Odhalenie novej generácie triedy CLA sa blíži. Zatiaľ sa môžeme na fotkách konceptu presvedčiť, ako by mohol tento kompaktný sedan vyzerať. Nové CLA bude predstavovať novú technologickú éru automobilky. Mal by to byť priamy konkurent Tesly Model 3.
Zboku vyzerá nové CLA veľmi povedome, s podobnými proporciami ako odchádzajúci model a rovnakou líniou strechy. Zadné svetlá sériového auta vyzerajú, že sa budú podobať tým z konceptu triedy CLA. CLA bude prvým zo štyroch úplne nových „vstupných luxusných“ automobilov Mercedes založených na novej architektúre MMA. Ďalšie tri modely budú náhradou za GLA, GLB a CLA Shooting Brake, pričom Mercedes si vybral toto portfólio v súlade s najväčším globálnym dopytom. To znamená, že súčasný hatchback triedy A nebude nahradený.
Viac druhov pohonu
Mercedes musí vyvíjať elektrické aj spaľovacie modely, pretože celosvetový dopyt po EV je na polovičnej úrovni, než sa pôvodne očakávalo. Aby sa predišlo tomu, že rad založený na MMA bude pre veľkú časť verejnosti nakupujúcej autá irelevantný, predseda predstavenstva Mercedesu Ola Källenius povedal: „Budeme mať na výber pre spotrebiteľov elektrické verzie, high-tech spaľovacie motory aj plug-in hybridy. Limuzína Mercedes CLA 2025 bude taká hi-tech, že bude „bezpečnejšia ako trieda S “, povedal predtým šéf značky pre Auto Express. Prezradil tiež, že úplne nové auto, predstavené minulý rok ako čisto elektrický koncept CLA, bude mať špičkové štvorvalcové motory. Mercedes bude pokračovať vo vývoji svojich mild-hybridných štvorvalcových benzínových a plug-in hybridných motorov, aby boli v súlade so sprísnenými európskymi emisnými predpismi, ktoré vstúpia do platnosti v najbližších rokoch.
Nabité technológiami
CLA bude stavať na všetkých potrebných hardvéroch. Kamerách, radaroch LiDAR, senzoroch a záložnými riadiacimi a brzdovými systémami zabudovanými do architektúry a pripravených na aktiváciu prostredníctvom aktualizácií softvéru Over The Air. Teoreticky to Mercedesu umožňuje rozšíriť používanie autonómnej jazdy do mestských oblastí. Mercedes je prvým výrobcom automobilov na svete, ktorý si nechal regulačnými orgánmi v Nemecku a niektorých štátoch USA schváliť asistovanú jazdu na úrovni 3.
Lepšia ako trieda S
„Automatizovaná jazda novej generácie v CLA bude najsofistikovanejším a najlepším asistenčným systémom, aký sme kedy urobili, a to so širokým rozpätím,“ povedal Källenius. “Aj keď je dnešná trieda S pravdepodobne najlepšia na svete, CLA ju porazí.” Aspoň dovtedy, kým do roku 2028 nepríde nová trieda S na aktualizovanej verzii dnešnej architektúry.
Elektrická verzia bude prelomová
Špecifikácia elektromobilov založených na MMA vyzerá vysoko konkurencieschopne. S elektrickou architektúrou 800 V (dvojnásobok oproti súčasným Teslám) by CLA mala byť schopná obnoviť takmer 400 kilometrov dojazdu za približne 15 minút na 300 kW DC verejnej nabíjačke. Mercedes skutočne predpovedá celkový dojazd presahujúci 740 kilometrov, a to vďaka najnovšej chémii akumulátorových článkov a efektívnemu elektrickému pohonu.