Domov SPRÁVY News Zákazníci stále chcú spaľovacie motory. Veľká automobilka investuje do ich vývoja milióny

Zákazníci stále chcú spaľovacie motory. Veľká automobilka investuje do ich vývoja milióny

Foto: Porsche

Predaje elektromobilov sa v Európe vôbec nevyvíjajú podľa plánov. Automobilky preto menia svoje stratégie aj vyjadrenia.

Porsche patrilo k zástancom elektromobilov a aj svoju budúcnosť plánovalo týmto smerom. V roku 2022 sme dokonca z úst predstaviteľom automobilky počuli, že do konca dekády budú elektrické vozidlá tvoriť až 80 % ich ročných predajov. Medziročné poklesy predajov a nižší než očakávaný dopyt ich však donútili trochu zmeniť rétoriku. Po novom Nemci tvrdia, že ich pôvodný plán stále platí, no už dodávajú, že bude závisieť od nálady spotrebiteľov a teda dopyte po elektrických vozidlách. Zároveň tiež priznali, že veci nejdú úplne podľa plánu. Stále sa tak musia orientovať aj na spaľovacie motory.

Vrásky na čele im robí aj Čína

Predstavitelia značky to prezradili v rámci otázok a odpovedí počas konferenčného hovoru ohľadom predajov v treťom štvrťroku 2024. Podľa finančného riaditeľa Porsche Lutza Meschkeho je pre nich veľkou výzvou aj situácia v Číne. Ako dobre vieme, čínske elektromobily naberajú na kvalite a v porovnaní s európskou konkurenciou sú výrazne lacnejšie. Číňania sa navyše ani netaja tým, že chcú biť lídrami na trhu s elektrickými vozidlami. Pre Európu či Ameriku tak predstavujú nemalú hrozbu.

Porsche 911 GT3 pri jazde na okruhu
Foto: Porsche

Zákazníci chcú spaľovacie motory

Aj vďaka čínskym automobilkám pozoruje Porsche v Spojených štátoch amerických a Európe spomalenie prechodu na elektrický pohon a taktiež neuspokojivý dopyt. Svoj podiel na tom však majú aj spaľovacie motory, o ktoré je stále obrovský záujem. „Veľa zákazníkov v prémiovom/luxusnom segmente sa orientuje na vozidlá so spaľovacím motorom. Je tu jasný trend v tomto smere,“ povedal Lutz Meschke.

Finančný riaditeľ značky následne potvrdil, že z tohto dôvodu dajú ľuďom to, čo chcú. Modernizujú ako plug-in hybridné, tak aj benzínové modely portfólia. Vedenie Porsche dáva oddeleniu výskumu a vývoja flexibilitu, aby mohlo pracovať na viacerých riešeniach pohonu vrátane „nových derivátov elektrifikovaných vozidiel so spaľovacím motorom“. Porsche tak otvorene tvrdí, že bude aj naďalej investovať do modelov so spaľovacím agregátom.

Porsche Macan
Foto: Porsche

Čaká nás niekoľko elektrických modelov

Na elektromobily však Nemci rozhodne nezanevierajú. V ponuke už nájdeme plne elektrický Macan či Taycan, ktoré budúci rok doplní aj elektrický nástupca modelu 718. Na ceste je aj nová, taktiež elektrická generácia Cayenne, no a nasledovať ju bude kompletne nové 7-miestne SUV, ktoré v súčasnosti poznáme pod kódovým označením “K1”.

Spolu s vyššie spomenutými elektromobilmi však Porsche v blízkej budúcnosti predstaví aj ďalší facelift tretej generácie Cayenne, ktorý si ponechá motor V8 a bude niekoľko rokov koexistovať so svojim elektrickým súrodencom. Rovnaký scenár čaká aj novú Panameru. Značka síce plánuje novú generáciu, ktorá bude elektrická, no v ponuke Panamera ostane aj so spaľovacím motorom.

spaľovacie motory zostanú prítomné aj v modely Porsche Panamera
Foto: Porsche

Rozhodnutie Porsche pokračovať vo vývoji spaľovacích modelov nie je veľmi prekvapivé a rozhodne sa javí ako správne. Automobilky totiž pozorujú rastúci trend dopytu po vozidlách so spaľovacím motorom a naopak pokles v oblasti EV. Takmer všetci európski výrobcovia tak posunuli svoje elektrické plány a otvorene priznávajú, že so spaľovacími motormi budú pokračovať dlhšie ako pôvodne plánovali.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJPorsche
Predchádzajúci článokFord Kuga je lepší vo všetkých smeroch, hybridný pohon mu pristane
Nasledujúci článokÚplne nová Škoda s benzínovým trojvalcom za 8 600 eur

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here