Domov SPRÁVY News Renault 4 E-Tech electric: Legenda sa vracia

Renault 4 E-Tech electric: Legenda sa vracia

Foto: Renault

Renault 4 z roku 1961 získal status štvorkolesovej legendy. Bolo to vôbec prvé rodinné auto Renaultu s motorom uloženým vpredu. Nedisponovalo tunelom na uloženie prevodovky, takže jeho podlaha bola rovná.

U zákazníkov získal obľubu pre svoj veľký vnútorný priestor. Predávalo sa vo viac než 100 krajinách a Renault vyrobil viac než 8 miliónov kusov. Teraz sa vracia v podobne kompaktného elektromobilu Renault 4 E-Tech electric. Je rovnako všestranný ako originál, pričom je prispôsobený súčasným podmienkam. Na dĺžku meria 4,14 metra a stojí na rovnakej podvozkovej platforme AmpR Small ako model R5 E-Tech s dĺžkou 3,92 metra. Renault 4 E-Tech Electric sa bude vyrábať v Maubeuge vo Francúzsku a do predaja sa dostane až v roku 2025.

Foto: Renault

Dizajn

Čelná mriežka má neprerušovaný osvetlený lem obopínajúci okrúhle LED svetlomety umiestnené na oboch koncoch. Renault 4 E-Tech electric je prvým vozidlom značky Renault, ktoré má podsvietené logo. Tí starší si určite ešte pamätajú na trojdielne koncové svetlá pôvodného modelu v tvare tabletky. Sú stále tam a stále vzpriamené, ale nabité dnešnou technológiou a prepracované podľa súčasných estetických prvkov ako sú napríklad lesklé čierne obrysy. Ďalším historickým odkazom sú typicky lichobežníkové okná nad zadnými kolesami medzi C a D-stĺpikom. Boky Renaultu 4 E-Tech electric majú tri paralelne tvarované línie vybiehajúce z karosérie, čím štruktúrujú profil auta. Nálepka tiahnuca sa od strán čelného skla po podbehy kolies naznačuje charakteristické predné blatníky pôvodného Renaultu 4.

Foto: Renault

Napriek tomu, že platformu AmpR Small zdieľa s modelom 5, 4,14-metrový Renault 4 je o 220 mm dlhší ako jeho súrodenec, z toho o 80 mm má dlhší rázvor. Renault 4 je zhruba rovnako široký ako 5, ale je o niečo vyšší. Je určite aj praktickejší, pretože ponúkne viac miesta na zadných sedadlách a 420-litrový základný objem batožinového priestoru. Po sklopení zadných sedadiel tento objem narastie na 1400 litrov. Rovnako ako 5, aj 4 používa veľa mäkkých a na dotyk príjemných materiálov na sedadlách, dverách a palubnej doske. Auto má podsvietený panel s logom Renault 4 aj držiak na bagety, ktorý sa pripevňuje na stredovú konzolu, podobne ako v modeli 5.

Foto: Renault

Keďže Renault 4 zdieľa svoju platformu s modelom 5, nie je prekvapením, že pohon je prakticky identický. Napriek o niečo dlhšiemu rázvoru bude Renault 4 ponúkaný s rovnakými 40 kWh (Urban) a 52 kWh (Comfort) batériami. Verzia Comfort disponuje predným elektromotorom s výkonom 150 koní a 245 Nm, čo stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy. Maximálny nabíjací výkon je 100 kW, takže batéria sa nabije z 15 na 80 % v priebehu 30 minút. Malé SUV tiež podporuje nabíjanie V2L a V2G.

Foto: Renault

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 10

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHistória autosedačiek – od pletených košíkov až po sedačku s airbagom
Nasledujúci článokAston Martin DB12 Goldfinger je oslavou bondovky s detailmi z 18-karátového zlata