Zákazníci Mercedesu-AMG nekupujú autá s V8 kvôli motoru, ale kvôli technológii. Vraj v budúcnosti poľahky prejdú aj na elektromobily.
Vyhlásenia šéfa Mercedesu-AMG Michaela Schiebeho sú v poslednej dobe pomerne rozporuplné. Všetko začalo predstavením nového AMG C63, do ktorého dali iba štvorvalec s hybridnou asistenciou. Fanúšikovská obec tento krok vo veľkom kritizovala, no Schiebe si za týmto rozhodnutím stál a dokonca hovoril, že AMG sa v budúcnosti stane elektrickou značkou.
V lete počas predstavenia modelu GT 63 Pro 4Matic+ sa však na tému elektrického pohonu v modeloch AMG vyjadroval už trochu rezervovanejšie. Schiebe totiž nechcel stanoviť konečný termín vyradenia spaľovacích motorov. Vozidlá s konvenčným pohonom vraj plánujú robiť dovtedy, pokiaľ im to umožní legislatíva. „Stále vidíme, že je veľa zákazníkov, ktorí majú radi naše motory V8 a naše vysokovýkonné štvorvalcové motory,“ tvrdil šéf AMG.
Zákazníci vraj prišli kvôli technológii, nie kvôli V8
V najnovšom rozhovore pre Autocar sa však Michael Schiebe opäť vrátil k téme elektrických AMG-čiek. Podľa svojich slov je presvedčený, že zákazníci nebudú mať problém prejsť z motora V8 na elektrický pohon. „Zákazníci, ktorí prišli k našej značke kvôli V8, neprišli preto, že by chceli mať len veľký motor. Prišli, pretože sa im páčili technológie, ktoré sme do auta vložili. Takže keď príde na elektrický pohon, som si celkom istý, že sa vrhnú na túto novú technológiu, pretože to bude to najnovšie a najlepšie, čo môžu dostať.“
AMG očividne chce, aby sme verili, že klientelu Affalterbachu tvoria ľudia, ktorí uprednostňujú najnovšie technológie. Dovolíme si však tvrdiť, že modely AMG nie sú len o najnovších technológiách, ale aj o zážitku a emócii z jazdy. A to je faktor, v ktorom elektromobily za spaľovákmi stále zaostávajú. Schiebe však verí, že ľudia nebudú váhať prijať EV, pokiaľ bude mať najnovšiu technológiu. Pokles dopytu po elektromobiloch z posledných mesiacov však naznačuje opak.
V8 sa zatiaľ nikam nechystá
Motor V8 však v dohľadnej dobe z ponuky Nemcov nezmizne. AMG stále pripravuje nové osemvalcové modely a ako sme vyššie spomínali, ponúkať ich budú dovtedy, pokiaľ im to umožní legislatíva a bude dopyt. Nedávne špionážne videá z testov tiež naznačujú, že model CLE 63 by mohol byť ďalším v poradí, ktorý dostane V8. Viaceré správy uvádzajú, že vrcholné CLE malo mať menší elektrifikovaný agregát, ale slabý dopyt po modeli C63 prinútil AMG zmeniť motor v neskorej fáze vývoja. Presné čísla predajov AMG C63 síce nevieme, no aj veľké zľavy v domácom Nemecku naznačujú, že predaje nie sú zrovna oslnivé.
Na elektrifikované modely však v AMG ani zďaleka nezanevreli. V ponuke nájdeme niekoľko plug-in hybridných modelov a podľa správ Autocaru pripravujú aj elektrický superšport. Zrejme nadviaže na minuloročný koncept Vision One-Eleven a malo by ísť o duchovného nástupcu SLS AMG Electric Drive z roku 2013.
Šoféroval som astronomicky výkonné AMG. Pre hejterov má jasný odkaz