Domov SPRÁVY News Cupra Tavascan stojí napriek vysokým clám menej ako Enyaq

Cupra Tavascan stojí napriek vysokým clám menej ako Enyaq

Foto: Cupra

Európa prijala clá na dovoz čínskych elektromobilov kvôli ochrane domácich automobiliek. Lenže podľa výkladu rozhodnutie nerobí rozdiel medzi čínskym autom a autom vyrobeným v Číne.

Aj európske automobilky totiž vyrábajú svoj modely, ktoré predávajú v Európe, v Číne. A keďže aj tie podliehajú novému clu, na európskom trhu sú razom menej konkurencieschopné. Negatívne dopady sú cítiť ihneď. Český automobilový portál Auto.cz priniesol správu, podľa ktorej sa český importér značky Cupra rozhodol nepredávať model Tavascan na českom trhu. Tavascan sa vyrába v továrni Volkswagenu v čínskom meste An-chuej. Volkswagen má v tejto továrni od roku 2020 75 % vlastnícky podiel, zvyšok patrí čínskou vládou vlastnenému koncernu JAG, ktorý je materskou firmou automobilky JAC Motors.

Cupra Tavascan má byť podľa EÚ zaťažený dodatočným clom vo výške 21,3 %. Základná cena modelu je v Nemecku stanovená na sumu 56.210 eur. Avizované clo by len základnú cenu zdvihlo na 68.183 eur, To je podľa Wayna Griffithsa, generálneho riaditeľa Cupry, pre Tavascan likvidačné. A nie iba pre neho.

Cupra Tavascan
Foto: Cupra

Záujmy značky Cupra v ohrození

„Stavia to celú finančnú budúcnosť firmy do rizika. Zámer bol chrániť európsky automobilový priemysel, ale pre nás to má opačný efekt. Nie sme čínska značka, snažiaca sa zaplaviť európsky trh. Naše autá nie sú pre masy. Toto auto nie je dotovaný produkt,“ povedal.

Cupra tak má dve riešenia. Buď podobne ako Tesla vylobuje zníženie cla alebo presťahuje výrobu inde. V každom prípade bude musieť Cupra vynaložiť ďalšie náklady, ktoré budú znevýhodňovať Tavascan voči konkurencii. Automobiliek, ktoré vyrábajú svoje elektromobily v Číne, je viac. Menujme napríklad Daciu Spring, BMW iX3, Mini Cooper SE, Tesly Model 3 a Y alebo Hondu e:Ny1. Podľa českého zastúpenia značky to je spolu s malým trhom elektromobilov v Česku jedným z dôvodov, prečo u našich susedov nebude Tavascan dostupný.

Cupra Tavascan
Foto: Cupra

Situácia v SR

Na margo tejto správy sme zisťovali, ako to bude s Tavascanom u nás. Ide totiž o dizajnovo zaujímavý elektromobil využívajúci koncernové technológie, nám dobre známe napríklad zo Škody Enyaq. Tavascan je o niečo dlhší, širší a nižší ako VW ID.5. Ide o prvý model španielskej značky, ktorý využíva audiosystém Sennheiser s 12-reproduktromi. Zaujímavý je tiež head-up displej s rozšírenou realitou, premietajúci doplnkové informácie na predné okno. Navigačné inštrukcie (smerové šípky) sa zobrazujú prakticky na celej ploche predného okna tak, že sa prekrývajú s obrazom reality.

Tavascan bol predstavený v dvoch výkonových verziách. Základná používa elektromotor s výkonom 286 koní a krútiacim momentom 545 Nm. Výkonnejšia s označením VZ má dva elektromotory, kombinovaný výkon 340 koní a krútiaci moment 680 Nm. V oboch prípadoch jazdí Tavascan so 77 kWh lítium-iónovou batériou umožňujúcou dojazd 550 km (RWD), resp. 520 km (AWD).

Foto: Cupra

Oslovili sme slovenské zastúpenie značky Cupra. „Dealeri Cupra Slovensko očakávajú prvé kusy vozidiel do konca roku 2024. Model Cupra Tavascan plánujeme predstaviť na Autosalóne v Nitre začiatkom októbra,” uviedol pre portál startstop.sk ešte v septembri Radoslav Kasan, Marketing & PR manažér značky Cupra.

Slovenský cenník

Automobil je možné vidieť na nitrianskom autosalóne a poznáme aj oficiálne slovenské ceny. Tie prekvapujú masívnymi uvádzacími zľavami, ktoré dosahujú sumu až 15 000 €. Napriek clám uvalenými na elektromobily vyrobené v Číne je Tavascan na Slovensku o pár stoviek lacnejší ako Enyaq Coupé alebo Volkswagen ID.5.

Zdroj: cupraofficial.sk

Tavascan s jedným elektromotorom s výkonom 286 koní je ponúkaný v troch verziách výbavy. Najlacnejší Endurance stojí od 46 200 €, Adrenaline od 52 900 € a Extreme od 55 800 €. Variant VZ s výkonom 340 koní je v predaji od 59 300 €. Škoda Enyaq Coupé je aktuálne v predaji od 46 800 €, variant RS stojí 63 590 €.

Zdroj: cupraofficial.sk

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAuto.cz
Predchádzajúci článokRenault Embléme by mohol byť novodobou Lagunou na vodík
Nasledujúci článokFord elektrifikoval Ranger – 690 Nm a výhody v krkahájoch

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here