startstop

V roku 2027 o spaľovacích motoroch nechceli ani počuť. Zmenili postoj

Foto: Jakub Šuplata

Prechod na elektrické vozidlá sa rozhodne nevyvíja podľa plánu. Automobilky posúvajú svoje elektrické plány a niektoré kompletne menia svoju stratégiu.

Jednou z týchto automobiliek je aj Alfa Romeo. Tá už v roku 2021 oznámila, že do 2027 sa vo väčšine Európy, v Severnej Amerike a Číne stane čisto elektrickou značkou. Dnes sa však píše október 2024 a všetko je úplne inak. Šéf Alfy Jean-Philippe Imparato totiž naznačil, že pôvodný plán sa nemusí uskutočniť. Spaľovacie motory pravdepodobne ostanú v ponuke značky oveľa dlhšie.

Foto: Alfa Romeo

Nové Stelvio a Giulia možno nebudú len elektrické

Imparato v rozhovore pre Auto Express uviedol, že ak si to bude vyžadovať trh a zákazníci, budúci generálny riaditeľ Alfy Romeo Santo Ficili „má dostatok flexibility“ na to, aby prijal univerzálnejšiu paletu pohonných jednotiek pre nové generácie modelov Stelvio a Giulia. Tie mali byť pôvodne výlučne elektrické, no v konečnom dôsledku tomu tak nemusí vôbec byť. Ak sa čisto elektrické verzie nebudú dostatočne dobre predávať, oba modely by mohli dostať aj varianty so spaľovacím motorom.

Takýto scenár by bol možný najmä vďaka novej platforme Stellantisu STLA. Koncern ju označuje ako architektúru pre elektromobily, no zároveň je kompatibilná aj so spaľovacími agregátmi. Okrem Alfy na nej postavia nové modely aj Dodge, Chrysler či Maserati.

Foto: startstop.sk, Jakub Šuplata

V roku 2027 príde nová vlajková loď

Nová generácia modelu Stelvio príde na trh už budúci rok a úplne nová Giulia bude nasledovať v roku 2026. Imparato nedávno pre Autocar povedal, že väčšie SUV by sa malo objaviť v roku 2027 ako nová vlajková loď, ktorej kľúčovým trhom bude Severná Amerika. Taktiež bude postavené na platforme STLA, takže by sa mohli objaviť aj spaľovacie verzie.

Cieľom je však stále predstaviť elektrické modely Stelvio a Giulia. „Ak sa súčasný globálny ekosystém nezmení, [Giulia] bude na 100 % elektrická. Ak uvidím, že sa mení, alebo že nezodpovedá tomu, čo chcem, nie je problém prispôsobiť sa prostredníctvom alternatívnych pohonov,“ povedal Imparato.

Foto: Jakub Šuplata

Podľa informácií od investora Stellantisu ponúkne elektrická Giulia dojazd minimálne 800 km, pričom kapacita batérie sa bude pohybovať od 85 kWh do 118 kWh. Nová Giulia by tak mala mať jeden z najdlhších dojazdov na trhu. Podľa všetkého bude mať aj najlepšiu úroveň rýchleho nabíjania v triede. Za minútu by malo byť možné nabiť až zhruba 32 km dojazdu. Zatiaľ však nie je zrejmé, pri akom nabíjacom výkone.

Exit mobile version