Z WEC sa stáva azda najatraktívnejší motoršportový šampionát sveta. Do kolotoča vytrvalostných pretekov vstúpi ďalšia automobilka.
World Endurance Championship, skrátene WEC, patrí roky k tomu najlepšiemu, čo svet motoršportu ponúka. Dlhé roky však v najvyššej kategórii LMP1 bojovali o prvenstvo len tri automobilky. Dôvodom boli extrémne vysoké náklady na vývoj daných špeciálov. Z nich napokon ostala len Toyota a šampionát strácal relevanciu. To sa však zmenilo so sezónou 2022. FIA zmenila pravidlá. Trieda LMP1 zanikla a miesto nej vznikla kategória Hypercar (LMH/LMDh), ktorá výrazne znížila finančné náklady na vývoj a vzbudila obrovský záujem u automobiliek. Aj u značky Genesis.
Do sveta Hypercarov vstúpi ďalšia značka
Tento rok sa tak na štartový rošt 24h Le Mans postavilo až 23 prototypov elitnej kategórie a to od 9 rôznych značiek: Porsche, Ferrari, Toyota, Cadillac, BMW, Lamborghini, Peugeot, Alpine a Isotta Fraschini. Tie budúci rok doplní Aston Martin a čoskoro sa k nim pridá ďalšia automobilka. Hyundai totiž oznámil, že do sveta vytrvalostných pretekov nasadí svoju dcérsku značku Genesis.
Týmto oznámením Hyundai ukončil niekoľkomesačné špekulácie o tom, že rozšíri svoje motoršportové portfólio práve o vytrvalostné preteky. Roky už totiž značka súťaží vo WRC (Majstrovstvá sveta v rally) a šampionátoch cestovných vozidiel TCR.
Prototyp podľa pravidiel LMDh
Kórejská automobilka vo svojom vyhlásení uviedla, že bude vyvíjať vozidlo podľa pravidiel triedy LMDh. Tá využíva viacej štandardizovaných komponentov a ponúka menšiu dizajnovú voľnosť ako LMH. Napríklad podvozok musí pochádzať od spoločností Oreca, Dallara, Ligier alebo Multimatic a hybridný systém je štandardizovaným komponentom vyvinutým spoločnosťami Bosch, WAE a Xtrac. Porsche, BMW, Cadillac, Alpine a Lamborghini majú prototypy postavené na pravidlách LMDh, zatiaľ čo Ferrari, Peugeot a Toyota na pravidlách LMH. V konečnom dôsledku však ide o vozidlá, ktoré sú výkonnosťou na jednej úrovni.
Hyundai nateraz neuviedol, či bude Genesis súťažiť v šampionáte WEC alebo v americkej sérii IMSA. Očakáva sa však, že by sme po vzore ostatných automobiliek mohli Genesis vidieť v oboch sériách. Taktiež nevieme, kedy kórejská značka naskočí do kolotoča vytrvalostných pretekov, no podľa všetkého je reálne na stole už budúca sezóna.