Prezident Suzuki naznačil, že značka nemá v pláne postaviť elektrickú alebo hybridnú verziu modelu Jimny, pretože elektrifikácia pohonu 4×4 by ho “zničila”.
Značka plánovala elektrického nástupcu, no prezident japonskej automobilky Toshihiro Suzuki nedávno pre Autocar naznačil, že pri čakaní na malé SUV s batériou by sme rozhodne nemali zadržiavať dych. “Čo sa týka elektrickej verzie, myslím si, že by zničila to najlepšie, čo Jimny ponúka. A podľa môjho názoru je jeho kľúčovým prvkom nízka hmotnosť,” povedal Suzuki. A dodal ešte, že Japonci nepočítajú s hybridným variantom, ktorý by priniesol rovnaké problémy.
Iba ako N1
Suzuki Jimny sa stiahlo z trhu v roku 2020, potom sa ale automobil vrátil vo verzii N1, teda bez zadného radu sedadiel. To samo o sebe uberalo na jeho príťažlivosti, ale záujem zostal značný. Od tohto roku sú však v platnosti aj nové predpisy týkajúce sa okrem iného kybernetickej bezpečnosti, ktorú Japonci už nedokázali nijako obísť. Jimny si tak už nemôžete môcť kúpiť vôbec. V roku 2020 sa objavili výzvy na jeho vrátenie späť do Európy, ale prísne emisné predpisy v skutočnosti znamenali, že sa bude môcť vrátiť iba s elektrifikovanou pohonnou jednotkou. A ako sa zdá, v automobilke takýto krok nehodlajú podstúpiť.
Špekulácie
Nádeje sa zvýšili, keď sa zdalo, že oficiálne siluety ďalších elektrických áut Suzuki naznačovali, že Jimny získa plne elektrický náprotivok. Už dlho sa diskutuje aj o hybridnom variante. V rozhovore s novinármi pri uvedení modelu e Vitara, prvého elektromobilu značky, sa však zdalo, že Toshihiro Suzuki zmaril akékoľvek špekulácie. “Ak hovoríte o Jimny EV, myslím si, že by to zničilo najlepšiu časť Jimny,” povedal. “Myslím si, že jeho základná sila tkvie v správnej váhe.”
Jimny s biopalivom?
Toshihiro Suzuki sa chce zamerať na pokračovanie línie Jimny s „profesionálmi“. „Ak chceme naďalej poskytovať Jimny na trhu ako nástroj pre profesionálov, možno by e-palivo alebo biopalivo využívajúce technológiu ICE bolo spôsobom, ako ho udržať na trhu aj v budúcnosti,“ povedal. Japonci tak zjavne upúšťajú od svojich minuloročných plánov, podľa ktorých chceli do roku 2030 ponúkať v Európe päť elektromobilov. Zatiaľ ale bola predstavená len e Vitara.