Závod koncernu Stellantis v Trnave je údajne v hre o možnosť vyrábať čínsky elektromobil značky Leapmotor. Informuje o tom agentúra Reuters.
Podľa dvoch zdrojov agentúry Reuters značka Leapmotor zrušila plán na výrobu druhého modelu elektrického vozidla v poľských Tychách. Namiesto toho manažment zvažuje využitie závodu Stellantis v nemeckom Eisenachu, ktorý vyrába automobily značky Opel alebo závod v Trnave. Na Slovensku by tak mohol vznikať elektrický crossover B10. Stellantis a Leapmotor odmietli správu komentovať. K posunu vo výrobných plánoch došlo údajne po tom, čo čínska vláda odporučila výrobcom automobilov, aby zastavili veľké investície v európskych krajinách, ktoré podporovali uvalenie dodatočných ciel na elektrické vozidlá vyrobené v Číne. Slovensko aj Nemecko hlasovali proti uvaleniu ciel. Naopak, Poľsko patrí medzi 10 členov Európskej únie, ktorí podporili rozhodnutie uvaliť clá až do výšky 45 % na dovážané elektrické vozidlá vyrobené v Číne. Elektrický crossover B10 bol predstavený na parížskom autosalóne minulý mesiac.
Leapmotor
Nadnárodný automobilový koncern Stellantis v októbri 2023 oznámil investíciu vo výške okolo 1,5 miliardy eur do čínskeho výrobcu lacných elektrických vozidiel Leapmotor. Za túto sumu získal Stellantis 21 % akcií čínskej spoločnosti. Dohoda zahŕňala aj vytvorenie Leapmotor International, spoločného podniku (podiel 51:49) pod vedením Stellantisu, s výhradnými právami na export a predaj vozidiel Leapmotor mimo Čínu. Táto dohoda by mala byť obojstranne výhodná. Stellantisu umožní konkurovať na európskom trhu cenovo dostupnými elektrickými vozidlami z Číny a spoločnosť Leapmotor zvýši predaj svojich vozidiel mimo domovskú krajinu.
Spoločnosť Leapmotor založil v roku 2015 Jiangming Zhu, podnikateľ v sektore hi-tech a automotive. Od počiatočných konceptov dokáže automobilka uviesť do výroby produkčný automobil v priebehu 18 až 24 mesiacov. Kým v roku 2019 automobilka predala za rok len 1000 vozidiel, v roku 2023 to bolo už viac ako 144-tisíc. Od roku 2019 Leapmotor v Číne predal viac než 400-tisíc elektromobilov.
Ako prvé uvádza Stellantis v Európe na trh modely C10 a T03, nasledovať bude práve elektrický crossover B10. Viac sme o týchto vozidlách písali TU.
Ďalší argument pre tvrdenie , že Slovensko sa tak skoro nedostane na úroveň vyspelého Západu!!!!