Domov SPRÁVY News CEO Fordu priznal, že v súkromí už pol roka jazdí na čínskom...

CEO Fordu priznal, že v súkromí už pol roka jazdí na čínskom elektromobile

Foto: Ford

Generálny riaditeľ Fordu Jim Farley v rozhovore pre Everything Electric Show, ktorý bol na Youtube zverejnený v pondelok, priznal, že už mesiace jazdí na čínskom elektromobile Xiaomi SU7 a neplánuje s tým prestať.

V septembri Jim Farley vyhlásil, že čínski výrobcovia elektromobilov sú pre americké značky „existenčnou hrozbou“. Zdá sa, že toto konštatovanie vyplýva z jeho niekoľkomesačnej skúsenosti. Jim Farley v poslednom období navštívil Čínu dvakrát. “Za posledné dva roky som mal dve cesty do Číny, ktoré boli doslova zjaveniami,” povedal. Po tej poslednej si nechal doviezť elektromobil Xiaomi SU7. “Na západe naše spoločnosti vyrábajúce mobilné telefóny nemajú divíziu automobilov. V Číne však Huawei aj Xiaomi, dve najväčšie spoločnosti vyrábajúce mobilné telefóny, automobily vyrábajú.” A to veľmi úspešne, na elektromobil Xiaomi SU7 sa momentálne čaká približne 6 mesiacov.

Foto: Xiaomi

Xiaomi je priemyslový gigant a spotrebiteľská značka, ktorá je oveľa silnejšia ako väčšina automobilových spoločností,“ dodal Farley. “O konkurencii nerád hovorím, ale jazdím na Xiaomi už šesť mesiacov a nechcem sa ho vzdať.” Farley taktiež zdôrazňuje, že čínsky trh s elektrickými vozidlami je približne 20-krát väčší ako v USA alebo v Európe. Celý rozhovor si môžete vypočuť TU.

Ford CEO Jim Farley's Fascinating 'Take' On Taking On Chinese Car Companies...

Xiaomi SU7

Prvý elektromobil od Xiaomi, model SU7, bol na trh uvedený na prelome rokov 2023 a 2024. Vedenie spoločnosti pri slávnostnej premiére vyhlásilo, že do 20 rokov sa chce zaradiť medzi TOP 5 najväčších výrobcov automobilov. Xiaomi SU7 sa výrazne inšpiruje Porsche Taycan, čo sa týka dizajnu, proporcií aj dynamiky, avšak za podstatne nižšiu cenu. Kým Xiaomi má v podstate vypredané na dlhé mesiace dopredu, predaj Porsche Taycan v Číne postupne klesá.

ssangyong-torres-evx
Foto: Xiaomi

Xiaomi SU7 sa predáva v dvoch verziách. Základná má pohon zadných kolies s interne vyvinutým elektromotorom s výkonom 220 kW a 400 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,3 sekundy. Vďaka 73,6 kWh batérii prejde na jedno nabitie 668 km (CLTC). Výkonnejšia verzia Max disponuje dvoma elektromotormi s o systémovým výkonom 425 kW a 838 Nm. Na stovku zrýchli už za 2,8 sekundy. S NMC batériou s kapacitou 101 kWh dokáže na jedno nabitie prejsť až 800 km (CLTC). Už za 10 minút sa dokáže nabiť na dojazd 390 km, čo je viac ako v prípade modelu Tesla Model S Plaid.

Foto: Xiaomi
Treba tiež poznamenať, že pod vývojom sú podpísaní skúsení inžinieri a konštruktéri z európskych automobiliek. SU7 navrhol tím okolo Li Tianyuana, šéfa dizajnu Xiaomi, ktorý do spoločnosti prišiel z BMW. V ňom bol zodpovedný za koncept i Vision Circular a sériové elektromobily BMW iX a i7. Dizajnérom exteriéru je James Qiu, ktorý do Xioami prišiel z Mercedesu, v ktorom sa postaral o dizajn konceptu Vision EQXX.
Najnovším elektromobilom od Fordu, ktorý sa dostane aj na európske cesty, je E-Tourneo Courier. Rodinný van sa radí medzi cenovo dostupnejšie rodinné elektrické autá, čomu je prispôsobená aj technika. Ford E-Tourneo Courier má len 43 kWh batériu, ktorá vystačí na dojazd 288 km. Na pohon slúži elektromotor s výkonom 100 kW a krútiacim momentom 290 Nm. Za 10 minút nabíjania sa batéria nabije na dojazd 100 km.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJEverything Electric Show
Predchádzajúci článokKarta sa otáča, hybridov sa predáva viac ako benzínových áut
Nasledujúci článokHrozí Audi krach? Ich problémy sú oveľa hlbšie

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here