Domov SPRÁVY News Lacná Toyota totálne pohorela v crash testoch

Lacná Toyota totálne pohorela v crash testoch

Foto: Latin NCAP

Toyota je známa svojimi spoľahlivými a bezpečnými vozidlami. V niektorých regiónoch sveta však predáva vozidlá, ktoré za bezpečné považovať nemožno. Kvôli takémuto dvojitému metru teraz čelí tvrdej kritike.

Toyota Raize je malý crossover, ktorý nájdete na trhu v Indonézii. Predáva sa tam už od roku 2019, no až teraz sa dostal do rúk organizácie Latin NCAP. Tá sa rozhodla otestovať bezpečnosť tohto modelu a veru, nedopadlo to dobre.

Toyota Raize, predávaná aj ako Subaru Rex alebo Daihatsu Rocky, získala v nárazových testoch Latin NCAP len jednu hviezdičku. Môže za to najmä skromná bezpečnostná výbava. Raize sa totiž štandardne dodáva v Indonézii len s dvoma prednými airbagmi. Zato v Mexiku dostanú zákazníci už v základe airbagov šesť. Nízky počet bezpečnostných vankúšov však nebol jediný dôvod, pre ktorý získala Toyota nízke hodnotenie.

nárazový test Toyota Raize
Foto: Latin NCAP
Nestabilná karoséria

Podľa zverejnenej správy z nárazových testov vykazovala Toyota Raize pri čelnom náraze nestabilnú štruktúru karosérie. Ochrana hrudníka vodiča bola hodnotená len ako okrajová. Pri bočnom náraze bol dokonca priestor pre cestujúcich narušený, čím sa zvýšilo riziko zranení posádky. V teste bočného nárazu na kôl získal model Raize nula bodov, pretože podľa metodiky hodnotenia Latin NCAP mu bez štandardnej bočnej ochrany hlavy viac ani neprináleží. Organizácia ďalej poukazuje na to, že Raize je síce ponúkaný s pokročilými asistenčnými systémami vodiča, ale nie v regiónoch, ktoré zastrešuje Latin NCAP.

Napríklad v Indonézii má model Raize GR Sport súpravu asistenčných systémov pre vodiča Toyota Safety Sense s varovaním pred opustením jazdného pruhu, predchádzaniu vybočenia z jazdného pruhu, varovaním pred kolíziou, predkolíznym brzdením, adaptívnym tempomatom či varovaním pred vybočením z jazdného pruhu. Táto vrcholová verzia má ďalej šesť airbagov, výstrahu pred vozidlami idúcimi vzadu, asistent rozjazdu do kopca a dokonca aj systém Pedal Misoperation Control, ktorý zabraňuje tomu, aby vodič pri parkovaní stlačil plynový pedál namiesto brzdy. Organizácia Latin NCAP však testovala nižšiu konfiguráciu, ktorá týmito systémami vybavená nebola, a preto dopadla tak zle.

Ostré slová na adresu Toyoty

Výsledné hodnotenie je teda nasledovné: 41 % za ochranu dospelých pasažierov, 72 % za ochranu detských pasažierov, 59 % za ochranu chodcov a 58 % za bezpečnostné asistenty. Stephan Brodziak, predseda Latinskej NCAP, k tomuto hodnoteniu povedal: “Je sklamaním, že Toyota sa opäť zapojila do predaja nízko bezpečných automobilov pre určité krajiny v regióne, ako je napríklad Raize. Vieme, že značka môže dosiahnuť lepšie výsledky v oblasti bezpečnosti vozidiel, preto dôrazne vyzývame spoločnosť, aby prehodnotila svoju stratégiu bezpečnostného vybavenia.“ Vyjadrením Toyotu nešetril ani Alejandro Furas, generálny tajomník Latin NCAP: “Naliehame na Toyotu, aby zmenila svoj prístup, zlepšila základné bezpečnostné vybavenie v autách a ponúkala autá s plným bezpečnostným potenciálom. Opäť sa potvrdilo, že potreba štandardizovaného bezpečnostného označovania vozidla je stále aktuálna.

Latin New Car Assessment Program je program hodnotenia bezpečnosti automobilov pre Latinskú Ameriku a Karibik. Spoločnosť bola založená v roku 2010. Spotrebiteľom ponúka nezávislé informácie o úrovni bezpečnosti nových automobilov na trhu. Funguje na podobnom princípe ako Euro NCAP.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.8 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJLatin NCAP
Predchádzajúci článokSlovenskí vodiči majú po chlebe. Príde brutálna zmena v meraní rýchlosti
Nasledujúci článokVäčšia batéria, drsnejší vzhľad. IONIQ 5 XRT je EV do púšte