Domov SPRÁVY News Dacia Bigster ponúkne dojazd 1450 km a 667-litrový kufor

Dacia Bigster ponúkne dojazd 1450 km a 667-litrový kufor

Foto: Dacia

Dacia predstavuje svoje doteraz najväčšie auto, ktoré bude naháňať konkurenciu v nabitom C-segmente. Vieme viaceré podrobnosti. 

Dacia Bigster sa bude štandardne dodávať so 17 alebo 18-palcovými kolesami (podľa stupňa výbavy), pre najvyšší stupeň výbavy Journey sú vyhradené 19-palcové kolesá z ľahkých zliatin. Čo sa týka farebného zladenia karosérie, objednať bude možné aj dvojfarebné prevedenie s čiernou strechou, čo je v prípade značky Dacia Novinka. Exkluzívnou farbou určenou jedine pre Bigster je modrá Indigo. Celý obvod karosérie je pokrytý odolnými ochrannými prvkami Starkle, s ktorými prišiel už aj nový Duster. Tieto časti sú vyrobené z recyklovaného nelakovaného materiálu odolného voči drobným poškodeniam. Bigster je dlhý 4,57 metra, široký 1,81 metra a vysoký 1,71 metra. Svetlý výška činí 22 centimetrov.

Dacia Bigster
Foto: Dacia

Interiér

Informácie o jazde sú zoskupené na 7 alebo 10,1-palcovom digitálnom prístrojovom štíte (podľa výbavy). Všetky verzie majú štandardne na palubnej doske 10,1-palcový dotykový displej. Obrazovky vizuálne spája elegantná zelená línia. Podľa výbavy ponúkne Bigster aj rôzne typy stredovej konzoly medzi prednými sedadlami. Vôbec prvýkrát v modeli značky Dacia je k dispozícii stredová konzola s lakťovou opierkou, pod ktorou sa nachádza chladená priehradka, indukčná nabíjačka a objemný úložný priestor.

Dacia Bigster
Foto: Dacia

Dacia Bigster stojí na aliančnej platforme CMF-B, pričom automobilka si dala záležať na odhlučnení (akustické čelné sklo, hrubšie okná, lepšie odhlučnenie motora) a lepšom komforte, o čom svedčia napríklad kvalitnejšie materiály, lepšie nastaviteľné sedadlá či dvojzónová klimatizácia. Dacia tiež sľubuje bohatý vnútorný priestor a kufor so základným objemom 667 litrov (VDA). Zadné sedadlá sú delené v pomere 40/20/40, takže Bigster umožňuje prepraviť predmety dlhé až 2,7 metra. Sklápať zadné sedadlá je, samozrejme, možné aj z kufra.

Foto: Dacia

Bigster ďalej využíva potenciál šikovných úchytov YouClip. Vozidlo je štandardne vybavené 5 úchytnými bodmi – na palubnej doske, na boku konzoly spolujazdca, na zadnej strane stredovej konzoly, v kufri a na vnútornej strane dverí batožinového priestoru. Na tieto body je možné upevniť napríklad držiak na tablet, puzdro na uloženie drobností, držiak na smartfón s indukčnou nabíjačkou, vešiak na kabáty alebo zariadenie “3 v 1” kombinujúce držiak na nápoje, háčik na tašku a prenosné svetlo. Bigster prichádza ďalej s bezkľúčovým vstupom a elektricky ovládanými dverami batožinového priestoru.

Dacia Bigster kufor
Foto: Dacia

Benzín, hybrid aj LPG

Na vrchole ponuky sa nachádza verzia Hybrid 155. Dacia Bigster je vôbec prvým vozidlom skupiny Renault, ktorý je vybavený touto motorizáciou. Pohonná jednotka sa skladá z benzínového štvorvalca s výkonom 107 koní, dvoch elektromotorov, batérie s kapacitou 1,4 kWh a elektrifikovanou automatickou prevodovkou so 4 stupňami pre spaľovací motor a 2 pre elektromotor. Výkon oproti jednotke Hybrid 140 je teda vyšší o 15 koní, krútiaci moment spaľovacieho motora poskočil o 20 Nm na 170 Nm a o 250 kg sa zvýšila aj ťažná sila. Spotreba paliva a emisie by pritom mali klesnúť o 6 %.

Dacia Bigster
Foto: Dacia

Dacia Bigster TCe 140 variant odvodený od jednotky TCe 130. Preplňovaný trojvalec s objemom 1,2 litra je doplnený o 48V mild-hybridný systém a 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Použitá batéria má kapacitu 0,8 kWh, spotreba paliva klesla na 5,6 l/100 km. Bigster sa bude predávať aj s pohonom na LPG. Dacia vôbec prvý raz ponúkne motor kombinujúci dvojpalivový a mild-hybridný pohon. Pri prevádzke na LPG vypúšťa Bigster v priemere o 10 % menej emisiíCO2. Vďaka dvom nádržiam s celkovým objemom až 99 litrov (50 l na benzín a 49 litrov na LPG) umožní dojazd až 1450 km.

Kto bude mať záujem o variant s pohonom 4×4, musí siahnuť po verzii Bigster TCe 130 s benzínovým mild-hybridom a manuálnou prevodovkou.

2024 All-New Dacia Bigster: Reveal Video

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 19

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Dacia
Predchádzajúci článokPri hladkaní plynu papá 15 litrov. Na tento V12 si pripravte poriadny balík
Nasledujúci článokZviera na baterky. Škoda vytvorila pretekársky Enyaq RS Race

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here