Domov SPRÁVY News Zrušia nám aj poslednú radosť, ktorú máme? Nové čínske elektro má autopilota...

Zrušia nám aj poslednú radosť, ktorú máme? Nové čínske elektro má autopilota na okruh

Foto: JiYue

Na autosalóne v čínskom Guangzhou bol predstavený koncept superšportového elektromobilu Jiyue Robo X, ktorý spadá pod koncern Geely. Vyznačuje sa schopnosťou rýchlej akcelerácie a má zabudovaný autopilot na jazdu na pretekárskej dráhe.

Značka Jiyue (v preklade ako „extrémna“ alebo „ultimátna“) zastáva pod krídlami koncernu Geely miesto automobilky s najpokročilejšou technológiou autonómneho riadenia, ktorú ako spoločný podnik vytvoril holding Geely s IT firmou Baidu. Geely vozidlám poskytuje potrebný hardvér a Baidu má na starosti vývoj autonómnych technológií.

Jiyue Robo X koncepčné vozidlo
Foto: JiYue

Podľa čínskej legislatívy sú aktuálne povolené využívať na cestách vozidlá so systémami autonómnej jazdy 2. úrovne. Pri nej musí vodič neustále sledovať cestu, no predstavená štúdia využíva autonómny systém 4. úrovne, pri ktorej už vodič môže pokojne relaxovať a o ovládanie vozidla sa nestarať. Predpokladá sa, že táto technológia sa rozšíri na bežné cesty až o niekoľko dlhých rokov, pravdepodobne neskôr ako v roku 2027, nakedy je naplánovaná premiéra športového kupé Robo X.

Jiyue
Foto: JiYue

Na stovku pod 2 sekundy

Predstavený koncept trochu pripomína Lotus Evija, čo však už nemusí byť až takým prekvapením, keďže aj značka Lotus operuje pod krídlami koncernu Geely. Celková dĺžka Jiyue Robo X je 4650 mm, šírka 2000 mm, výška 1195 mm a rázvor 2700 mm. Karoséria tvorí monokok vyrobený z uhlíkových vlákien. Deklarovaná pohotovostná hmotnosť je 1850 kg. Príliš veľa ďalších technický údajov výrobca nezverejnil. Je však známe, že vozidlo využíva pohon štyroch elektromotorov (jeden pre každé koleso), vďaka čomu dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 1,9 sekundy. Batéria by mala byť dostatočne veľká na to, aby vystačila na dojazd 650 km podľa cyklu CLTC. Jej chemické zloženie nie je známe.

Foto: JiYue

Okrem toho, že zabudovaný systém autonómneho riadenia dokáže vozidlo viesť v prostredí verejnej premávky, má vraj efektívne fungovať aj na pretekárskej dráhe. Samozrejme, ponúka možnosť aj riadenia samotným vodičom, ktorý môže využil služby umelej inteligencie, ktorá bude predchádzať jazdeckým chybám a korigovať začiatočnícke chyby. Ako to celé bude fungovať a či vôbec, sa dozvieme až niekedy v roku 2027, ak sa podarí vozidlo uviesť na trh. Značka však už spustila možnosť objednania vozidla, je potrebné zložiť zálohu v prepočte necelých 7 000 eur.

JiYue ROBO X VISION

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokToto je najhoršia funkcia v nových autách
Nasledujúci článokVynára sa ďalší problém diaľnic na Slovensku. Tentokrát vás poriadne nahnevá

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here