Domov SPRÁVY News BMW chystá na rok 2028 vodíkové SUV X5

BMW chystá na rok 2028 vodíkové SUV X5

On Location BMW iX5 Hydrogen Antwerp

BMW neplánuje vsadiť všetko len na jednu kartu. Automobilka síce pracuje na elektromobiloch, no zároveň stále verí spaľovacím motorom a popri tom vyvíja aj vodíkové auto.

Prvé náznaky, že BMW to bude skúšať aj s vodíkom, prišli v roku 2019. Vtedy totiž nemecká značka predstavila prvú štúdiu svojho vozidla na vodík. O dva roky neskôr ukázali prvé prototypy, no a minulý rok sa ich BMW iX5 Hydrogen dostalo do skúšobnej prevádzky o počte takmer 100 kusov. Samotné palivové články síce dodáva Nemcom Toyota, no všetko ostatné si BMW vyvíja a vyrába samo vo svojom špecializovanom centre pre vodík v Mníchove.

BMW X5 Hydrogen
Foto: BMW
BMW + Toyota

Automobilka si s iX5 Hydrogen tak otestovala všetko potrebné a teraz ohlasuje, že je pripravená na sériovú výrobu vozidiel s vodíkovým pohonom. Prvý model tohto druhu by mali predstaviť v roku 2028. Novinka by mala byť postavená na novej generácii modelu X5. Sily pritom BMW spája s japonskou Toyotou, ktorá patrí medzi lídrov v oblasti vodíkového pohonu. Vodíkový model Mirai totiž ponúka už takmer 10 rokov.

Obe spoločnosti zdieľajú ambíciu o rozvoj vodíkového odvetvia. Spoluprácu tak rozšírili s cieľom posunúť túto technológiu na ďalšiu úroveň. „Ide o míľnik v histórii automobilového priemyslu: vôbec prvé sériovo vyrábané vozidlo na palivové články, ktoré ponúkne globálny prémiový výrobca. Poháňané vodíkom a poháňané duchom našej spolupráce podčiarkne, ako technologický pokrok formuje budúcu mobilitu,“ povedal Oliver Zipse, predseda predstavenstva BMW AG. „Bude predzvesťou éry výrazného dopytu po elektrických vozidlách s palivovými článkami.“

BMW X5 Hydrogen
Foto: BMW

BMW Group a Toyota Motor Corporation tak budú spoločne vyvíjať systém pohonu pre osobné vozidlá. Výsledok tohto spoločného úsilia sa využije v jednotlivých modeloch oboch značiek a rozšíri ponuku vodíkových možností pre zákazníkov.

Existujúce modely dostanú vodíkovú verziu

Sériové modely budú integrované do existujúceho portfólia značky, čiže automobilka bude ponúkať existujúci model v dodatočnom vodíkovom variante. Automobilka považuje technológiu palivových článkov za ideálnu alternatívu k batériovým elektromobilom, plug-in hybridom a spaľovacím motorom. Po vzore Toyoty tak nevsádza všetko na jednu kartu a plánuje veľmi rôznorodé portfólio.

BMW X5 Hydrogen
Foto: BMW

Na margo vodíkových vozidiel sa začiatkom roka v rozhovore pre GoAuto vyjadril aj Jürgen Guldner, viceprezident pre technológie vodíkových palivových článkov a projekty vozidiel v BMW Group: „V podstate sa s vodíkovým vozidlom X5 FCEV dostaneme po natankovaní na dojazd približne 500 km. Ak by som do toho istého vozidla s rovnakou nádržou dal spaľovací motor, nedosiahol by som ani 300 km. To je rozdiel medzi produktom, ktorý môžeme predávať, a produktom, ktorý nemôžeme predávať. Pri dojazde 500 km a pri čase tankovania tri až štyri minúty si myslím, že ľudia budú zvažovať prechod na vodík – takže je to relevantné.“

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS BMW
Predchádzajúci článokČo sa deje? Predaj elektromobilov v Nemecku dramaticky klesá
Nasledujúci článokTEST Peugeot 208 hybrid – na pol ceste