Škoda Kylaq je absolútna novinka na poli superkompaktných vozidiel. Je poháňaná benzínovým trojvalcom 1,0 TSI a štandardne je vybavená viac ako 25 prvkami aktívnej a pasívnej bezpečnosti.
Nie je žiadnym tajomstvom, že Škoda rozvíja svoje aktivity na indickom trhu. Pre tento trh vyvíja špeciálne vozidlá, ktoré sa nepredávajú nikde inde na svete. Z podobného súdka je aj nový model Kylaq, s ktorým Škoda vstupuje do segmentu vozidiel s dĺžkou do 4 metrov, ktorý tvorí takmer 50 % predajov na indickom automobilovom trhu. Škoda Kylaq sa tak nebude predávať v Európe.
Škoda Kylaq je vozidlo určené pre indický trh navrhnuté a vyrábané v Indii. Ide o nový základný model značky na tamojšom trhu. Je to zároveň prvé indické vozidlo s novým dizajnovým jazykom značky Modern Solid, ktorý sme mohli na sériovom vozidle vidieť napríklad aj v prípade európskeho elektromobilu Elroq.
Vďaka svetlej výške 189 milimetrov je Kylaq pripravený ako na cestovanie po meste, tak aj na výlety mimo spevnené cesty. Dĺžka vozidla je 3 995 mm, šírka 1 783 mm a výška 1 619 mm. Rázvor dosahuje dĺžku 2 566 mm. Na pohon bude slúžiť výhradne benzínový motor 1,0 TSI s výkonom 85 kW a krútiacim momentom 178 Nm prenášajúcim sa na predné kolesá. Zákazník však bude mať na výber, či si zvolí šesťstupňovú manuálnu alebo šesťstupňovú automatickú prevodovku. Škoda Kylaq dosahuje maximálnu rýchlosť 188 km/h a s manuálnou prevodovkou zrýchli z 0 na 100 km/h za 10,5 sekundy.
Najväčší kufor v segmente
Škoda Kylaq je zároveň tretím modelom značky Škoda postaveným na platforme MQB-A0-IN, ktorú pre indických zákazníkov vyvinuli tímy v Indii s komplexnou podporou kolegov v Česku. Automobil bude k dispozícii od začiatku roka 2025 v piatich odtieňoch lakovania, vrátane výraznej zlatej Olive, ktorá má premiéru práve na modeli Kylaq.
Pri pohľade na Kylaq neprekvapí vysoká úžitková hodnota, ktorou sú automobily značky Škoda povestné. Batožinový priestor je s objemom 446 litrov suverénne najväčší vo svojom segmente. Po sklopení zadných sedačiek ho je možné zväčšiť až na 1 265 litrov. K dispozícii je aj rad úložných priestorov v duchu Simply Clever, jedným z nich je napríklad vyhradený úložný priestor na odkladacie plató. Ďalšie úložné priestory sa nachádzajú vo všetkých dverách a na stredovej konzole. Kylaq je navyše vybavený háčikmi na tašky, držiakmi na fľaše, háčikmi na kabáty, držiakmi na parkovacie lístky a vreckom na telefón na zadnej strane predných sedadiel.
Výbava dospelého auta
Škoda Kylaq prináša do Indie na trhu malých automobilov do 4 metrov aj niekoľko noviniek v oblasti výbavy. Predné sedadlá môžu byť ventilované a nastaviteľné v 6 smeroch. V spojení s automatickou klimatizáciou Climatronic poskytujú tieto odvetrávané sedadlá optimálny komfort v prostredí, ktoré sa stretáva s extrémnymi horúčavami. Vybrané varianty sú taktiež vybavené elektricky ovládaným strešným oknom, ktoré je medzi indickými zákazníkmi veľmi žiadané. Medzi ďalšiu výbavu na prianie sa radí tempomat, ovládacie prvky radenia pod volantom pre šesťstupňovú automatickú prevodovku a sedadlá potiahnuté umelou kožou.
Interiér je k dispozícii v jednofarebnom alebo dvojfarebnom prevedení a nijak sa neodlišuje od vozidiel predávaných v Európe. Škoda Kylaq je vybavená centrálnym displejom infotainmentu s uhlopriečkou 10,1 palca s bezdrôtovým pripojením k systémom Android Auto a Apple CarPlay. Virtuálny kokpit s uhlopriečkou 8 palcov poskytuje jasný a intuitívny prehľad o kľúčových jazdných údajoch. Základná cena vozidla je stanovená na 789 000 indických rupií, čo je v prepočte 8 600 eur.
Na Mesiac a späť
Vozidlo pred uvedením na trh prešlo rozsiahlym testovaním, počas ktorého najazdilo v indickom prostredí viac než 800 000 kilometrov. Testovanie prebiehalo pri teplotách od -10 °C až do +85 °C a v nadmorských výškach do 3 000 metrov nad morom. Stovka náhodne vybraných kusov prešlo aj intenzívnymi testami vodeodolnosti, pri ktorých čelilo 25-30 litrom vody za minútu/m². Cieľom bolo potvrdenie nulového prenikania vody v extrémnych podmienkach monzúnových dažďov.
Škoda Kylaq bude produkovaná v závode Chakan. V ňom 30 % (18,5 MW) elektrickej energie pochádza zo solárnych zdrojov. Cieľom spoločnosti je zvýšiť tento podiel na 75 % do roku 2026. Okrem toho je závod pri nakladaní s vodou natoľko šetrný, že vracia viac vody, než sám spotrebuje.