startstop

Bez rešpektu k Ferrari. Kupé V12 s pohonom zadných kolies je ľahšie ako BMW M4

Foto: Aston Martin

Z britských ostrovov prichádza Aston Martin Vanquish v novej, brutálnejšej podobe. Je to však naozaj on? Nápis na karosérii by ste hľadali márne.

Tradičná britská automobilka Aston Martin prežívala nie veľmi produktívne obdobie. To je však dávno za nami a v novej ére značky si idú tvrdo za svojim cieľom. Svojim najnovším počinom si trúfajú poraziť taliansku konkurenciu. Podarí sa im to?

Foto: Aston Martin
Najvyšší výkon

Prvou disciplínou, na ktorej si vo Veľkej Britání dali záležať bol výkon. V tejto súťaži svojich protivníkov porazili. Pod prednou kapotou znovuzrodenej legendy sa ukrýva majestátny motor V12. Tomu pomáha dvojica turbodúchadiel, ktoré dopomohli k výkonu 835 koní. Krútiaci moment je na úrovni rovných 1000 Nm. Ide tak o vôbec najvýkonnejší model v histórií značky. Rekordmanom je novinka aj v maximálnej rýchlosti. Medzi bežne produkovanými autami značky nenájdete žiadne, ktoré dosiahne rýchlosť 345 km/h. Poháňané sú výlučne zadné kolesá, na ktoré prenáša výkon 8-stupňová automatická prevodovka. Z 0 na 100 km/h novinka akceleruje už za 3,3 sekundy. Zaujímavosťou je podľa slov samotnej automobilky vychytávka, ktorá hromadí prebytočnú energiu z turbodúchadiel a následne ju využíva pri akcelerácii.

Foto: Aston Martin
Nekonečná kapota

Hlavne koncom minulého storočia sa automobilky predbiehali v tom, ktorá prinesie model s dlhšou kapotou. Aston zaspomínal na toto obdobie, a tak novinka prichádza s obzvlášť dlhou prednou časťou. Dosiahli to pridaním až 80 milimetrov medzi prednú kapotu a A-stĺpik. Pri navrhovaní kapoty sa dizajnéri inšpirovali aktuálnym monopostom F1. Ikonická maska chladiča narástla oproti modelu DBS až o 13 percent, nakoľko motor potrebuje viac chladenia. Na bočnej strane vidíme nový výrez, ktorý siaha až do dverí, pričom pripomína luk a šíp. Nie len estetickú, ale aj praktickú funkciu v zadnej časti tvorí tzv. ducktail a zadný difúzor. Spolu so zadnými svetlami, skladajúcimi sa z viacerých LED prvkov, dotvára celá časť pekný retro dojem. Jediným detailom, ktorý máme možnosť poznať z predošlých modelov, sú predné svetlá. V automobilke si na tomto aute tak dali naozaj záležať.

Foto: Aston Martin
Striktný interiér

V automobilke sa rozhodli pre striktne dvojmiestny interiér. Namiesto nezmyselne stiesnených zadných sedadiel sa rozhodli pre masívnu výstuhu z uhlíkových vlákien. Ušetrili tým aj hmotnosť, pričom suchá váha tohto auta je 1774 kg. Ovládanie jazdných režimov funguje prostredníctvom centrálneho dotykového displeja. Tento displej spolu z prístrojovým štítom pred vodičom poznáme už z predošlých modelov. V tomto prípade však nezabudli v interiéri zanechať dostatočné množstvo fyzických tlačidiel. V štandardnej výbave nechýba panoramatická strecha, ktorá nemá fyzickú clonu, ale spolieha sa len na tónovanie, ktoré podľa samotnej automobilky pohltí až 94% slnečného žiarenia. Pomerne úsmevne pôsobí pôvodný plán automobilky. Presklená strecha mala byť pôvodne stmievateľná, lenže žiaden z dodávateľov nebol schopný automobilke doručiť produkt, s ktorým by bola maximálne spokojná. Pokiaľ by vám išlo o úsporu hmotnosti, môžete mať na vyžiadanie aj strechu v prevedení z uhlíkových vlákien.

 

Exit mobile version