startstop

Najluxusnejší Citroën si ponechá spaľovacie motory

Foto: Citroen

Po predstavení C3 Aircross Citroën potvrdzuje svoju ofenzívu na trhu SUV svetovou premiérou konceptu C5 Aircross. Vyjadruje víziu toho, aké by mohlo byť ich ďalšie SUV v segmente C.

Automobil je navrhnutý na platforme STLA Medium skupiny Stellantis, čo znamená, že môže používať elektromotory aj spaľovacie agregáty. Dizajn vyjadruje silný postoj plný sily a charakteru. Je to svalnatý a organický blok vytvarovaný pre aerodynamiku. Vpredu je predná časť kapoty znížená, vzadu je strecha ustupujúca, zatiaľ čo dvere batožinového priestoru sú vertikálne. Kabína je zakrivená, zadné okná sú vybavené aerodynamickými prvkami a zadné svetlá Citroën Light Wing sú vyrezané a zarovnané, aby usmerňovali prúdenie vzduchu. Dizajn odstraňuje nadbytočné v prospech podstatného a zároveň zdôrazňuje novú identitu značky a moderný vzhľad.

Foto: Citroen

S dĺžkou 4,65 metra ponúka dostatok miesta na palube. Je to o 15 cm viac ako pri súčasnom sériovom modeli C5 Aircross. V prednej časti je nový trojbodový svetelný podpis – charakteristický pre najnovšie modely značky – založený na štíhlych segmentoch, ktoré vytvárajú prenikavý pohľad a posilňujú šírku auta. Vzadu sa zdvihol čierny pás na dverách batožinového priestoru, aby ho rozšíril. Dva svetelné body sú oddelené od bočnej lišty karosérie a zdá sa, že plávajú ako dve plutvy na boku vozidla. Táto jednotka sa nazýva Citroën Light Wing. Okrem svojej osobitej polohy pomáha riadiť zložitú aerodynamiku v tejto oblasti vozidla usmerňovaním prúdu vzduchu. Výsledkom prepracovanej aerodynamiky karosérie je približne 30 km dodatočného elektrického dojazdu na diaľnici v porovnaní so súčasnou karosériou C5 Aircross.

Foto: Citroen

C5 Aircross Concept ukrýva aj ďalšie inovácie, najmä na palube. Tie však zatiaľ zostávajú utajené. Pre interiér Citroën navrhol wellness v duchu salónika, kde si piati cestujúci budú môcť úplne pokojne oddýchnuť a cestovať. Vozidlo sa objaví na cestách v roku 2025.

Exit mobile version