Indian je ikonický americký výrobca motocyklov a medzi jej najvznešenejšie cestovné motocykle patrí model Challenger.
Ak chcete v jednej stope prekonávať stovky kilometrov, s Indian Challenger ste na správnej adrese. Pohodlie na ceste rozdáva plnými dúškami a jazda s ním je skutočne vzrušujúca. Srdcom tohto “autobusu” je dvojvalec s usporiadaním valcov do V s objemom 1768 centimetrov kubických a výkonom 122 koní. Za taký motor by sa nemusel hanbiť ani súčasné mestský crossover, veď krútiaci moment motora dosahuje až 178 Nm. Aj keď dokáže byť nežný a pokojný, tak svoju povahu vie v okamihu zmeniť. Na každé pridanie plynu reaguje rýchlo a pokojného baránka sa tak stane zbesilý vlk, ktorému môžete vyprášiť kožuch po vypnutí kontroly trakcie. Na to, akým veľkým motocyklom Challenger je, je s ním veľká zábava.
Úprimne, hneď ako sme si na seba trochu zvykli a nabral som odvahu kontrolu trakcie vypnúť, začala tá pravá zábava. Ako rýchlo stúpala hladina môjho nadšenia, tak rýchlo mizla aj vzorka zo zadnej pneumatiky. Lebo pri každom rozjazde mi Indian šepotal – pridaj a hraj sa!
Má to zvuk
O prenos krútiaceho momentu sa stará šesťstupňová prevodovka. Spojka ide trochu tuhšie, zato ale je presná. Motocykel bol vybavený aj príplatkovým výfukom Dr. Jekyl & Mr. Hyde s klapkou. A popravde, mal som ju otvorenú snáď stále. O krotenie bujarej zábavy sa vpredu starajú dva dvojité kotúče s priemerom 320 milimetrov so štvorpiestikovým strmeňom od spoločnosti Brembo a vzadu 298-milimetrový kotúč s dvojpiestikovým strmeňom.
Aj napriek váhe 381 kg, ktorú teda je na ceste cítiť, nie sú brzdy poddimenzované a bezpečne Challenger zastavia aj v krízovejších situáciách. O pohodlie sa stará predná USD vidlica a zadný tlmič od FOX. Podvozok je ladený na pohodlie a na hltanie kilometrov. Ani po celom dni v jej sedle sa nezosadne s pocitom únavy, ale skor s nadšením a úsmevom na tvári. Za elektricky nastaviteľným štítom sa skrýva dvojica ručičkových budíkov, ktorým sekunduje veľký sedempalcový dotykový displej.
Všetok komfort na dlhé cesty
Ako sa na moderný stroj patrí, je nabitý elektronikou – tempomat, ukazovateľ tlaku v pneumatikách, kontrola trakcie, bezkľúčové štartovanie, Bluetooth, Apple CarPlay, kvalitné audio – to všetku tu, samozrejme, nesmie chýbať. Úložných priestorov tu je dostatok. Od dvoch priehradiek pod riadidlami až po bočné kufre, v ktorých je miesta na rozdávanie a zvládnu aj bežný nákup či zbalenie na motovýlet. Posed je uvoľnený a vďaka väčšiemu štítu počas jazdy na mňa nefúkalo ani vo vyšších rýchlostiach.
Aj keď je Challenger stroj určený na pohodlnú a skôr pomalú jazdu, dokáže sa pohybovať svižne aj v zákrutách ponaháňať naháče. Hoci v náklonoch s nimi krok rozhodne držať nebude, jazdca odmení väčšou zábavou, a ak si nedáte pozor, tak aj driftom. S radosťou sa púšťa do každej zákruty a aj napriek rozmerom a váhe je Challenger príjemne ovládateľný a agilný. Jednoducho, každý kilometer si dokážete užiť. Či to budú rýchle prejazdy zákrutami, alebo uvoľnená jazda tými najkrajšími okresnými cestami so strhujúcimi výhľadmi, Challenger vyššiu nadobúdaciu cenu kompenzuje nezabudnuteľnými zážitkami.
Kolesami nadol priatelia.
NÁZOV: Indian Challenger
MOTOR: 1768 cm³
HMOTNOSŤ: 381 kg
VÝŠKA SEDLA: 672 mm
CENA: 33 390 €