Domov SPRÁVY News Neznáme kombi sa vie otáčať na mieste, v hľadáčiku má Porsche

Neznáme kombi sa vie otáčať na mieste, v hľadáčiku má Porsche

Foto: Denza

Denza je jednou z mnohých značiek patriacich pod čínsky koncern BYD. Bola založená v roku 2010, je spoločným podnikom medzi BYD a Mercedesom a jej úlohou je vyrábať luxusné elektromobily. Kým doteraz bolo jej teritóriom Čína, aj ona má ambíciu expandovať na zahraničné trhy. Medzi jej najnovšie modely patrí luxusné kombi Denza Z9 GT. Má jednu pozoruhodnú schopnosť.

Keby sme to chceli opis tohto vozidla veľmi zjednodušiť, mohli by sme napísať, že ide o Porsche Panamera Sport Turismo z Wishu. Podobne ako Porsche, aj Denza Z9 GT je tvarovaná tak, že zadná časť vyvoláva veľa otáznikov ohľadne typového zaradenia. Pokojne tak môžeme vozidlo označiť ako shooting brake, a to poriadne veľký. Panamera totiž na dĺžku stráca dobrých 12 centimetrov, pretože Denza Z9 GT je dlhá 5,18 metra, široká 1,99 metra a vysoká 1,48 metra. Rázvor osí kolies je dlhý 3,125 metra. Zo stránky výrobcu sa dá dozvedieť, že za dizajnom vozidla stojí Wolfgang Egger, ktorý kedysi pracoval v Audi.

Denza Z9 GT
Foto: Denza

Vozidlo sa v Číne predáva v špecifikáciách, ktoré majú čínski spotrebitelia najradšej. Teda ako čisto elektrické vozidlo a tiež ako plug-in hybrid s poriadne dlhým dojazdom. Veľkosť vozidla, veľkosť batérií a komplikovaný pohonný systém sa však podpisujú pod riadne vysokú hmotnosť. Elektrická verzia váži tučných 2,9 tony, hoci vďaka masívnemu kombinovanému výkonu troch elektromotorov 965 koní dokáže rozbehnúť masu ocele z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy. Plug-in hybrid využíva preplňovaný benzínový dvojliter a tri elektromotory so systémovým výkonom 1000 koní. Denza uvádza, že na jedno nabitie a tankovanie dokáže vozidlo prejsť vzdialenosť dlhú 1100 km.

Denza Z9 GT
Foto: Denza
Špeciálny podvozok

Nemenej zaujímavá je aj technika podvozka. Denza Z9 GT používa vzduchový podvozok, riadenia zadnej nápravy s uhlom natočenia kolies až 20 stupňov a schopnosťou otáčania sa na mieste. Automobilka takisto hovorí o vynikajúcich výsledkoch v losom teste, teda vyhýbacom manévri. Automobil údajne dokáže úspešne prejsť losím testom v rýchlosti až takmer 94 km/h. Mnohé bežné vozidlá narážajú na svoje hranice v rýchlosti približne 75 km/h. Táto rýchlosť však zatiaľ nebola nezávisle overená.

Foto: Denza

Interiér je orientovaný na typicky čínskeho zákazníka – vo výbave sa nachádza trojica displejov vrátane obrazovky pre predného spolujazdca či dve chladničky na uloženie potravín. Tie chladia obsah do teploty mínus 6 stupňov Celzia alebo ho ohrievajú až do teploty plus 50 stupňov Celzia.

Pozrite sa, ako sa Denza Z9 GT dokáže otáčať na mieste:

BYD Denza Z9 GT U-turn Demonstration,Yisanfang Feature Showcase

A že kde nájde taká schopnosť uplatnenie? No napríklad aj pri parkovaní v podzemných garážach.

Denza Z9 GT - parking skills

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNa 40. narodeniny Nismo dostane Európa nový “športiak”
Nasledujúci článokPredajcovia plačú. Spaľovacie autá nemôžu predávať, EV ľudia nechcú