Domov SPRÁVY News Hyundai chce zabojovať o víťazstvo na 24h Le Mans. Do šampionátu nasadí...

Hyundai chce zabojovať o víťazstvo na 24h Le Mans. Do šampionátu nasadí dcérsku značku

Z WEC sa stáva azda najatraktívnejší motoršportový šampionát sveta. Do kolotoča vytrvalostných pretekov vstúpi ďalšia automobilka.

World Endurance Championship, skrátene WEC, patrí roky k tomu najlepšiemu, čo svet motoršportu ponúka. Dlhé roky však v najvyššej kategórii LMP1 bojovali o prvenstvo len tri automobilky. Dôvodom boli extrémne vysoké náklady na vývoj daných špeciálov. Z nich napokon ostala len Toyota a šampionát strácal relevanciu. To sa však zmenilo so sezónou 2022. FIA zmenila pravidlá. Trieda LMP1 zanikla a miesto nej vznikla kategória Hypercar (LMH/LMDh), ktorá výrazne znížila finančné náklady na vývoj a vzbudila obrovský záujem u automobiliek. Aj u značky Genesis.

Do sveta Hypercarov vstúpi ďalšia značka

Tento rok sa tak na štartový rošt 24h Le Mans postavilo až 23 prototypov elitnej kategórie a to od 9 rôznych značiek: Porsche, Ferrari, Toyota, Cadillac, BMW, Lamborghini, Peugeot, Alpine a Isotta Fraschini. Tie budúci rok doplní Aston Martin a čoskoro sa k nim pridá ďalšia automobilka. Hyundai totiž oznámil, že do sveta vytrvalostných pretekov nasadí svoju dcérsku značku Genesis.

Do šampionátu WEC čoskoro pribudne nová značka Genesis. Takto by mohol vyzerať ich súťažný špeciál
Foto: Genesis

Týmto oznámením Hyundai ukončil niekoľkomesačné špekulácie o tom, že rozšíri svoje motoršportové portfólio práve o vytrvalostné preteky. Roky už totiž značka súťaží vo WRC (Majstrovstvá sveta v rally) a šampionátoch cestovných vozidiel TCR.

Prototyp podľa pravidiel LMDh

Kórejská automobilka vo svojom vyhlásení uviedla, že bude vyvíjať vozidlo podľa pravidiel triedy LMDh. Tá využíva viacej štandardizovaných komponentov a ponúka menšiu dizajnovú voľnosť ako LMH. Napríklad podvozok musí pochádzať od spoločností Oreca, Dallara, Ligier alebo Multimatic a hybridný systém je štandardizovaným komponentom vyvinutým spoločnosťami Bosch, WAE a Xtrac. Porsche, BMW, Cadillac, Alpine a Lamborghini majú prototypy postavené na pravidlách LMDh, zatiaľ čo Ferrari, Peugeot a Toyota na pravidlách LMH. V konečnom dôsledku však ide o vozidlá, ktoré sú výkonnosťou na jednej úrovni.

Do šampionátu WEC čoskoro pribudne nová značka Genesis.
Foto: Genesis

Hyundai nateraz neuviedol, či bude Genesis súťažiť v šampionáte WEC alebo v americkej sérii IMSA. Očakáva sa však, že by sme po vzore ostatných automobiliek mohli Genesis vidieť v oboch sériách. Taktiež nevieme, kedy kórejská značka naskočí do kolotoča vytrvalostných pretekov, no podľa všetkého je reálne na stole už budúca sezóna.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJFIA WEC
Predchádzajúci článokDosť bolo Brabusov, toto Géčko nutne potrebujeme
Nasledujúci článokMercedes GLB – je to SUV alebo MPV? Má to najlepšie z oboch