Najvýznamnejším automobilovým podujatím jesene 2024 bude parížsky autosalón. Na ňom sa zúčastnia predovšetkým francúzske automobilky, ktoré predstavenia hneď niekoľko kľúčových nových modelov.
Renault 4
Retro revolúcia Renaultu bude pokračovať novou verziou Renaultu 4 ako malého elektromobilu. Paradoxne, rozmerovo bude väčší ako Renault 5 E-Tech. Aj Renault 4 bude mať svetovú premiéru na parížskom autosalóne. Renault uvádza trh v poslednom čase samé SUV a crossoveri a v tomto trende bude ďalej pokračovať. Renault 4 sme mali možnosť vidieť v podobe konceptu 4Ever Trophy, ktorý sa predstavil takto pred 2 rokmi v Paríži. Aj produkčný Renault 5 vyzerá podobne ako koncept, ktorý mu predchádzal a rovnaký prístup očakávame aj v prípade Renaultu 4. Samozrejme, treba si odmyslieť to off-roadové vybavenie. Pôjde totiž o mestské elektrické vozidlo.
Renault 4 bude postavený na podvozkovej platforme AmpR Small ako Renault 5. Tá je špeciálne navrhnutá pre elektrické vozidlá. Zatiaľ čo R5 má iba pohon predných kolies, Renault 4 by mohol dostať aj pohon všetkých kolies. Čo sa týka ceny, R4 bude o niečo drahší ako R5. Cenový rozdiel by mohol byť podobný ako v prípade Clia a Capturu. Špionážne zábery potvrdzujú, že nový model bude mať zvýšenú svetlú výšku a krátke previsy vpredu aj vzadu. Je veľmi pravdepodobné, že R4 bude používať rovnaké elektromotory a batérie ako R5.
Renault 4 je s viac ako 8 miliónmi predaných kusov vo viac ako 100 krajinách francúzskou automobilovou legendou. Hlavné vlastnosti pôvodného vozidla budú oživené v podobe siluety s výraznou kapotou, nárazníkom a charakteristickou šikmou zadnou časťou, lichobežníkovými bočnými oknami so zaoblenými rohmi umiestnenými tesne nad zadnými kolesami a holými bokmi. Výroba vozidla bude prebiehať vo Francúzsku a na trh by sa Renault 4 mal dostať začiatkom budúceho roka.
Peugeot e-408
V súčasnosti jediným modelom v ponuke značky Peugeot, ktorému chýba elektrický variant, je 408. To sa však zmení už 2. októbra, kedy na naplánovaná premiéra Peugeotu e-408. Do predaja sa potom dostane krátko potom, ešte pred koncom tohto roka. Peugeot 408 stojí na rovnakej platforme ako Peugeot 308 alebo Opel Astra. E-408 tak zrejme bude používať rovnaký podvozok ako E-308. Očakávať tak môžeme 154-koňový elektromotor, pohon predných kolies a 54 kWh batériu. Dojazd sa tak bude pohybovať na úrovni 400 km. Prekvapením by bolo zakomponovanie väčších batérií z modelov E-3008 a E-5008.