startstop

Škoda Elroq: TÝMITO cenami zbúra slovenský trh

Foto: Škoda

Škoda Elroq je prvým plne elektrickým modelom mladoboleslavskej automobilky v segmente kompaktných SUV. Zároveň je prvým modelom s novým firemným jazykom Modern Solid. Elroq je elektrickou alternatívou k modelu Karoq za porovnateľnú cenu. Škoda teraz zverejnila oficiálny slovenský cenník.

Dizajn

Lesklá čierna maska Tech Deck Face nahrádza klasickú masku chladiča. Prednú časť charakterizuje robustný predný nárazník so spojlerom. Dizajn rozdelených predných svetlometov vozidiel SUV značky Škoda bol, ako vidno, prepracovaný. Všimli sme si, že Elroq je tiež prvým, ktorý má nápisy Škoda na kapote i volante. Ako je pri elektromobiloch zvykom, vo vývoji si dali záležať na aerodynamickom odpore vzduchu. Karoséria novinky má koeficient odporu vzduchu 0,26, čo prispieva k vysokej efektivite jazdy.

Za predným nárazníkom sa nachádzajú aktívne žalúzie, ktoré sa automaticky otvárajú, keď je potrebné chladiť systém akumulátorov. Keď sú požiadavky na chladenie nízke, žalúzie sa privrú a znižujú odpor vzduchu rovnakým spôsobom ako vzduchové kanály vpredu, ktoré optimalizujú prúdenie vzduchu okolo predného nárazníka a kolies, čím znižujú turbulencie v oblasti za kolesami. Priestor medzi predným nárazníkom a prednými kolesami je zmenšený, aby sa znižovali turbulencie pri prednom nárazníku. Aerodynamicky optimalizované sú aj kolesá z ľahkej zliatiny s veľkosťou 19“ až 21“.

Foto: Škoda

Svetlomety

Čo sa týka vonkajšej svetelnej techniky, všetky svetelné funkcie zabezpečujú LED zdroje. Tenké horné segmenty svetlometov slúžia ako svetlá pre denné svietenie, obrysové svetlá a smerové svetlá. Spodné moduly zasa zabezpečujú funkcie stretávacích a diaľkových svetiel. Aj Elroq disponuje presvetlenou mriežkou, ktorá opticky spája predné svetlomety.

Foto: Škoda

Predné svetlomety budú k dispozícii v dvoch verziách. Štandardná verzia ponúkne v hornej časti modul pre nepretržité denné svietenie a smerové svetlá. V spodnej časti má spoločnú jednotku s LED modulmi pre stretávacie a diaľkové svetlá. V hornej časti Matrix-LED svetlometov sú denné svetlá tvorené štyrmi samostatnými obdĺžnikovými LED modulmi, v tej spodnej zasa dva výrazné LED bloky vybavené technológiou Matrix s 36 samostatnými svetelnými segmentmi. Matrix-LED predné svetlomety ponúkajú až päť režimov adaptívneho svietenia: režim pre jazdu v meste, režim jazdy mimo mesta, režim jazdy na diaľnici, režim jazdy za zlého počasia a režim pre krajiny s ľavostrannou premávkou.

Foto: Škoda

Čo sa týka zadných svetiel, v top prevedení obsahujú atraktívne animované ukazovatele smeru, podsvietené kryštalické prvky, animáciu pri otvorení piatych dverí a výber z dvoch uvítacích efektov, ktoré zdieľajú s prednými svetlometmi.

Rozmery a objemy

Dĺžka vozidla Škoda Elroq je 4 488 mm, šírka 1 884 mm a výška 1 625 mm. Rázvor náprav predstavuje 2 770 mm a pohotovostná hmotnosť 1 949 kg. K dispozícii bude deväť odtieňov lakovania. Jednou z troch nemetalických farieb je nová zelená Timiano.

Foto: Škoda

Batožinový priestor má základný objem 470 litrov. Po sklopení zadných sedadiel ho možno zväčšiť na maximálny objem 1 580 litrov. Štandardom vozidla je displej infotainmentu s uhlopriečkou 13“. Multimediálny systém je vybavený rozhraním, ktoré bolo prvýkrát predstavené v aktuálnom modeli Enyaq a nájdeme ho aj v modeloch Superb a Kodiaq. Systém ponúka individuálne nastavenie piatich skratiek na často používané funkcie vozidla a tri skratky na aktiváciu aplikácií. Pod displejom je umiestnená dotyková lišta a pod ňou fyzické tlačidlá umožňujúce aktiváciu asistenčných systémov jazdných režimov parkovacích funkcií či klimatizácie.

Foto: Škoda
Foto: Škoda

Interiér

V prípade modelu Elroq bude možné zvoliť dva varianty kabíny – Studio a Loft. Studio sa vyznačuje jednoduchým interiérom a čiernymi látkovými poťahmi sedadiel. Interiér Lodge kombinuje čiernu tkaninu TechnoFil so svetlosivou umelou kožou. Súčasťou tohto interiéru je čierne čalúnenie a početné akcenty v oranžovej farbe, ako napríklad bezpečnostné pásy. Táto kombinácia je inšpirovaná konceptom Škoda Vision 7S.

Foto: Škoda

Interiér Lodge obsahuje aj materiál TechnoFil. Ten zo 75 % pozostáva z recyklovaných vlákien ECONYL a z 25 % z polyesteru. ECONYL opätovne využíva nylonový odpad, ako sú rybárske siete, zvyšky látok a použité koberce, a premieňa ich na novú nylonovú priadzu. Je tiež 100 % regenerovateľný, čo umožňuje opakovanú recykláciu priadzí bez straty kvality. Poťahy sedadiel sú vyrobené z umelej kože a tmavomodrošedej látky RecyTitan. Tá sa používa na výplne dverí, sedadlá, prístrojovú dosku, stredovú lakťovú opierku a oblasť kolien. Materiál obsahuje 78 % recyklovaného PET, napríklad z nápojových fliaš. Prvýkrát sú v modeli Škoda aplikované aj vlákna z mechanicky recyklovaného oblečenia (6 %).

Foto: Škoda

Objem odkladacích priestorov má celkovo až 48 litrov. Medzi nové odkladacie priečinky radíme dva prídavné úložné priestory po stranách batožinového priestoru. Praktická je tiež sieťka na uloženie nabíjacieho kábla pod krytom batožinového priestoru.

Motory, výkony, batérie a ceny na ďalšej strane

Škoda Elroq je postavená na modulárnej platforme MEB určenej pre elektromobily koncernu Volkswagen. Na trhu sa objavia štyri výkonové verzie s označeniami 50, 60, 85 a 85x. Ich lítium-iónové batérie sa budú dodávať v troch veľkostiach.

Základný model 50 s pohonom zadných kolies je vybavený batériou s čistou kapacitou 52 kWh. Ponúkne dojazd viac ako 370 km. Elektromotor umiestnený na zadnej náprave vyvinie maximálny výkon 125 kW a krútiaci moment 310 Nm. Elroq 60 s pohonom zadných kolies má batériu s kapacitou 59 kWh a ponúka dojazd viac ako 400 km. Jeho elektromotor disponuje výkonom 150 kW a krútiacim momentom 310 Nm. Oba tieto modely dosahujú maximálnu rýchlosť 160 km/h.

Foto: Škoda

Dva najvýkonnejšie varianty modelu Elroq majú batériu s kapacitou 77 kWh. Elroq 85 má 210 kW elektromotor umiestnený na zadnej náprave a na zadné kolesá prenáša maximálny krútiaci moment 545 Nm. Elroq 85x má druhý elektromotor umiestnený na prednej náprave a štandardne pohon všetkých kolies. Obe verzie dosahujú maximálnu rýchlosť 180 km/h.

Foto: Škoda

Batérie

Vďaka nabíjaciemu výkonu 175 kW sa batéria variantu 85 s kapacitou 82 kWh na rýchlonabíjacích staniciach s jednosmerným prúdom dobije z 10 % na 80 % za 28 minút. V prípade modelov Elroq 50 a Elroq 60, ktoré podporujú nabíjacie výkony do 145 kW, resp. 165 kW, trvá rovnaký proces 25 minút alebo menej. Všetky modely Elroq podporujú na nabíjacích staniciach so striedavým prúdom rýchlosť nabíjania 11 kW.

Model Elroq 50 Elroq 60 Elroq 85
Kapacita batérie (brutto/netto) 55 kWh/52 kWh 63 kWh/59 kWh 82 kWh/77 kWh
Doba nabíjania (z 10% na 80%) 25 minút 24 minút 28 minút
Výkon 125 kW 150 kW 210 kW
Maximálna rýchlosť 160 km/h 160 km/h 180 km/h
Zrýchlenie (0-100 km/h) 9,0 s 8,5 s 6,6 s

Lítium-iónové batérie majú modulárnu konštrukciu. Batéria modelu Elroq 50 pozostáva z ôsmich modulov, batéria modelu Elroq 60 má deväť modulov a kapacita 82 kWh modelov Škoda Elroq 85 a Elroq 85x je rozložená do dvanástich modulov. Akumulátor je umiestnený v podlahe vozidla pod prednými a zadnými sedadlami a pod stredovou konzolou.

Foto: Škoda

Konštrukcia batérie vrátane kvapalinového chladenia a ohrevu je totožná s rodinou Enyaq. To znamená, že je možné aktivovať funkciu predhrievania batérie buď automaticky cestou k nabíjacej stanici na základe údajov z navigácie, alebo manuálne v menu nabíjania infotainmentu. Aktuálnu teplotu batérie a okamžitý stav nabitia neustále monitoruje systém tepelného riadenia batérie, ktorý v prípade potreby aktivuje reguláciu teploty.

Škoda Elroq Sportline

Foto: Škoda

Škoda Elroq bude k dispozícii aj vo verzii Sportline. Vzhľad charakterizujú početné čierne lakované doplnky karosérie a veľké kolesá. Elroq Sportline bude k dispozícii vo variantoch 60 a 85. Tieto verzie používajú športový podvozok so špeciálne vyladenými pružinami a tlmičmi, vpredu znížený o 15 milimetrov a vzadu o 10 milimetrov.  Štandardom sú 20-palcové čierne leštené disky Asterion.

POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE (VÝBAVA, SLOVNSKÉ CENY)

Foto: Škoda

Vstup do sveta modelového radu Elroq otvára variant Essence 50 s výkonom 125 kW a 55 kWh batériou, ktorý je v predaji od 32 990 € s DPH.

Novinku je aktuálne možné objednávať v troch verziách, a to 50 (125 kW, 55 kWh batéria), 60 (150 kW, 63 kWh batéria) a 85 (210 kW, 82 kWh batéria). Vo verzii Essence štartuje od spomínaných 32 990 eur. Výkonnejšia verzia 60 od 36 470 eur a variant 85 vo výbavovom stupni Selection je k dispozícii od 42 740 eur s DPH. Už základná verzia Essence obsahuje prevedenie interiéru „Studio“, ďalej má automatickú klimatizáciu, zadné parkovacie senzory s parkovacou kamerou, LED hlavné svetlomety, 5,3-palcový virtuálny kokpit, 13-palcový displej infotainmentu, audio s ôsmymi reproduktormi, ako aj množstvo inteligentných asistentov.

Foto: Škoda

Stupňa Selection pridáva interiér typu Loft, 19-palcové disky z ľahkej zliatiny, nabíjanie až do výkonu 175 kW, strešné nosiče, dekoratívne prvky v odtieni Dark Chrome, ambientné osvetlenie interiéru, volič jazdného režimu, vyhrievané predné sedadlá či predné parkovacie senzory. V priebehu roka 2025 sa očakáva príchod variantu Elroq 85x s pohonom všetkých kolies. Škoda pre Elroq ponúka 5-ročnú záruku, ako aj možnosť doobjednať si predplatený servis v mnohých variantoch.

Exit mobile version