Automobilka Lotus má veľké plány pre svoju elektrickú budúcnosť. Spoločnosť načrtla, akým smerom sa vydá prostredníctvom nového konceptu s názvom Theory 1. Je to dvojdverový superšport s výkonom 1000 koní, pohonom všetkých kolies a cieľovou hmotnosťou hlboko pod 2 tony.
Theory 1 má reprezentovať budúcu dizajnovú schému Lotusu. Ostrý klinový profil, údajne inšpirovaný Espritom, vedie k prednej časti s tenkými svetlometmi v tvare bumerangu. Predný tvar kabíny je odkazom na dizajn modelu Esprit s motorom v strede, avšak zadná časť je diametrálne odlišná, s ultratenkými zadnými svetlami, vysokým vysúvacím spojlerom a obrovským difúzorom. Veľkú pozornosť si zaslúžia aj dvere, ktoré sa otvárajú kývaním dozadu a hore, podobne ako to má vyriešené škandinávsky konkurent Koenigsegg.
Základom elektrického supešportu Theory 1 je karbónový monokok s tromi sedadlami. Centrálne umiestnené sedadlo pre vodiča a sedadlá po stranách pre cestujúcich. Interiér je vybavený head-up displejom a obrazovkami na oboch stranách namiesto bočných zrkadiel. Do látky sedadiel, dverí a volantu sú zapustené nafukovacie vankúšiky, ktoré slúžia na masáž cestujúcich a poskytujú vodičovi haptickú spätnú väzbu. Reproduktory, vytlačené na 3D tlačiarni, sú zabudované do každej opierky hlavy sedadla.
Neviditeľné tlačidlá
V interiéri Theory 1 určite stoja za zmienku tlačidlá, ktoré nemusia existovať. Prostredníctvom reaktívnej textílii, ktorá zaberá povrchy pozdĺž kabíny, môže si posádka podľa potreby zobraziť tlačidlá a naopak, nechať ich aj zmiznúť.
„Technológia je tu len vtedy, keď ju potrebujete, a potom zmizne, ako tlačidlá na požiadanie,“ povedal pre Wired Facundo Gutierrez, výkonný riaditeľ MotorSkins, spoločnosti, ktorá je za touto technológiou. „Napríklad šoférujete a za vami ide auto. Sedadlo vám môže jemne poklepať po ramene. Alebo vám niekto zavolá a zobrazí sa tlačidlo, aby ste hovor prijali. “
V Theory 1 je zabudovaná 70 kWh batéria, o ktorej Lotus dúfa, že dokáže poskytnúť dojazd 400 kilometrov, čo vďaka váhe pod 1600 kg je pravdepodobné. Spoločnosť tiež predpovedá čas zrýchlenia na stovku pod 2,5 sekundy a maximálnu rýchlosť 320 kilometrov za hodinu. Výkon 1 000 koní je výrazne nižší ako u súrodenca, modelu Evija, ktorý dosahuje maximálny výkon až 2 000 koní. Toto auto je tiež zhruba o 300 kg ľahšie ako Evija. Lotus sa vracia späť k svojmu základnému étosu ľahkých športových áut, aspoň v porovnaní s inými elektromobilmi s nadváhou.
„Nastalo obdobie maximalizmu a ľudia museli urobiť jedno vylepšenie a ísť vyššie, vyššie, vyššie,“ povedal viceprezident dizajnu Ben Payne pre Wired. „A myslím si, že sme dosiahli bod, kedy to zo štylistického hľadiska klesá. S týmto autom nie sme v šialených pretekoch v číslach.”