Domov SPRÁVY News Ford Mustang GTD: sériovo najrýchlejší a najvýkonnejší v histórii

Ford Mustang GTD: sériovo najrýchlejší a najvýkonnejší v histórii

Foto: Ford

Ford predstavil nový Mustang GTD. Jeho šialený výkon znamená, že ide o najrýchlejší produkčný Mustang všetkých čias.

Už je to vyše roka, čo Ford odhalil nový Mustang GTD. Technické detaily o vozidle nám značka vtedy neprezradila, no jej predstavitelia sľubovali, že dostane výkon na úrovni 800 koní. Teraz však Ford zverejnil všetky technické parametre a tie sú ešte pôsobivejšie ako sa očakávalo.

Ford Mustang GTD
Foto: Ford
Najvýkonnejší a najrýchlejší

Vpred ho ženie 5,2-litrový motor V8, ktorý dosahuje výkon až 607 kW, teda 825 koní, a rovných 900 Nm krútiaceho momentu. Ford Mustang GTD tak ponúka viac koní na jeden liter objemu motora ako Porsche 911 GT3 RS. A to z neho robí nielen najvýkonnejší sériový Mustang v histórii, ale vďaka maximálke 325 km/h aj najrýchlejší. K dosiahnutiu tejto rýchlosti mu pomáha nielen výkonný motor, ale aj systém redukcie odporu. Ten dokáže meniť uhol zadného krídla a aktivovať klapky pod prednou časťou vozidla, aby sa našla správna rovnováha medzi čo najnižším odporom a prítlakom potrebným pre priľnavosť v závislosti od jazdných podmienok.

Ford Mustang GTD
Foto: Ford

Inžinieri Fordu dosiahli pôsobivé technické parametre inštaláciou menšej remenice preplňovania, úpravou sania a výfuku. Vôbec po prvýkrát sa v modeloch Mustang objavila aj suchá olejová vaňa, ktorá dokáže pomôcť udržať motor mazaný pri dlhodobom a náročnom prejazde zákrutami. Fordu sa tiež podarilo dosiahnuť vyššie maximálne otáčky motora a to až 7 650 ot./min.

„Od prvého dňa sme sa zamerali na to, aby bol Mustang GTD vôbec prvým superautom s prvotriednym výkonom a dušou Mustangu,“ povedal hlavný programový inžinier Mustangu GTD Greg Goodall. „Srdcom GTD je jeho preplňovaný 5,2-litrový osemvalec, ktorý má na liter viac koní ako Porsche 911 GT3 RS.“

Foto: Ford
Nürburgring pod 7 minút?

Vďaka motoru uloženému vpredu a 8-stupňovej prevodovke umiestnenej vzadu má Ford Mustang GTD takmer ideálne rozloženie hmotnosti. Okrem toho sa novinka môže popýšiť aj skvelou aktívnou aerodynamikou, karbón-keramickými brzdami, 20-palcovými horčíkovými diskami kolies či zadným zavesením s poloaktívnymi tlmičmi. To všetko by malo Mustangu GTD pomôcť k pokoreniu 7-minútovej hranice na legendárnom Nürburgringu.

Ford Mustang GTD nasávací otvor v zadnom blatníku
Foto: Ford

Automobilka zatiaľ nezverejnila, koľko kusov vyrobí, no len za 37 dní dostala viac ako 7 500 žiadostí od záujemcov. Tí si budú musieť pripraviť minimálne 325-tisíc dolárov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Ford
Predchádzajúci článokTEST MG HS facelift – v plnej výbave za menej ako 30 000€?
Nasledujúci článokMotoristi si poriadne priplatia. Ako ich vládne opatrenia ovplyvnia?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here