Škoda Elroq je prvým plne elektrickým modelom mladoboleslavskej automobilky v segmente kompaktných SUV. Zároveň je prvým modelom s novým firemným jazykom Modern Solid. Elroq je elektrickou alternatívou k modelu Karoq za porovnateľnú cenu. Škoda teraz zverejnila oficiálny slovenský cenník.
Dizajn
Lesklá čierna maska Tech Deck Face nahrádza klasickú masku chladiča. Prednú časť charakterizuje robustný predný nárazník so spojlerom. Dizajn rozdelených predných svetlometov vozidiel SUV značky Škoda bol, ako vidno, prepracovaný. Všimli sme si, že Elroq je tiež prvým, ktorý má nápisy Škoda na kapote i volante. Ako je pri elektromobiloch zvykom, vo vývoji si dali záležať na aerodynamickom odpore vzduchu. Karoséria novinky má koeficient odporu vzduchu 0,26, čo prispieva k vysokej efektivite jazdy.
Za predným nárazníkom sa nachádzajú aktívne žalúzie, ktoré sa automaticky otvárajú, keď je potrebné chladiť systém akumulátorov. Keď sú požiadavky na chladenie nízke, žalúzie sa privrú a znižujú odpor vzduchu rovnakým spôsobom ako vzduchové kanály vpredu, ktoré optimalizujú prúdenie vzduchu okolo predného nárazníka a kolies, čím znižujú turbulencie v oblasti za kolesami. Priestor medzi predným nárazníkom a prednými kolesami je zmenšený, aby sa znižovali turbulencie pri prednom nárazníku. Aerodynamicky optimalizované sú aj kolesá z ľahkej zliatiny s veľkosťou 19“ až 21“.
Svetlomety
Čo sa týka vonkajšej svetelnej techniky, všetky svetelné funkcie zabezpečujú LED zdroje. Tenké horné segmenty svetlometov slúžia ako svetlá pre denné svietenie, obrysové svetlá a smerové svetlá. Spodné moduly zasa zabezpečujú funkcie stretávacích a diaľkových svetiel. Aj Elroq disponuje presvetlenou mriežkou, ktorá opticky spája predné svetlomety.
Predné svetlomety budú k dispozícii v dvoch verziách. Štandardná verzia ponúkne v hornej časti modul pre nepretržité denné svietenie a smerové svetlá. V spodnej časti má spoločnú jednotku s LED modulmi pre stretávacie a diaľkové svetlá. V hornej časti Matrix-LED svetlometov sú denné svetlá tvorené štyrmi samostatnými obdĺžnikovými LED modulmi, v tej spodnej zasa dva výrazné LED bloky vybavené technológiou Matrix s 36 samostatnými svetelnými segmentmi. Matrix-LED predné svetlomety ponúkajú až päť režimov adaptívneho svietenia: režim pre jazdu v meste, režim jazdy mimo mesta, režim jazdy na diaľnici, režim jazdy za zlého počasia a režim pre krajiny s ľavostrannou premávkou.
Čo sa týka zadných svetiel, v top prevedení obsahujú atraktívne animované ukazovatele smeru, podsvietené kryštalické prvky, animáciu pri otvorení piatych dverí a výber z dvoch uvítacích efektov, ktoré zdieľajú s prednými svetlometmi.
Rozmery a objemy
Dĺžka vozidla Škoda Elroq je 4 488 mm, šírka 1 884 mm a výška 1 625 mm. Rázvor náprav predstavuje 2 770 mm a pohotovostná hmotnosť 1 949 kg. K dispozícii bude deväť odtieňov lakovania. Jednou z troch nemetalických farieb je nová zelená Timiano.
Batožinový priestor má základný objem 470 litrov. Po sklopení zadných sedadiel ho možno zväčšiť na maximálny objem 1 580 litrov. Štandardom vozidla je displej infotainmentu s uhlopriečkou 13“. Multimediálny systém je vybavený rozhraním, ktoré bolo prvýkrát predstavené v aktuálnom modeli Enyaq a nájdeme ho aj v modeloch Superb a Kodiaq. Systém ponúka individuálne nastavenie piatich skratiek na často používané funkcie vozidla a tri skratky na aktiváciu aplikácií. Pod displejom je umiestnená dotyková lišta a pod ňou fyzické tlačidlá umožňujúce aktiváciu asistenčných systémov jazdných režimov parkovacích funkcií či klimatizácie.
Interiér
V prípade modelu Elroq bude možné zvoliť dva varianty kabíny – Studio a Loft. Studio sa vyznačuje jednoduchým interiérom a čiernymi látkovými poťahmi sedadiel. Interiér Lodge kombinuje čiernu tkaninu TechnoFil so svetlosivou umelou kožou. Súčasťou tohto interiéru je čierne čalúnenie a početné akcenty v oranžovej farbe, ako napríklad bezpečnostné pásy. Táto kombinácia je inšpirovaná konceptom Škoda Vision 7S.
Interiér Lodge obsahuje aj materiál TechnoFil. Ten zo 75 % pozostáva z recyklovaných vlákien ECONYL a z 25 % z polyesteru. ECONYL opätovne využíva nylonový odpad, ako sú rybárske siete, zvyšky látok a použité koberce, a premieňa ich na novú nylonovú priadzu. Je tiež 100 % regenerovateľný, čo umožňuje opakovanú recykláciu priadzí bez straty kvality. Poťahy sedadiel sú vyrobené z umelej kože a tmavomodrošedej látky RecyTitan. Tá sa používa na výplne dverí, sedadlá, prístrojovú dosku, stredovú lakťovú opierku a oblasť kolien. Materiál obsahuje 78 % recyklovaného PET, napríklad z nápojových fliaš. Prvýkrát sú v modeli Škoda aplikované aj vlákna z mechanicky recyklovaného oblečenia (6 %).
Objem odkladacích priestorov má celkovo až 48 litrov. Medzi nové odkladacie priečinky radíme dva prídavné úložné priestory po stranách batožinového priestoru. Praktická je tiež sieťka na uloženie nabíjacieho kábla pod krytom batožinového priestoru.