Porsche len pred niekoľkými dňami pri príležitosti 25. výročia modelu 911 GT3 predstavilo nový model, ktorý si aj v týchto časoch dokázal ponechať atmosférický šesťvalec s objemom 4,0 litra. Ľudia z Porsche však hovoria, že tento motor bude k dispozícii len krátko, nanajvýš do roku 2026.
Je to jeden z dvoch motorov Porsche, ktorý nemá preplňovanie alebo hybridný prvok. Vo vozidle Porsche 911 GT3 slúži od roku 2018 a nájdeme ho aj pod kapotou modelov 911 GT3 RS, 718 Cayman GT4 RS alebo 718 Spyder RS. Andreas Preuninger však v rozhovore pre britský Autocar naznačil, že pokiaľ nepríde zásadná zmena v technickom riešení motora, atmosférické jednotky po roku 2026 už vo vozidlách značky Porsche neuvidíme.
V roku 2026 totiž vstúpia do platnosti emisné normy Euro 7 a bez elektrifikácie alebo bez použitia turbodúchadla bude prakticky nemožné splniť tieto nové normy s atmosférickým motorom takého vysokého výkonu. Budúce športové modely by tak mohli prejsť napríklad na hybridnú motorizáciu používanú v Porsche 911 GTS. Aj konkurencia ako Lamborghini alebo Ferrari využíva hybridné pohony. Medzigeneračne však motor musel prejsť určitými úpravami, produkuje menej oxidov dusíka, menej emisií pevných častíc, no stále pritom dokáže točiť otáčky nad 9000 ot./min, má maximálny výkon 510 koní a najvyšší krútiaci moment 450 Nm.
Porsche 911 GT3 ako vyhľadávané cestné športové vozidlo môže byť okorenené balíkom Weissach, ktorý vozidlo viac prispôsobí jazde na okruhoch. Nové modely Porsche 911 GT3 sa vyznačujú vylepšeným dizajnom a prispôsobenou aerodynamikou.
Dizajn
V oboch variantoch nanovo tvarovaný predný difúzor, prepracovaný tvar spojlera a upravené lamely na spodku zvyšujú prítlak a optimalizujú prúdenie vzduchu. Prepracované svetlomety Matrix LED kombinujú všetky svetelné funkcie modelu 911 a eliminujú potrebu ďalších svetiel v prednom nárazníku. To umožňuje zväčšenú plochu prívodu vzduchu. V zadnej časti je prepracovaný difúzor, zadné krídlo, vstupy vzduchu a zadné veko. 911 GT3 sa štandardne dodáva so športovými pneumatikami 255/35 ZR 20 (vpredu) a 315/30 ZR 21 (vzadu) s vylepšenou priľnavosťou na mokrom povrchu.
So zmenou modelu Porsche ešte jasnejšie definuje varianty 911 GT3. Prvýkrát bude balík Touring dostupný hneď od uvedenia na trh. Označenie Touring Package pochádza z variantu výbavy 911 Carrera RS 2.7 ešte z roku 1973. 911 GT3 s balíkom Touring sa zaobíde bez pevného krídla a zachováva tak nadčasovo elegantnú líniu 911. S balíkom Touring si dokonca môžete vybrať, či do vozidla chcete nainštalovať aj zadné sedadlá alebo nie. Nové ľahké hliníkové kolesá striebornej farby znižujú v porovnaní s predchádzajúcim modelom neodpruženú hmotu o viac ako 1,5 kg na kus. Voliteľne sú k dispozícii horčíkové kolesá s balíkom Weissach alebo balíkom Leichtbau, ktoré šetria ďalších deväť kilogramov. V najľahšej konfigurácii váži Porsche 911 GT3 len 1 420 kilogramov.
Motor a interiér
4,0-litrový atmosférický motor bol navrhnutý pre súčasné, výrazne prísnejšie normy. Je preto vybavený dvoma filtrami pevných častíc a štyrmi katalyzátormi. 7-stupňová dvojspojková prevodovka (PDK) aj 6-stupňová manuálna prevodovka majú o osem percent kratší prevodový pomer. Porsche 911 GT3 zrýchli na 100 km/h za 3,4 sekundy s PDK a dosiahne maximálnu rýchlosť 311 km/h (manuálna prevodovka: 3,9 s; 313 km/h).
Pre nové Porsche 911 GT3 je na želanie dostupné ľahké športové sedadlo so sklopným operadlom a plášťom sedadla z CFRP. Sedadlo je vybavené integrovaným hrudníkovým airbagom, elektrickým nastavením výšky a manuálnym pozdĺžnym nastavením. Ako voliteľná výbava je k dispozícii trojstupňové vyhrievanie sedadiel. Časť polstrovania opierky hlavy je možné odobrať. To zlepšuje ergonómiu pre väčšinu vodičov pri nosení prilby počas používania na okruhu. Ako alternatívu si môžete objednať adaptívne športové sedadlá Plus s elektrickým nastavovaním v 18 smeroch.
Čierny dvojmiestny štandardný kokpit v 911 GT3 vychádza z dizajnu súčasných modelov 911. Na rozdiel od modelov Carrera sa však 911 GT3 neštartuje tlačidlom, ale stále má otočný spínač zapaľovania. Voliteľne dostupná ochranná tyč proti prevráteniu demonštruje blízkosť k motoršportu. Digitálny prístrojový panel v strede podporuje vodiča jasne štruktúrovaným konceptom displeja a ovládania. Vďaka kontrastnej farebnej schéme je možné rýchlo prečítať otáčkomer a stopky. Režim zobrazenia „Track Screen“ redukuje digitálne zobrazenia naľavo a napravo od otáčkomera na kľúčové údaje o pneumatikách, oleji, a palive a signalizuje vodičovi optimálny čas radenia prostredníctvom blikania. Na želanie je možné otočiť displej otáčkomera tak, aby obmedzovač otáčok pri 9 000 ot./min sa nachádzal na 12. hodine.