Hyundai patrí medzi automobilky, ktoré sa úplne nevzdali tradičných fyzických tlačidiel. V najnovších modeloch nájdete výraznú modernizáciu, ale hlavne aj klasické tlačidlá, i keď interiér sa bez menej obľúbených tlačidiel nezaobišiel. Nový výskum vykonaný samotnou automobilkou Hyundai ukázal, že ľudia majú tendenciu uprednostňovať pevné tlačidlá na prístup k často používaným funkciám.
Portál Korea JoongAng Daily navštívil štúdio Hyundai Design North America v Kalifornii, aby sa dozvedel, čo ľudia preferujú na základe interných štúdií automobilky. Viceprezident Ha Hak-soo priznal, že Hyundai bol spočiatku očarený revolučným infotainmentom modelov Tesla so všetkým zabudovaným do superveľkej obrazovky, no následne si uvedomili, že celé ovládanie cez displej nie je najlepším riešením.
Prehrabávanie sa v dotykovej obrazovke na nastavenie teploty alebo nastavenie základných funkcií môže byť rušivé. Pri fyzických tlačidlách, ktoré sú vždy na rovnakom mieste, sa vodiči môžu spoľahnúť na svalovú pamäť, aby sa mohli plne venovať vedeniu vozidla.
Súčasťou vývoja sú moderné technológie, medzi ktoré možno zaradiť aj menej obľúbené dotykové tlačidlá či displeje, no niektoré ovládacie prvky by mali naďalej byť ľahko dostupné. Ak by sa Hyundai spravil výskum v globálnom meradle, výsledok by bol pravdepodobne rovnaký.
Obrovské displeje môžu rozptyľovať a vyvolávať obavy o bezpečnosť. Minulý rok Sang Yup Lee, vedúci oddelenia globálneho dizajnu Hyundai, poukázal na to, že pri šoférovaní je ťažké ovládať dotykový displej a fyzické tlačidlá sú lahšie hmatateľné.
Taktiež povedal, “keď sme do našich vozidiel pridávali integrované obrazovky, vyskúšali sme aj umiestnenie ovládacích prvkov na dotykovej obrazovke a ľudia to odmietali.
Hoci to automobilky nikdy nepriznajú, zbavenie sa fyzických tlačidiel a gombíkov im vďaka používaní rovnakého hardvéru v rôznych modeloch, v tomto prípade obrazovky, šetrí náklady.