Domov SPRÁVY News Renault Embléme by mohol byť novodobou Lagunou na vodík

Renault Embléme by mohol byť novodobou Lagunou na vodík

Foto: Renault

Na autosalóne v Paríži sa ukáže hybridno-vodíkový koncept crossoveru segmentu D s názvom Renault Embléme.

Ako jazdiť v budúcnosti ekologicky, ďaleko a s veľkým autom bez kompromisov v oblasti pohodlia? Renault novým konceptom Embléme skúma možnosti hybridného pohonu kombinujúceho elektromotory, batérie a palivový článok na predĺženie dojazdu. Zameranie na znižovanie emisií uhlíka je znázornené aj vo výrobe tohto konceptu, pričom Renault tvrdí, že celkové emisie CO2 takéhoto vozidla by počas jeho životného cyklu by mohli byť nižšie až o 90 % v porovnaní s emisiami podobne veľkých elektrických vozidiel. Dôvodom je najmä použitie recyklovaných a recyklovateľných materiálov.

Renault Embléme
Foto: Renault

Koncept Renault Embléme je vybavený 40 kWh batériou, vzadu umiestneným elektromotorom s výkonom 214 koní a palivovým článkom na predĺženie dojazdu. O presných číslach Renault zatiaľ nehovorí, ale vzhľadom na kapacitu batérie sa dojazd na jedno nabitie môže pohybovať do 300 km, pričom palivový článok pridá ešte ďalších 350 km k celkovému dojazdu. V prípade vybudovanie aspoň základnej infraštruktúry na hlavných cestných ťahoch by mohlo ísť o zaujímavú alternatívu k čisto elektrickým autám. S vozidlom by sa nemuselo stáť desiatky, ale iba jednotky minút na dočerpanie energie na pokračovanie v ceste.

Foto: Renault

Výhodou použitia menšej batérie a pohonu na predĺženie dojazdu je nižšia hmotnosť a menšia energetická náročnosť. Jedinou emisiou palivového článku je voda a Renault si pre Embléme stanovil cieľ hmotnosti 1750 kg. To je aj o dobrých 500 kg menej ako by mal elektromobil s väčšou batériou podobnej veľkosti. Znížením hmotnosti, samozrejme, klesá aj spotreba energie, takže väčšinu každodenných ciest by si užívatelia vystačili aj s batériou.

Renault Embléme
Foto: Renault

Žiadne retro

Koncept je postavený na podvozkovej platforme AmpR Medium, ktorá sa stane základom množstva budúcich produkčných modelov. Okrem zaujímavej techniky si nejde nevšimnúť zaujímavý dizajn, ktorý sa výrazne odkláňa od retro dizajnu modelov 4 a 5, ktoré Renault uvedie na trh v blízkej budúcnosti. Namiesto toho má futuristickejší vzhľad a odkazov na historické dizajnové prvky vozidiel Renault je pomenej. Pochopiteľne, dôležitou prioritou bola aerodynamická účinnosť. S trochou pomoci tímu Alpine F1 má tento koncept množstvo inovatívnych prvkov umiestnených na prednej, zadnej i bočnej strane, ktoré pomáhajú zefektívniť prúdenie vzduchu a ďalej zlepšovať celkovú efektivitu auta.

Foto: Renault

V najbližších dňoch budeme pozorne sledovať vyjadrenia predstaviteľov značky, ako plánujú naložiť s týmto konceptom. Jedna strana mince je, či Renault uvedie do sériovej podoby podobný hybridný systém využívajúci namiesto spaľovacieho motora palivový článok a druhou zasa je, či Renault vidí ďalší priestor pre nový model segmentu D. Európske značky naďalej experimentujú s rôznymi štýlmi karosérie a snažia sa odhadnúť, či v budúcnosti budú mať zákazníci záujem o vozidla typu liftback, SUV alebo podobné crossovery kombinujúce hneď niekoľko typov karosérie do jedného funkčného celku. A ktovie, možno sa z konceptu Embléme vykľuje novodobá Laguna.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Renault
Predchádzajúci článokNový Ford Expedition má volant v štýle Peugeotu
Nasledujúci článokCupra Tavascan stojí napriek vysokým clám menej ako Enyaq

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here