Ferrari F80 je vybavené najpokročilejším súborom technologických riešení, ktoré sú v súčasnosti k dispozícii na riadenie dynamiky vozidla vo všetkých možných podmienkach na ceste alebo okruhu. Aktívny systém odpruženia Ferrari je nepochybne jedným z ich ukážkových kúskov.
Systém sa vyznačuje nezávislým zavesením kolies poháňaným štyrmi 48V elektromotormi, usporiadaním dvojitého lichobežníka, aktívnymi vnútornými tlmičmi a hornými lichobežníkmi vytvorenými technológiou 3D tlače. Toto riešenie ponúka množstvo výhod, ako sú optimalizované usporiadanie, presnejšie ovládanie kolies, znížená neodpružená hmotnosť, žiadna požiadavka na stabilizátor a zavedenie špeciálnej funkcie korekcie uhla odklonu.
Tento systém spĺňa dve zdanlivo nezlučiteľné požiadavky – potrebu veľmi stabilnej jazdy na trati, kde je potrebné čo najviac minimalizovať zmeny svetlej výšky, a potrebu poddajnosti efektívne absorbovať nerovnosti na povrchu vozovky pri bežnej jazde. To znamená, že vozidlo sa môže pochváliť vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami na ceste a tiež dokáže optimálne riadiť prítlak vo všetkých možných podmienkach. Pri nízkych rýchlostiach systém uprednostňuje mechanické vyváženie a ovládanie ťažiska, zatiaľ čo so zvyšujúcou sa rýchlosťou systém riadenia svetlej výšky optimalizuje aerodynamickú rovnováhu v každom stave zákruty v súlade s aktívnym aero systémom.
Pri prudkom brzdení, napríklad pri vjazde do zákruty, minimalizuje ovládanie svetlej výšky odchýlky, aby sa zabránilo nestabilite spôsobenej prenosom hmotnosti smerom dopredu, ku ktorému by v tomto scenári zvyčajne dochádzalo. V zákrutách systém prispieva k zvýšeniu prítlaku, aby sa udržala optimálna rovnováha. Pri výjazde zo zákruty systém porovnáva tendenciu posúvania rovnováhy smerom dozadu, čím zachováva najlepšie možné podmienky pre trakciu všetkých štyroch kolies a stabilitu.
Ferrari FIVE
Ďalšou veľkou evolúciou je nový systém SSC 9.0 (Side Slip Control), ktorý využíva integrovanú funkciu FIVE (Ferrari Integrated Vehicle Estimator). Systém je založený na koncepte digitálneho dvojčaťa, matematického modelu, ktorý využíva parametre získané senzormi inštalovanými na aute na virtuálnu replikáciu jeho správania. Okrem odhadu uhla vychýlenia v reálnom čase nový systém odhaduje aj rýchlosť ťažiska vozidla, pričom každý vypočítava s presnosťou pod 1° a 1 km/h. FIVE tak zlepšuje výkon všetkých dynamických riadiacich systémov vo vozidle, vrátane napríklad trakčnej kontroly.
Hybridné hnacie ústrojenstvo F80 ponúka tri rôzne jazdné režimy: Hybrid, Performance a Kvalifikácia. Neexistuje žiadny režim eDrive, ktorý je k dispozícii na modeloch SF90 Stradale a 296 GTB, pretože s Ferrari F80 nie je možné jazdiť v plne elektrickom režime.
Brzdy
Brzdový systém vo Ferrari F80 predstavuje ďalšiu dôležitú inováciu: technológiu CCM-R Plus vyvinutú v spolupráci so spoločnosťou Brembo. Prijatie materiálov a technológií odvodených priamo zo skúseností Ferrari v motoristickom športe dalo tvar produktu s výrazne lepším výkonom ako akýkoľvek iný cestný karbónovo-keramický systém. CCM-R Plus používa dlhšie uhlíkové vlákna na výrazné zlepšenie mechanickej pevnosti (+100 %) a tepelnej vodivosti (+300 %) v porovnaní s riešením predchádzajúcej generácie. Brzdné plochy sú potiahnuté vrstvou karbidu kremíka (SiC), ktorý ponúka neuveriteľnú odolnosť proti opotrebovaniu. Kotúče spolupracujú s brzdovými doštičkami so špecifickou zmesou, ktorá zaisťuje mimoriadne konštantný koeficient trenia aj pri dlhodobom extrémnom používaní na okruhu.
Pneumatiky a asistenčné systémy
Dva výbery pneumatík, s variantmi Pilot Sport Cup2 a Pilot Sport Cup2R, obe ponúkané v rozmeroch 285/30 R20 a 345/30 R21, boli vyvinuté v spolupráci so spoločnosťou Michelin. Na maximalizáciu každodennej použiteľnosti je Ferrari F80 štandardne vybavené všetkými hlavnými asistenčnými funkciami ADAS, ktoré sú v súčasnosti k dispozícii: adaptívnym tempomatom s funkciou Stop & Go, automatickou núdzovou brzdou, upozornením na vybočenie z jazdného pruhu, asistentom udržiavania v jazdnom pruhu, automatickými diaľkovými svetlami, rozpoznávaním dopravných značiek a upozornením na ospalosť vodiča.
Technické údaje
Typ V6
Celkový objem 2992 ccm
Vŕtanie a zdvih 88 mm × 82 mm
Maximálny výkon 900 koní pri 8750 ot./min
Maximálny krútiaci moment 850 Nm pri 5550 ot./min
Maximálne otáčky motora 9000 ot./min (dynamický obmedzovač pri 9200 ot./min.)
Kompresný pomer 9,5:1
Dĺžka 4840 mm
Šírka 2060 mm
Výška 1138 mm
Rázvor 2665 mm
Rozchod vpredu 1701 mm
Rozchod vzadu 1660 mm
Suchá hmotnosť 1525 kg
Rozloženie hmotnosti 42,2 % vpredu / 57,8 % vzadu
Objem palivovej nádrže 63,5 litra
Objem batožinového priestoru 35 litrov
Maximálna rýchlosť 350 km/h
0–100 km/h 2,15 s
0–200 km/h 5,75 s
100-0 km/h 28 m
200-0 km/h 98 m