Renault 4 z roku 1961 získal status štvorkolesovej legendy. Bolo to vôbec prvé rodinné auto Renaultu s motorom uloženým vpredu. Nedisponovalo tunelom na uloženie prevodovky, takže jeho podlaha bola rovná.
U zákazníkov získal obľubu pre svoj veľký vnútorný priestor. Predávalo sa vo viac než 100 krajinách a Renault vyrobil viac než 8 miliónov kusov. Teraz sa vracia v podobne kompaktného elektromobilu Renault 4 E-Tech electric. Je rovnako všestranný ako originál, pričom je prispôsobený súčasným podmienkam. Na dĺžku meria 4,14 metra a stojí na rovnakej podvozkovej platforme AmpR Small ako model R5 E-Tech s dĺžkou 3,92 metra. Renault 4 E-Tech Electric sa bude vyrábať v Maubeuge vo Francúzsku a do predaja sa dostane až v roku 2025.
Dizajn
Čelná mriežka má neprerušovaný osvetlený lem obopínajúci okrúhle LED svetlomety umiestnené na oboch koncoch. Renault 4 E-Tech electric je prvým vozidlom značky Renault, ktoré má podsvietené logo. Tí starší si určite ešte pamätajú na trojdielne koncové svetlá pôvodného modelu v tvare tabletky. Sú stále tam a stále vzpriamené, ale nabité dnešnou technológiou a prepracované podľa súčasných estetických prvkov ako sú napríklad lesklé čierne obrysy. Ďalším historickým odkazom sú typicky lichobežníkové okná nad zadnými kolesami medzi C a D-stĺpikom. Boky Renaultu 4 E-Tech electric majú tri paralelne tvarované línie vybiehajúce z karosérie, čím štruktúrujú profil auta. Nálepka tiahnuca sa od strán čelného skla po podbehy kolies naznačuje charakteristické predné blatníky pôvodného Renaultu 4.
Napriek tomu, že platformu AmpR Small zdieľa s modelom 5, 4,14-metrový Renault 4 je o 220 mm dlhší ako jeho súrodenec, z toho o 80 mm má dlhší rázvor. Renault 4 je zhruba rovnako široký ako 5, ale je o niečo vyšší. Je určite aj praktickejší, pretože ponúkne viac miesta na zadných sedadlách a 420-litrový základný objem batožinového priestoru. Po sklopení zadných sedadiel tento objem narastie na 1400 litrov. Rovnako ako 5, aj 4 používa veľa mäkkých a na dotyk príjemných materiálov na sedadlách, dverách a palubnej doske. Auto má podsvietený panel s logom Renault 4 aj držiak na bagety, ktorý sa pripevňuje na stredovú konzolu, podobne ako v modeli 5.
Keďže Renault 4 zdieľa svoju platformu s modelom 5, nie je prekvapením, že pohon je prakticky identický. Napriek o niečo dlhšiemu rázvoru bude Renault 4 ponúkaný s rovnakými 40 kWh (Urban) a 52 kWh (Comfort) batériami. Verzia Comfort disponuje predným elektromotorom s výkonom 150 koní a 245 Nm, čo stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy. Maximálny nabíjací výkon je 100 kW, takže batéria sa nabije z 15 na 80 % v priebehu 30 minút. Malé SUV tiež podporuje nabíjanie V2L a V2G.