Ford Expedition predávaný v USA prešiel dôsledným faceliftom. Dostal viacero nových funkcií a úplne inú koncepciu ovládania. Inšpirovali sa vo Forde automobilmi značky Peugeot?
Peugeot i-Cockpit je pre nás už dobre známa koncepcia ovládania vozidla, ktorú tvorí rozmerovo menší volant, pričom vodič sa pozerá na prístrojovú dosku ponad jeho veniec a nie popod neho ako v ostatných autách. Mnohým takéto riešenie prekáža, pretože si za volantom nevedia nájsť dostatočne pohodlnú pozíciu, iným zasa menší volant vyhovuje. Uvidíme, ako toto riešenie prijmú zákazníci modelu Ford Expedition.
Nové funkcionality dverí batožinového priestoru
V niečo ale asi bude mať predsa len výhodu, pretože s podobným riešením prichádza aj nový Ford Expedition. Tento model je vlastne SUV alternatívou k obľúbenému pick-upu F-150. Disponuje tromi radmi sedadiel, veľkým batožinovým priestorom a dobrou variabilitou. Po dizajnovej stránke sa upravila predná aj zadná časť. Ford Expedition má teraz upravenú grafiku denného svietenia, vďaka čomu pôsobí celé vozidlo širšie. Pod mriežkou chladiča sa nachádza osvetlená lišta vizuálne spájajúca predné svetlá do jedného homogénneho celku.
Zadné svetlá majú teraz vertikálne prvky a praktickou úpravou prešli dvere batožinového priestoru. Tie sa otvárajú automaticky a sú rozdelené na hornú a spodnú časť. Spodná polovica výklopných dverí slúži ako hrádza na predmety náchylné na vypadnutie z kufra. Po jej zložení slúži ako lavica na sedenie alebo provizórny stolík. Ford Expedition môže byť tiež voliteľne vybavený vonkajších osvetlením, ktoré nájde uplatnenie v kempingoch alebo pri romantických večeriach pod holým nebom. Tieto strešné svetlá možno individuálne ovládať prostredníctvom nového stredového dotykového displeja.
Upravená koncepcia interiéru
Vozidlo poháňa dvakrát preplňovaný šesťvalec s objemom 3,5 litra (400 k) spojený s 10-stupňovou automatickou prevodovkou. Ford úplne pretvoril palubnú dosku modelu Expedition. Predtým bolo toto SUV predávané s 12,4-palcovým digitálnym prístrojovým panelom a vertikálne orientovaným dotykovým displejom s uhlopriečkou 15,5 palca. To všetko nahradila nová 24-palcová obrazovka umiestnená na hornej časti prístrojovej dosky. Ford hovorí, že to pomáha vodičovi udržať oči na ceste aj pri pohľade na prístroje alebo informácie na mape, ktoré sa zobrazujú na pravej strane. To sú koniec-koncov dôvody, ktoré interpretuje aj Peugeot.
Zvyšok prepracovanej palubnej dosky má zaoblenejší tvar, použité sú nové a kvalitnejšie materiály príjemnejšie na dotyk a napríklad aj látkové lemovanie hornej časti ukrývajúcej reproduktory audisystému. Uprostred palubnej dosky sa nachádza ďalšia dotyková obrazovka systému Ford Digital Experience. Ten debutoval v modeli Explorer a obsahuje softvér založený na Google, čo znamená, že hlasový asistent je poháňaný spoločnosťou Google, ale zapojiť sa môže aj Amazon Alexa. Ford pridal aj držiaky na telefóny či tablety za prednými opierkami hlavy.
Objednávky začne Ford prijímať 24. októbra, prvé autá sa k predajcom v USA dostanú na jar budúceho roka. Základná cena modelu sa odhaduje na približne 60-tisíc dolárov.