Domov SPRÁVY News Čínska značka, ktorá valcuje predaje v Španielsku, prichádza do Česka

Čínska značka, ktorá valcuje predaje v Španielsku, prichádza do Česka

Omoda 5
Foto: Omoda

Čínske značky postupne rozširujú svoj biznis aj o krajiny mimo západnej Európy. Do Česka prichádzajú prvé modely Omoda a Jaecoo. Obe patria pod koncern Chery a zastupovať ich bude spoločnosť Grand Automotive Central Europe.

Tá v Česku zastupuje automobilku Nissan. Značka Omoda sa našim susedom predstaví so SUV Omoda 5 a jej elektrickou verziou E5. Jaecoo bude zasa predávať model 7. Značke Omoda sa darí predovšetkým na španielskom trhu, ktorý na rozdiel od Nemecka, Francúzska alebo Talianska vykazuje rast predaja automobilov. Koncern Chery tu dokonca uvažuje aj nad stavbou továrne. Elektromobily aj s batériami by sa tu mali vyrábať od jesene 2025.

Španielsko však nebude jedinou krajinou, v ktorej koncern Chery plánuje investície. Tretí najväčší čínsky výrobca automobilov uvažuje nad stavbou alebo kúpou fabriky v Taliansku. Aktuálne tu už buduje vývojové centrum. Chery sa orientuje na oblasť Turína, ktorá je rodiskom automobilového dizajnu. Chery v súčasnosti prostredníctvom značiek Omoda a Jaecoo pôsobí na 32 zahraničných trhoch, na ktorých má vybudovaných približne 900 predajných miest. Od začiatku zahraničnej expanzie po roku a pol koncern predal už 350-tisíc vozidiel. Aktuálne predáva mimo Čínu približne 20-tisíc vozidiel mesačne.

Chery Omoda 5
Foto: Omoda

Dobrý štart v Európe

Na španielsky trh vstúpila značka Omoda vo februári tohto roka. Už za prvý mesiac predala 200 vozidiel, do pol roka bola prekročená hranica 3000 kusov. Napríklad v auguste Omoda predala 744 áut, čo bolo viac ako napríklad Tesla, Jeep alebo Fiat. V Taliansku sa za prvý mesiac od uvedenia na trh predalo 500 áut. Zákazníkov najviac láka model Omoda 5. Ide o kompaktné SUV typu Nissan Qashqai s vonkajšími rozmermi 4400 x 1830 x 1588 mm  rázvorom dlhým 2630 mm. S benzínovým štvorvalcom s objemom 156 koní a najvyšším krútiacim momentom 230 Nm stojí od 28-tisíc eur. Vozidlo sa pritom dodáva výhradne s prevodovkou typu CVT.

Expanzia na európske trhy ide pomalšie, ako predpokladali pôvodné plány. Príprava a školenia pracovných tímov totiž zaberá viac času. Aktuálne sú v príprave vstupy na trhy vo Francúzsku, Nemecku či Grécku.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.7 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokOkná sú prežitok. Hyundai pripravuje divokého nástupcu i20 N
Nasledujúci článokKedy príde Tesla Roadster? Elon Musk vyslovil záhadné slová