Domov SPRÁVY News Športová moto pre nováčikov do 10-tisíc? Táto je ideálna

Športová moto pre nováčikov do 10-tisíc? Táto je ideálna

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Nestáva sa v dnešnej dobe často, že by niektorí z výrobcov motocyklov predstavil tak zábavný stroj, ako práve tento. A to nemusí mať ani nálož koní a s ľahkosťou jej vlastnej si vystačí so 119-timi. Pokiaľ by náhodou niekto nespoznal, o akom superšporte v strednej váhovej kategórii je práve reč, tak vedzte, že ide o Hondu CBR600RR.

Honda CBR600RR je stroj, ktorý ma náramne bavil a s ktorým som si užil veľmi pekné chvíle. Srdcom tejto krásky je radový štvorvalec so šestnástimi ventilmi a DOHC rozvodom. Keď si agregát máme predstaviť v číslach, tak pri 14 250 ot./min. dosahuje najvyšší výkon 119 koní a pri 11 500 ot./min. krútiaci moment 63 Nm. Tieto hodnoty sa dostávajú na svet z objemu 599 centimetrov kubických.

Honda CBR600RR
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

16-tisíc otáčok

Ide o vysokootáčkový motor, ktorý aj napriek tomu, že má len 119 koní, dokáže narobiť poriadny ohňostroj a popreháňať aj oveľa silnejšie stroje. Motocykel treba držať pod krkom. Pod 8 000 ot./min. je jazda príjemne pokojná, takže bez problémov zvláda aj prepletanie sa v meste pomedzi autá v rannej špičke. Po prekročení tejto hranice začne Honda citeľne ožívať a drať sa nezastaviteľne vpred. Pri 11 000 ot./min. sa v nej prebudí malý pretekár a bezhlavo ťahá až do obmedzovača k 16-tisíc otáčkam.

Honda CBR600RR
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

S reakciou na plyn si budete rozumieť, je presná a každé aj menšie pootočenie okamžite pretaví do reakcie motora. Šesťstupňová prevodovka je vybavená rýchloradením hore aj dole, takže so spojkou si vystačíte len pri rozbiehaní a zastavovaní. O zastavenie sa starajú vpredu 310-milimetrové kotúče, do ktorých sa zakusujú radiálne uložené štvorpiestikové strmene od Tokica. Vzadu je to zase 220-milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom. Reakcia na akýkoľvek kontakt s brzdovou páčkou je okamžite prenesená na predné kotúče, ktoré reagujú presne a ponúkajú výborné dávkovanie účinku aj v krízovejších situáciách.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

A aby sa malé RR-ko udržalo na ceste a bolo dobre ovládateľné, tak Honda sem namontovala od Showa kompletne nastaviteľný podvozok. Presnejšie je to vpredu USD vidlica s priemerom 41 milimetrov Big Piston, vzadu je to jeden centrálny tlmič, ktorý pracuje cez Pro-Link. Keďže ide o motocykel z kategórie superšportov, tak podvozok je odladený športovo a tvrdo. Od sériového nastavenia je ale dostatočne príjemný, aby sa s ním dalo jazdiť aj po našich cestách.

Honda CBR600RR
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Stvorená na zábavu, nie na cestovanie

Pri návšteve okruhu ale jednoznačne treba nastaviť tvrdší režim.
Do zákrut sa vrhá s radosťou a preklápanie jej ide na výbornú. Každú jednu zákrutu si s ňou naozaj užijete a veľmi rýchlo vám prirastie k telu. Podvozok vám každú nerovnosť či kamienok naservíruje priamo do rúk alebo do zadku a aj vďaka tomu budete vedieť vždy RR-ko viesť s istotou a pohodlím. Na nejaké dlhšie vzdialenosti ale predsa len nie je Honda CBR600RR stavaná. Superšportový posed s vyvážením na ruky sa dá zniesť len obmedzený čas. Sklon kolien na stupačkách je síce veľký, ale nie je to nič, čo by sa nedalo zvládnuť. Na koleno je tu však predsa len menej miesta. Ked som chcel preradiť nahor, tak som najprv musel vystrčiť koleno a až potom presunúť nohu a preradiť.

Honda CBR600RR
Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Prítomná tu je tiež 6-osá IMU jednotka, ktorá 100-krát za sekundu kontroluje všetko a riadi aj to, o čom ani neviete.
V stručnosti, je to kontrola trakcie, anti wheelie, náklonové ABS a systém, ktorý vám nedovolí robiť stopy a udrží zdvíhanie zadného kolesa pri brzdení. Pre jazdcov tu je pripravených celkovo 5 jazdných režimov.

Foto: startstop.sk, Matej Jankovič

Záver

Honda CBR600RR je pokračovateľ dlhého a úspešného radu superšportov v strednej váhovej kategórii. A v podstate len čas ukáže či bude pokračovateľom, ktorý tejto rodovej línii bude robiť česť alebo bude skôr sklamaním. V mojich očiach ide o dobrý stroj, na ktorom si užije jazdu každý, kto bude chcieť vstúpiť do sveta superšportov a vôbec nebude rozhodovať to, či je to nováčik alebo ostrieľaný matador. Vytrestá však premotivovaných jazdcov, chyby jednoducho neodpúšťa ani skúseným.

Kolesami nadol priatelia.

NÁZOV: Honda CBR600RR
MOTOR: 599 cm³
HMOTNOSŤ: 193 kg
VÝŠKA SEDLA: 820 mm
CENA: 10 990 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKráľ Nürburgringu. Mercedes-AMG One vylepšil svoj vlastný rekord

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here