startstop

TOP 3 najočakávanejšie automobilové premiéry tejto jesene

Foto: Dacia

Najvýznamnejším automobilovým podujatím jesene 2024 bude parížsky autosalón. Na ňom sa zúčastnia predovšetkým francúzske automobilky, ktoré predstavenia hneď niekoľko kľúčových nových modelov.

Dacia Bigster

Azda tým najočakávanejším novým modelom je SUV C-segmentu Dacia Bigster. To katapultuje rozpočtovú značku na lukratívnejší trh, kde môže získať väčšie marže. Stále si však bude udržiavať základný princíp, ktorý spočíva vo filozofii ponúkať zákazníkom vozidlá v rozumnej cenovej hladine. Keďže nové autá sú čoraz drahšie a Duster nemusí všetkým vyhovovať ako plnohodnotné rodinné auto, na toho môže Bigster zapôsobiť. Čo sa týka dizajnu, očakávame podobné znaky ako v prípade Dusteru. Teda svetlomety koncipované do motívu písmena Y, maskulínne tvary s vytiahnutými blatníkmi a oplastovaním karosérie.

Foto: Dacia

Prijateľnú cenu si Bigster udrží aj vďaka tomu, že napriek svojej veľkosti (bude okolo 25 cm dlhší ako Duster, čím bude atakovať vozidlá ako VW Tiguan alebo Hyundai Tucson) bude stáť na podvozkovej platforme CMF-B, na ktorej stojí napríklad aj Clio alebo spomínaný Duster. Samozrejme, v prípade Bigsteru sa dostane na svoje konštrukčné hranice. Pri predstavení konceptu v roku 2021 Dacia uviedla, že Bigster bude cenou porovnateľný s vozidlami o segment menšími, teda že bude stáť podobne ako napríklad Škoda Kamiq. Odvtedy sa však v automobilovom priemysle toho veľa zmenilo, tak sa nechajme prekvapiť. Podľa posledných vyjadrení z prostredia automobilky Dacia by mal byť Bigster drahší v porovnaní s Dusterom o približne 2000 eur.

Foto: Dacia

Interiér by sa od Dusteru nemal príliš odlišovať. Očakávame rovnaký 10,1-palcový centrálny dotykový displej i 7-palcový digitálny prístrojový panel. Taktiež by mal Bigster používať šikovný systém držiakov rozmiestnených po kabíne YouClip. Zo súčasných modelov značky Renault a Dacia vieme, že platforma CMF-B je schopná prijať hybridnú technológiu pohonu. Bigster by teda mohol pohánať mild-hybrid TCe 130 z modelu Duster i full-hybrid kombinujúci atmosférickú jedna-šestku s elektromotorom, batériou a multimódovou prevodovkou. Renault používa druhú generáciu tohto pohonu, nový Duster tú prvú. Uvidíme, ktorú z nich dostane Bigster. V minulosti sa špekulovalo aj o výkonnejšom hybride E-Tech s výkonom 200 koní, ktorý používa napríklad Austral či Espace.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE

Najvýznamnejším automobilovým podujatím jesene 2024 bude parížsky autosalón. Na ňom sa zúčastnia predovšetkým francúzske automobilky, ktoré predstavenia hneď niekoľko kľúčových nových modelov.

Renault 4

Retro revolúcia Renaultu bude pokračovať novou verziou Renaultu 4 ako malého elektromobilu. Paradoxne, rozmerovo bude väčší ako Renault 5 E-Tech. Aj Renault 4 bude mať svetovú premiéru na parížskom autosalóne. Renault uvádza trh v poslednom čase samé SUV a crossoveri a v tomto trende bude ďalej pokračovať. Renault 4 sme mali možnosť vidieť v podobe konceptu 4Ever Trophy, ktorý sa predstavil takto pred 2 rokmi v Paríži. Aj produkčný Renault 5 vyzerá podobne ako koncept, ktorý mu predchádzal a rovnaký prístup očakávame aj v prípade Renaultu 4. Samozrejme, treba si odmyslieť to off-roadové vybavenie. Pôjde totiž o mestské elektrické vozidlo.

Foto: Renault

Renault 4 bude postavený na podvozkovej platforme AmpR Small ako Renault 5. Tá je špeciálne navrhnutá pre elektrické vozidlá. Zatiaľ čo R5 má iba pohon predných kolies, Renault 4 by mohol dostať aj pohon všetkých kolies. Čo sa týka ceny, R4 bude o niečo drahší ako R5. Cenový rozdiel by mohol byť podobný ako v prípade Clia a Capturu. Špionážne zábery potvrdzujú, že nový model bude mať zvýšenú svetlú výšku a krátke previsy vpredu aj vzadu. Je veľmi pravdepodobné, že R4 bude používať rovnaké elektromotory a batérie ako R5.

Foto: Renault

Renault 4 je s viac ako 8 miliónmi predaných kusov vo viac ako 100 krajinách francúzskou automobilovou legendou. Hlavné vlastnosti pôvodného vozidla budú oživené v podobe siluety s výraznou kapotou, nárazníkom a charakteristickou šikmou zadnou časťou, lichobežníkovými bočnými oknami so zaoblenými rohmi umiestnenými tesne nad zadnými kolesami a holými bokmi. Výroba vozidla bude prebiehať vo Francúzsku a na trh by sa Renault 4 mal dostať začiatkom budúceho roka.

Peugeot e-408

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

V súčasnosti jediným modelom v ponuke značky Peugeot, ktorému chýba elektrický variant, je 408. To sa však zmení už 2. októbra, kedy na naplánovaná premiéra Peugeotu e-408. Do predaja sa potom dostane krátko potom, ešte pred koncom tohto roka. Peugeot 408 stojí na rovnakej platforme ako Peugeot 308 alebo Opel Astra. E-408 tak zrejme bude používať rovnaký podvozok ako E-308. Očakávať tak môžeme 154-koňový elektromotor, pohon predných kolies a 54 kWh batériu. Dojazd sa tak bude pohybovať na úrovni 400 km. Prekvapením by bolo zakomponovanie väčších batérií z modelov E-3008 a E-5008.

Exit mobile version