Domov SPRÁVY News Alpine má elektrické SUV, ale bojí sa to priznať

Alpine má elektrické SUV, ale bojí sa to priznať

Foto: Alpine

Alpine, podobne ako Lotus, bola značka doteraz spätá skôr s ľahkými športovými vozidlami. Ale ani ona nechce premárniť potenciál v segmente SUV a podobne ako Lotus Eletre, aj Alpine pripravuje vozidlo s vyššou stavbou karosérie.

Keď sa pozrieme na to, ako Alpine hovorí o koncepte A390_β, cítiť z toho tak trochu prístup Ferrari k modelu Purosangue. Vo Ferrari totiž v spojení s týmto modelom nepoužívajú slovo SUV a aj v Alpine sa tomu označeniu vyhýbajú ako čert krížu. Podľa Alpine sa teda pozeráme na športový fastback. Pokiaľ si odmyslíme absenciu B-stĺpiku karosérie a futuristický interiér, mali by sme sa pozerať na produkčnú verziu. S jej výrobou by sa malo začať v druhej polovici roka 2025.

Alpine A390_β
Foto: Alpine

Podrobnejšie technické špecifikácie si v Alpine zatiaľ nechávajú pre seba. Sériový model by však mal obsahovať tri elektromotory (jeden vpredu a dva vzadu). Špecialitou predného elektromotora bude možnosť jeho odpojenia, čo jednak môže priniesť nižšiu spotrebu energie, ale aj väčší zážitok za volantom. To pokiaľ budete chcieť premeniť vozidlo s pohonom všetkých kolies na auto s pohonom zadnej nápravy. Samozrejmosťou bude vektorovanie krútiaceho momentu, ktoré sa na ceste bude snažiť maskovať vyššiu pohotovostnú hmotnosť.

Alpine A390_β
Foto: Alpine

Modelová ofenzíva Alpine bude pokračovať aj po predstavení A390_β. Podľa plánov automobilky by do konca desaťročia malo portfólio Alpine tvoriť najmenej sedem elektromobilov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Alpine
Predchádzajúci článokTesla Robotaxi – samojazdiace EV bez káblov pošle taxikárov na úrad práce
Nasledujúci článokKrádež v štýle filmu 60 sekúnd. Nissanu ukradli vzácne GT-R
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.