Kontroverzná novinka od Mladoboleslavkej automobilky Škoda, ktorá je od roku 1994 súčasťou Volkswagen Group, vyvoláva už od samotného predstavenia modelu veľmi zmiešané pocity. Pre tých komu nebolo auto doposiaľ predstavené môžeme zhrnúť, že ide o prvé vozidlo kategórie „Sport Utility Vehicle“ v skratke SUV, od Škody.
Škoda síce auto predstavuje Kodiaq ako „prémiový“ s čím však nemôžeme súhlasiť. Exteriér auta zaujme plne LED-kovými svetlami, veľkou maskou a zaujímavou svetlou výškou a dizajnom, avšak ten sa veľmi podobá s modelom Q7 od AUDI. Len pre informáciu exteriér auta navrhoval slovenský automobilový dizajnér Jozef Kabaň.
Interiér auta váš však neohromí, Škoda sa tu vôbec nesnažila a použila len existujúce prvky, ktoré nájdeme v Octáviach, dokonca aj vo Fábiach. Palubná doska má od prémiového vozidla skutočne na hony daľeko, mäkčené plasty sú snáď už znakom škodováckych áut, kvalita materiálov je taktiež priémerná. Volant, budíky a stredový panel sa nevymyká ničomu čo už poznáme a nebyť vyššieho posedu kvôli výške auta, po chvíľke v aute by ste nevedeli či sedíte v Kodiaqu alebo Octávií. Priestor na sedenie sa v aute nájde, či už na mieste vodiča a spolujazdca alebo na sedadlách za nimi. Škoda prichádza na trh hneď s 2 prevedeniami a to 5 a 7 miestne. V prvom prípade dostanete 5 miestne vozidlo s 720 litrami batožinového priestoru a 2065 litrov pri sklopení zadných sedadiel. Pri 7 miestnej verzií je to 270 litrový batožinový priestor, 630 litrov pri sklopení 3. radu sedadiel a 2005 litrov pri sklopení 3. aj 2. rady sedadiel. Sedadlá sú avšak veľmi variabilné a každý si nájde svoju polohu.
Škoda klasicky dáva na výber zo širokého spektra výbavy a doplnkovej výbavy, avšak za všetko si priplatíme. Novinkou v katalógu je funkcia Škoda Connect, ktorá umožňuje prepojenie s vašim smartphonom a informuje vás tak o jazde a ďalších informáciach. V ponuke nechýba virtuálny pedál na otvorenie kufra, troj-zónová klimatizácia, adaptívny tempomat či množstvo asistenčných funkcií.
5 aj 7miestna verzia majú zhodné rozmery a to, 4697mm dĺžka, 2087mm šírka a 1676mm výška.
Svetlá výška automobilu je 187mm.
Dostupné motorizácie nás veľmi sklamali, na výber sú celkovo 4 motory:
1.4 TSI s výkonom 110kW/147 koní
2.0 TSI s výkonom 132kW/177 koní
2.0 TDI s výkonom 110kW/147 koní
2.0 TDI s výkonom 140kW/187 koní
Na náš vkus sa pre SUV vozidlá tieto motory, až na 2.0 TDI 140Kw, vôbec nehodia a volili by sme objemnejšie verzie.
Na výber je taktiež z prevodoviek a to 6 stupňového automatu a manuálnu a 7 stupňového automatu.
Je potreba doplniť, že pohon 4×4 nieje zahrnutý v základnom balíčku a treba si zaňho priplatiť, samozrejme je v dostupnosti ku každej motorizácií.
Základny model, ale naozaj, že základny začína na cene 21 690€ ! Avšak za model na najvyššej možnej výbave zaplatíte okolo 50 000€ !
Porovnanie cien u konkurencie.
AUDI | Q7 | 3.0 TDI | 8st. automat | 160kw/218koní | 59 100€ |
BMW | X5 | 2.5 d | 8st. automat | 170kW/231koní | 57 700€ |
VW | Touareg | 3.0 TDI | 8st. automat | 150kW/204koní | 49 250€ |
Volvo | XC90 | D4 | 8st. automat | 140kW/187koní | 51 000€ |
Hyundai | Grand SF | 2.2 CRDi | 6st. automat | 147kW/200koní | 49 990€ |
Ford | Edge | 2.0 TDCi D BiT | 6st. automat | 154kW/210koní | 48 990€ |
Hyundai | Santa Fe | 2.0 CRDi | 6st. manuál | 110kW/147koní | 36 490€ |
Mitsubishi | Outlander | 2.0 MIVEC | 8st. automat | 110kW/147koní | 32 900€ |
Honda | CR-V | 1.6 i-DTEC | 9st. automat | 118kW/160koní | 32 540€ |
Nissan | X-Trail | 2.0 dCi | 8st. automat | 132kW/177koní | 30 250€ |