startstop

Majú smolu. Skupina šoférov si za volant tohto Porsche nesadne

Detail loga manuálnej prevodovky na bočnom skle vozidla Porsche 911 Carrera T

Foto: Porsche

Porsche predstavuje modernizované kupé 911 Carrera T. Je špecifické tým, že sa bude predávať výhradne s manuálnou prevodovkou, takže vodiči, ktorí majú vodičský preukaz len na vozidlá s automatickou prevodovkou, majú jednoducho smolu.

Po prvýkrát je verzia Carrera T dostupná aj ako kabriolet. Charakteristickým znakom modelu T je hľadanie spôsobov, ako znížiť hmotnosť vozidla. Aj preto je toto vozidlo vybavené len manuálnou prevodovkou. Najľahšia konfigurácia Porsche 911 Carrera T váži iba 1 478 kilogramov. To je o viac ako 40 kg menej ako súčasné Porsche 911 Carrera. Písmeno „T“ v názve znamená Touring a v značke Porsche toto označenie siaha až k homologizácii 911 T ako cestovného auta v roku 1968. Prvý model 911 T sa vyrábal do roku 1973. Od roku 2017 je 911 Carrera T späť v modelovom rade 911 Carrera medzi Carrera a Carrera S.

Foto: Porsche

Porsche 911 Carrera T poháňa 3,0-litrový šesťvalcový motor typu boxer s dvojitým turbodúchadlom. Poskytuje výkon 290 kW (394 k) a krútiaci moment 450 Nm. Hnaciu silu prenáša na zadnú nápravu šesťstupňová manuálna prevodovka s funkciou automatických medziplynov. So štandardným balíkom Sport Chrono Package Carrera T Coupé zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy (kabriolet: 4,7 sekundy). Maximálna rýchlosť je 295 km/h, respektíve 293 km/h.

Foto: Porsche

V súlade so zvýšeným výkonom v porovnaní s predchodcom má Carrera T väčší brzdový systém s kotúčmi s priemerom 350 milimetrov a šesťpiestikovými pevnými strmeňmi vpredu. Porsche po prvýkrát vybavilo 911 Carrera T riadením zadnej nápravy. Adaptívny športový podvozok PASM je znížený o 10 mm. 911 Carrera T má 20-palcové disky kolies vpredu a 21-palcové vzadu s pneumatikami 245/35 ZR20 vpredu a 305/30 ZR21 vzadu.

Exit mobile version