stupňová automatická prevodovka. Z 0 na 100 km/h novinka akceleruje už za 3,3 sekundy. Zaujímavosťou je podľa slov samotnej automobilky vychytávka, ktorá hromadí prebytočnú energiu z turbodúchadiel a následne ju využíva pri akcelerácii.
Nekonečná kapota
Hlavne koncom minulého storočia sa automobilky predbiehali v tom, ktorá prinesie model s dlhšou kapotou. Aston zaspomínal na toto obdobie, a tak novinka prichádza s obzvlášť dlhou prednou časťou. Dosiahli to pridaním až 80 milimetrov medzi prednú kapotu a A-stĺpik. Pri navrhovaní kapoty sa dizajnéri inšpirovali aktuálnym monopostom F1. Ikonická maska chladiča narástla oproti modelu DBS až o 13 percent, nakoľko motor potrebuje viac chladenia. Na bočnej strane vidíme nový výrez, ktorý siaha až do dverí, pričom pripomína luk a šíp. Nie len estetickú, ale aj praktickú funkciu v zadnej časti tvorí tzv. ducktail a zadný difúzor. Spolu so zadnými svetlami, skladajúcimi sa z viacerých LED prvkov, dotvára celá časť pekný retro dojem. Jediným detailom, ktorý máme možnosť poznať z predošlých modelov, sú predné svetlá. V automobilke si na tomto aute tak dali naozaj záležať.
Striktný interiér
V automobilke sa rozhodli pre striktne dvojmiestny interiér. Namiesto nezmyselne stiesnených zadných sedadiel sa rozhodli pre masívnu výstuhu z uhlíkových vlákien. Ušetrili tým aj hmotnosť, pričom suchá váha tohto auta je 1774 kg. Ovládanie jazdných režimov funguje prostredníctvom centrálneho dotykového displeja. Tento displej spolu z prístrojovým štítom pred vodičom poznáme už z predošlých modelov. V tomto prípade však nezabudli v interiéri zanechať dostatočné množstvo fyzických tlačidiel. V štandardnej výbave nechýba panoramatická strecha, ktorá nemá fyzickú clonu, ale spolieha sa len na tónovanie, ktoré podľa samotnej automobilky pohltí až 94% slnečného žiarenia. Pomerne úsmevne pôsobí pôvodný plán automobilky. Presklená strecha mala byť pôvodne stmievateľná, lenže žiaden z dodávateľov nebol schopný automobilke doručiť produkt, s ktorým by bola maximálne spokojná. Pokiaľ by vám išlo o úsporu hmotnosti, môžete mať na vyžiadanie aj strechu v prevedení z uhlíkových vlákien.