Domov SPRÁVY News Subaru pripravuje hybrid. Wau, to bude dojazd, ale príde o 4×4?

Subaru pripravuje hybrid. Wau, to bude dojazd, ale príde o 4×4?

Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Ak chce japonská značka Subaru zostať v Európe konkurencieschopná aj v roku 2025, musí pridať v elektrifikácii svojho portfólia. A urobí tak pre spotrebiteľov veľmi zaujímavým a lákavým spôsobom – nasadením full-hybridného pohonného systému. 

Subaru Crosstrek je zdvihnutým hatchbackom s mimoriadne talentovaným pohonom 4×4, ktorý pokračuje v úspešnej misii počatej modelom Impreza XV. Ak sa pozriete do slovenského cenníka, tak zistíte, že Crosstrek nielenže zlacnel o 2000 €, ale aj to, že nad výberom motorizácie nestrávite príliš veľa času. K dispozícii je totiž iba jedna mild-hybridná pohonná jednotka e-BOXER, teda 2,0-litrový štvorvalec s priamym vstrekovaním, spárovaný s elektromotorom v rámci bezstupňovej prevodovky Lineartronic. To by sa však už na budúci rok malo zmeniť. Subaru totiž ešte tento rok odhalí podrobnejšie informácie o novej hybridnej jednotke. Tá bude využívať atmosférický 2,5-litrový motor prispôsobený pre hybridné aplikácie, ktorý bude mať výkon okolo 160 koní. A práve Crosstrek by mal byť prvý, ktorý nový hybrid privíta do svojich útrobách.

Subaru Crosstrek pri jazere
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

Čo o ňom vieme

Subaru sa údajne chystá do Crosstreku namontovať aj väčšiu nádrž, takže dojazd vozidla na jedno natankovanie by mal byť blízko hranice 1000 km. Hybridný systém bude využívať dva elektromotory. Jeden bude poháňať priamo kolesá a druhý bude slúžiť ako generátor. Ten prvý by mal disponovať výkonom okolo 120 koní. Celkový systémový výkon zatiaľ v Subaru držia v tajnosti až do oficiálnej premiéry. Tlačová správa zatiaľ hovorí iba to, že “trakčný elektromotor bude slúžiť ako hlavný zdroj energie v širokej škále jazdných situácií”. Z toho jasne vyplýva, že Subaru použije sériovo-paralelný systém, takže na pohon vozidla poslúži elektromotor aj spaľovací motor, prípadne kombinácia ich výkonu. Na elektrickú energiu bude možné prejsť nanajvýš niekoľko kilometrov, pretože len 1,1 kWh batéria toho viac neumožní. Batéria bude uložená pod podlahou batožinového priestoru. Keďže ide o nový projekt, očakávame, že batéria bude ľahká a bude oplývať dlhou životnosťou. 

interiér automobilu Subaru Crosstrek
Foto: startstop.sk, Marek Gorozdos

A azda to najpodstatnejšie – nie, Subaru Crosstrek inštaláciou plne hybridného pohonu nepríde o výhody 4×4. Na bližšie technické podrobnosti si budeme musieť počkať do záveru tohto roka. Informáciu o výkonnom hybridnom pohone s nižšou spotrebou a dlhším dojazdom však pod kapotou vozidiel značky Subaru rozhodne vítame.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMotor1.com
Predchádzajúci článokAký je rozdiel medzi PZP a havarijným poistením? Vyhnite sa chybe
Nasledujúci článokRecyklácia batérií naberie nový rozmer. Mercedes otvoril novú supertováreň