Prieskum agentúry Focus pre Škoda Auto Slovensko potvrdil trend, že manažéri často pracujú mimo kancelárie, najmä z auta. Vo väčšine prípadov pritom nesedia na zadných sedadlách, ale za volantom. Okrem telefonovania vybavujú aj maily či vyhľadávajú informácie.
Manažéri v súkromných firmách na Slovensku priemerne počas bežného týždňa odpracujú 50 hodín. Z toho v aute až 13 hodín, čo je štvrtina z celkového odpracovaného času. Sedem z desiatich manažérov je presvedčených, že prácou v aute ušetria čas, ktorý by museli práci obetovať v kancelárii. Väčšina sa pritom stotožňuje s tým, že trendom moderných manažérov je čoraz častejšia práca mimo kancelárie. Najčastejšie v aute pritom vybavujú pracovné telefonáty, vyhľadávajú informácie či posielajú emaily. O tom, že má veľmi dobre pripravené vozidlo na prácu z neho, je presvedčená štvrtina opýtaných (27 %), ďalších 47% hodnotí jeho pripravenosť ako „celkom dobrú“.
Dôležitá súčasť pracovného dňa
„Pre šesť z desiatich opýtaných je dôležité mať možnosť pracovať v aute, respektíve z auta (60 %). V prostredí tých, ktorí odpracujú v aute týždenne 11 a viac hodín tento podiel predstavuje dokonca 89 %. Až sedem z desiatich manažérov je presvedčených, že prácou v aute ušetrí čas, ktorý by musel dohnať prácou v kancelárii. S týmto tvrdením určite alebo skôr súhlasí 70 % opýtaných. V prostredí tých, ktorí odpracujú v aute týždenne 11 a viac hodín je podiel súhlasných odpovedí až 92 %,“ približuje Martin Slosiarik, riaditeľ agentúry Focus.
Väčšina oslovených súhlasí s tvrdením, že „vo svete je trend, kde moderní manažéri čoraz častejšie pracujú mimo kancelárie“. Určite alebo skôr s tým súhlasilo osem z desiatich opýtaných (84 %). O rozšírenosti práce manažérov mimo kancelárie na Slovensku je presvedčených šesť z desiatich respondentov (62 %). Vysokú mieru podpory má v prieskume aj tvrdenie, že „mimo kancelárie – teda zmenou prostredia, napr. na chate, v parku, v kaviarni, alebo inom mieste – sa dá prísť na lepšie riešenia ako v kancelárii“. Určite alebo skôr s ním súhlasí 61 % opýtaných. V prostredí tých, ktorí odpracujú v aute týždenne 11 a viac hodín je podiel súhlasných odpovedí až 73 %.
„Aj dáta z najnovšieho prieskumu nám jasne ukazujú, aké dôležité je v dnešnej dobe pre manažérov byť flexibilným a samozrejme dostatočne mobilným presunúť sa na pracovné stretnutia alebo aj na inšpiratívne miesta, kde dokážu byť napríklad ešte tvorivejší. Je preto veľmi podstatné, aby mali pre tento účel k dispozícii prostriedky, samozrejmosťou by malo byť moderné, spoľahlivé, bezpečné, pohodlné, priestranné a technologicky výborne vybavené vozidlo,“ komentuje Jaroslav Hercog, riaditeľ spoločnosti Škoda Auto Slovensko.
Vo vozidle riešia primárne hovory, často si sami aj šoférujú
Najčastejšie uvádzanou aktivitou manažérov v aute je telefonovanie. Veľmi často resp. často to robia v aute viac ako tri štvrtiny opýtaných (77 %). Nasledujú pracovné činnosti ako vyhľadávanie informácií (v celej vzorke 38 %), posielanie emailov (26 %), konferenčné hovory s viacerými ľuďmi (v celej vzorke 23%) alebo príprava dokumentov a podkladov (20 %).
60 % opýtaných sama šoféruje počas práce v aute/z auta. Takmer tretina (29 %) musí veľmi často alebo často počas šoférovania odstaviť auto na benzínke alebo odpočívadle, aby si urobili nejakú prácu, ktorú nevedia urobiť počas šoférovania – veľmi často takúto situáciu zažíva 8 % opýtaných, dosť často ďalšia pätina (21 %). Ďalšia takmer polovica manažérov (46 %) to robí aspoň z času na čas.
Reprezentatívny prieskum exkluzívne pre Škoda Auto Slovensko realizovala agentúra Focus medzi manažérmi súkromných firiem nad 20 zamestnancov v SR. Dotazovaných bolo 319 respondentov formou osobných rozhovorov v období 7. 8. – 15. 8. 2024.
Telefonovanie počas šoférovania na hlasný odposluch, je to dovolené?